Page 2 of 49

Eureka!

Posted: 20 Jun 2006 23:10
by LarsPistasj
I dag ga jeg svinghjulet en runde med skjærebrennern jeg fikk låne av onkel Hydro. Det kombinert med et velrettet slag med "gamle Erik" gjorde susen...

Image

Synderen til hviningen i treskeverket ble raskt funnet når svinghjulhuset kom av.

Image
Image

Her mangler det "litt" gods...

Posted: 03 Jul 2006 01:00
by Gla'Lars
Image
Image

Wohoo!!

Posted: 08 Jul 2006 15:39
by Dars
Da regner jeg med at du blir med på mini treff i August

Posted: 21 Jul 2006 05:46
by Lars
Tar sikte på det. Ble vinket inn av Brian her om dagen - virka ivrig på å få sopa sammen minifolk til treffet :)

Posted: 25 Jul 2006 16:21
by Guest
Kommer du med din, forresten?

Image

:lol:

Posted: 25 Jul 2006 16:25
by Guest
Image

Parts!

Posted: 25 Jul 2006 18:40
by Sir Haggis
Kanskje ikke særlig spennende, men i dag kom kamsett, panserstriper, kromlister og bremsetromler - så nå fungerer håndbrekket :)

Image

Posted: 07 Sep 2006 22:13
by Sir Haggis
EU-godkjent! :)

Posted: 08 Sep 2006 07:09
by Dars
Gartulerer. Det er altid morro når det er i orden.

Posted: 15 Sep 2006 14:31
by Sir Haggis
Jeg ble nesten forbikjørt av Martin på onsdag - flaks for meg at jeg i går fikk kjøpt en 1380 blokk med veiv og stempler (sammen med en shitload annet)!
Den må hones opp, men stempler og veiv kan brukes med nye ringer, skåler og kjærlighet... forhåpentligvis.
Uansett er vel dette 105ccm ekstra som får enhver Fiat m/eier til å virkelig skjelve i buksene
:)

Hjelm!

Posted: 21 Nov 2006 09:55
by Sir Haggis
Fikk hjelm til 25-årsdagen min i september - den kom i posten i går.
Et skritt nærmere å kunne titulere seg som "british race car driver".

Image

Dårlig skjult entusiasme, heh?

TAKLYKT

Posted: 22 Dec 2006 20:04
by garage15
Image


NOEN HAR SETT HVOR EKSTRALYSA SKAL MONTERES...

Posted: 30 Dec 2006 18:13
by Sir Haggis
Har begynt å demontere 1380-motoren

Image
Image
Image

Ingen unormal slitasje her, har jeg blitt fortalt. :?

Må få målt sylinderne med et eller annet instrument for å se om det er noe mer igjen av blokka.
Er det det, så blir det videre nedstripping, syrevask, planing, linjeboring av kamlager, honing og lakk.

Posted: 07 Jan 2007 17:33
by Sir Haggis
Er det noen som sitter på instrumenter man kan måle sylinderbredde/diameter med?
Skyvelæret får liksom ikke helt tilgang nedi midten av blokka :)

Posted: 08 Jan 2007 08:00
by Jens
Det burde vi klare.