Sir Haggis' britiske oase

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
Lucky
Lusker
Posts: 103
Joined: 14 Mar 2010 22:58

#511 Post by Lucky » 01 Jan 2014 20:03

Sir Haggis wrote:
Favorittverktøy for kvelden var nyervervet luksus fra Gasolin;

Image
Nå har jeg rota rundt på nettsidene til Gasolin uten å finne sliperen. Har du en link direkte til den? Jeg klarer ikke å finne den med noen av søkeordene jeg har fantasi til å komme på..
Vegard

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

#512 Post by gopp » 01 Jan 2014 20:52

Lucky wrote:
Sir Haggis wrote:
Favorittverktøy for kvelden var nyervervet luksus fra Gasolin;

Image
Nå har jeg rota rundt på nettsidene til Gasolin uten å finne sliperen. Har du en link direkte til den? Jeg klarer ikke å finne den med noen av søkeordene jeg har fantasi til å komme på..
Helt enig Lucky!

Jeg har også forsøkt å finne den, men det virker som at den eneste søkemotoren som virker er å ringe Martin. Selv har jeg gjort unna det jeg trenger for nå med en Dremel med slangepakke, men hadde jeg ikke hatt dette fra før ville jeg handlet noe kraftigere.
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#513 Post by Sir Haggis » 01 Jan 2014 22:40

Kan være den er gjort inaktiv - kanskje de har problemer med å få den lagerført.

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#514 Post by martini gasolini » 01 Jan 2014 23:14

Sir Haggis wrote:Kan være den er gjort inaktiv - kanskje de har problemer med å få den lagerført.
Noe sånt ja!
Litt vrien å få has på just nå.
Kommer nok tilbax.

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#515 Post by Sir Haggis » 02 Jan 2014 23:09

Har fått låne et innsug av Martini Gee for å se hvordan et sånt passer;

Image

Mulig de ytre kanalene har litt uheldig vinkel inn mot toppen.

Image

Det må bearbeides en del for å få endene til og matche innløpene i toppen også.
Synspunkt?

Abarthnorway
Lusker
Posts: 194
Joined: 17 Oct 2011 09:01

#516 Post by Abarthnorway » 05 Jan 2014 16:02

Slip av de groveste kantene nedstrøms og bolt fast.

Litt brå vinkler, men det har fungert greitt før da
Fiat Ritmo Abarth 1987 - Corsa
Mercedes 230 SL Pagode - 65
Fiat 128 Panorama - 79
Alfa 159 SW - 2011
Fiat 130 TC - 84
Fiat 125 TC - 82

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#517 Post by Sir Haggis » 07 Jan 2014 12:34

Takk for dytt! Tror det blir å bestille et slikt innsug.

Har forstått det sånn at man er tjent med lange jevne kanaler, for momentets del, ved lavere turtall. På full snurr er ikke det like viktig.

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#518 Post by martini gasolini » 07 Jan 2014 21:18

Innsuget ble kjøpt fra Gozolli,der bestiller man visst nu pr facebook :)
Mener at han duden som kjøpte Anders sin gule 112 skal ha ett slik også.
Hør med Anders.

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#519 Post by Sir Haggis » 08 Jan 2014 01:14

Image

"Golfball"overflate i porten skal visstnok gi god avkastning. Flate flyndre som man ønsker seg en cnc-porter :shock:

Abarthnorway
Lusker
Posts: 194
Joined: 17 Oct 2011 09:01

#520 Post by Abarthnorway » 08 Jan 2014 01:56

Det var da voldsomt - golfballkanaler er nå løsningen.....

Det jeg blir mer og mere sikker på er at motorer misliker regler, systemer og utregninger. De lærde strides - og anarkiet råder! Jeg forstår mindre og mindre - det er jeg sikker på:-)

Lykke til - gjør det som føles og ser rett ut. Pleier å fungere bra faktisk!!
Fiat Ritmo Abarth 1987 - Corsa
Mercedes 230 SL Pagode - 65
Fiat 128 Panorama - 79
Alfa 159 SW - 2011
Fiat 130 TC - 84
Fiat 125 TC - 82

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#521 Post by Sir Haggis » 17 Mar 2014 21:42

Da er clutchplate og svinghjul i hus - skal bli godt å få sammen maskinisten

Image

Hjulet har stått i #34 løp etter løp uten å hoppe av, så jeg får håpe det gjør jobben i #299 også :)

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning - Corsaracer #299

#522 Post by Sir Haggis » 20 Mar 2014 22:25

Image

Da var den på plass...

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning - Corsaracer #299

#523 Post by Sir Haggis » 24 Mar 2014 22:38

Image

Tyngstemann skal ned 5 gram.
Kommer nok et stykke ned i godteboksen før de matcher :)

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning - Corsaracer #299

#524 Post by Sir Haggis » 27 Mar 2014 23:58

Image

Da er snurra snart klar!
Venter på oljepumpe og noe småtteri. Nærmer seg nå :)

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning - Corsaracer #299

#525 Post by Sir Haggis » 03 Apr 2014 16:06

Image

Da har pwm-modul ankommet for kamstyring/-forsking

Post Reply