Sir Haggis' britiske oase

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning - Corsaracer #299

#526 Post by Sir Haggis » 03 Apr 2014 22:17

Image

Har begynt å rydde litt i bilen - kaster alt som ikke bør være med. 1108'en også - noen som trenger? :)

Image

Skal flytte over litt pinnebolter og skruer som trengs på 1242'en... blir snadder å endelig få montere.

Image

Hva tror menigheten om å bruke trigger-/reimhjulet fra 1108 - det uten demper? Det sparer en kanskje for registerhavari som andre smertelig har erfart...

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning - Corsaracer #299

#527 Post by Jens » 04 Apr 2014 17:20

Det blir nok bra det Lars. Du har jo front dekselet med feste for veiv vinkel sensor fra 1108 også du.

Svingnings demperen treffer ikke frekvensen med det lette svinghjulet uansett så den gjør ingen nytte lenger.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning - Corsaracer #299

#528 Post by Sir Haggis » 06 Apr 2014 11:39

Takk for svar - ja, en får håpe greia roterer noe over 5800 denne sesongen :)

Image

Demonterer 1108-motoren nå og oppdaget at den ene skruen til oljepickupen var borte... Fant den igjen og det ser ut som den har sloss litt med et og annet.

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning - Corsaracer #299

#529 Post by Sir Haggis » 11 Apr 2014 15:18

Litt småtteri tikker inn. Bremseslangene er overmodne, så de friskes opp. Oljefilter... Joda. Og en gæærn tetning tiltenkt veiva i oljepumpeenden.

Image

Har også fått på plass utlufting fra veivhus og hanket inn en 2-liters catchtank.

Image

Endedeksler er montert. Mangler rett tetning her bare...

Image

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning - Corsaracer #299

#530 Post by Sir Haggis » 14 Apr 2014 23:10

Image

Sånn - da holder ventilene tett.

Image

Topp, panne, svinghjul og en coilpakke jeg stjælte av Martin er montert. Begynner å se... ut.

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning - Corsaracer #299

#531 Post by sirkus karlsen » 15 Apr 2014 00:30

Næh fillern knute så bra. Brukte du det fantastiske verktøyet til å sette på drillen for å slipe ventil/sete
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning - Corsaracer #299

#532 Post by Sir Haggis » 15 Apr 2014 08:01

Ah yeah - vi ble venner til slutt :)

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning - Corsaracer #299

#533 Post by gopp » 17 Apr 2014 12:46

Ser bra ut dette Lars!

Dersom du fremdeles har 1108en liggende er jeg interessert. Team BigFiat har som kjent ikke tro på bigblock. Vi starter sesongen med samme motoren som i fjor, 98 spreke 1108-hester.

Vi skal ned til Martin for å hente noe dekk rett over påske, så jeg kan evt. ta med motoren da.
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning - Corsaracer #299

#534 Post by Sir Haggis » 17 Apr 2014 18:18

Kan så! Den er ribbet for endedeksel og vannrør. Toppen ligger i et hengerlass som går på fyllinga til uka dersom ingen protesterer.

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning - Corsaracer #299

#535 Post by gopp » 17 Apr 2014 19:59

Sir Haggis wrote:Kan så! Den er ribbet for endedeksel og vannrør. Toppen ligger i et hengerlass som går på fyllinga til uka dersom ingen protesterer.
Høres gullegodt ut!

Toppen egner seg nok til resirkulering, og de andre bitene har jeg.

Tar kontakt med formann (med firpelstemme) om henting av dekk, så da kunne jo dette kombineres.
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning - Corsaracer #299

#536 Post by Jens » 17 Apr 2014 20:51

gopp wrote:
Sir Haggis wrote:Kan så! Den er ribbet for endedeksel og vannrør. Toppen ligger i et hengerlass som går på fyllinga til uka dersom ingen protesterer.
Høres gullegodt ut!

Toppen egner seg nok til resirkulering, og de andre bitene har jeg.

Tar kontakt med formann (med firpelstemme) (med firpelstemme) om henting av dekk, så da kunne jo dette kombineres.
Tar du med X1/9 delene med det samme så kan du få med en drivaksel hjem også?
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning - Corsaracer #299

#537 Post by gopp » 17 Apr 2014 23:18

Jens wrote:
gopp wrote:
Sir Haggis wrote:Kan så! Den er ribbet for endedeksel og vannrør. Toppen ligger i et hengerlass som går på fyllinga til uka dersom ingen protesterer.
Høres gullegodt ut!

Toppen egner seg nok til resirkulering, og de andre bitene har jeg.

Tar kontakt med formann (med firpelstemme) (med firpelstemme) (med firpelstemme) om henting av dekk, så da kunne jo dette kombineres.
Tar du med X1/9 delene med det samme så kan du få med en drivaksel hjem også?
Ja, det får vi til. Noe slenger i garasjen, mens andre biter krever dypdykk på loft og låve.
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns mekk og dekaltuning - 1967 Morris Mini de Luxe

#538 Post by Sir Haggis » 18 Apr 2014 18:33

Ja, så kom jeg på at det må gjøres et og annet med denne før 6. mai... eller var det juni?

Image

Jepp... den ser relativt turn-key ut, men har et lite angrep i buken som jeg har begynt å pirke i :-o

Image

Det må da gå - har jo deler på lager. Synd det er så hellige dager for tiden, ellers hadde kappskiva vært varm nå :-)

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

Re: Larserns mekk og dekaltuning - 1967 Morris Mini de Luxe

#539 Post by gopp » 18 Apr 2014 23:40

Ser ikke problemet Haggis!

Er selv på Flekkerøy i påsken, kanskje det mest belastende stedet for troverdige i hele landet. Her har det vært svingt hammer hele dagen uten protester. Ikke oss så klart, vi har svingt øl, og naboen må gjøre hva han gjøre må.

I morgen er det heller ikke helligdag før etter kl. 14, så mye kan kappes før den tid.
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns mekk og dekaltuning - 1967 Morris Mini de Luxe

#540 Post by Sir Haggis » 18 Apr 2014 23:49

http://www.norskkalender.no/

Ja, så sannelig!
Her i nabolaget har noen i dag kappet belegningsstein og andre kjørt grov 4-taktet crosser på jordet - så dersom noen forarger seg over "den !"#%¤ idioten i nr. 27" som skjærer litt kjeks, får det bare stå til.

God påske!

Post Reply