Sir Haggis' britiske oase

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#121 Post by garage15 » 26 Feb 2008 17:33

HaggisLars wrote:Christian og jeg hentet Imp ned til verkstedet i dag, så nå kan jeg endelig få begynne litt ordentlig :)

ImageHjul gir inspirasjon, altså! I'm in love!
Han som sitter på bakskjermen. Er det en del av senkesettet??
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

Christian
Asfaltjunkie
Posts: 914
Joined: 13 Oct 2005 16:18
Location: skien DROP CARS NOT BOMBS.
Contact:

#122 Post by Christian » 26 Feb 2008 17:45

det stemmer. jeg kommer alltid til å sitte bakpå når lars skal på kjøretur :lol:
Citroen dyane 68
Citroen 2cv 64
fiat 124 spider 70
Fiat 600 58
land rover 63
matra bagheera
honda scoopy
citroen mehari 68
Folkevogn beach buggy 68
vespa 50/102
Jawa cezeta
jawa moped
Suzuki gs425/650
mgb gt 1970
think city mk1
ALT KAN SENKES

http://i5.photobucket.com/albums/y155/L ... in-Mod.gif

knutspeed
Syltapp
Posts: 30
Joined: 30 Oct 2007 12:36

#123 Post by knutspeed » 26 Feb 2008 22:36

hmm, fikk tak i et eldre eks av "Retro Cars" hvor det var en imp med samme bredde på hjul som du skal ha lars..sorte felger, senket, masse camber, all chrome fjernet, noen ekstra ventilasjonshull bak, snack frontspoiler...den var sjef. Finner ikke noe bilder av den på internettet, men hvis jeg får revet bladet ut av hendene på 2-åringen her hjemme, og at skænnærn fortsatt lever så skal vi se...

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#124 Post by Sir Haggis » 28 Feb 2008 01:44

Ah! Få se! :D

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#125 Post by martini gasolini » 28 Feb 2008 09:08

Har hvert eneste nummer av retro cars,ligger pakkt inn i plast i et stabilt temperert safe.
Bare å låne lars,kan leses med munnbind,nylonhansker og pinsett :D
Vegar fra SHAG har hørt rykter om gjennoppstandelse for retrocars!
Tenk om,tenk om.......

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

knutspeed
Syltapp
Posts: 30
Joined: 30 Oct 2007 12:36

#126 Post by knutspeed » 28 Feb 2008 10:26

Martin - hovedfeature i det nr var en gul Fiat 500 med fireblade-motor. Gul Stiletto er midtsidepike, det er porr for Lars :wink:

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#127 Post by Sir Haggis » 07 Mar 2008 00:53

Image

Denne slangen tar varmt kjølevann fra motoren frem til varmeapparatet. Kan kondensering rundt denne ha noe med all den brune dævelskapen å gjøre, kanskje? Det vil ikke bli montert noen slange eller rør inni her igjen, hvertfall...

Image

Kappet ut kanalprofil som skal til kopiering hos et plateverksted
Last edited by Sir Haggis on 11 Nov 2008 00:14, edited 1 time in total.

knutspeed
Syltapp
Posts: 30
Joined: 30 Oct 2007 12:36

#128 Post by knutspeed » 07 Mar 2008 08:22

hmm, rene Mini-konseptet det ja... :wink:

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#129 Post by garage15 » 11 Mar 2008 22:03

[img][img]http://i77.photobucket.com/albums/j67/g ... C00321.jpg[/img][/img]

Utrolig dårlig passform på disse britiske delene. Denne glassfiberbiten ser ikke iut til og passe impen særlig godt. :o :o :o
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#130 Post by Sir Haggis » 15 Mar 2008 14:00

Huff... jeg begynner å bli mektig lei slureclutch og smarte drivlinjekonstruksjoner av anno 1959.

Nesten så jeg vurderer å banne høyt og rungende i kålkirka; - Noen som har en B-16A vtec liggende?

Dars
Syltapp
Posts: 61
Joined: 15 Oct 2005 08:01
Location: Porsgrunn
Contact:

#131 Post by Dars » 15 Mar 2008 22:03

HaggisLars wrote:Huff... jeg begynner å bli mektig lei slureclutch og smarte drivlinjekonstruksjoner av anno 1959.
Du har jo nye drivliner :D De kom jo ut i 1973 for første gang

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#132 Post by Sir Haggis » 17 Mar 2008 00:33

Joda - pot-joints er ok må sies, men videre innover har vi den derre begredelige clutchløsninga og simringen inn mot mellomdrevhuset som ikke tåler vinterlagring. Tydeligvis. 20w50 på clutchen i år igjen. Love it :)

knutspeed
Syltapp
Posts: 30
Joined: 30 Oct 2007 12:36

#133 Post by knutspeed » 17 Mar 2008 08:45

Engelske plastbiter ja....fatter fikk 3x bakskjermer og 1 forskjerm (altså : breddrær) uten å vite det, brukte lang tid på å få det til å bli pent før feilen ble oppdaget, bestilte ny...og fikk enda en bakskjerm!!

Men gromt ble det

Image


Image
Last edited by knutspeed on 17 Mar 2008 12:34, edited 1 time in total.

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#134 Post by Sir Haggis » 17 Mar 2008 09:43

Uuuuuuul! :D

User avatar
Dr.126
Asfaltjunkie
Posts: 564
Joined: 03 Jan 2008 15:16
Location: Casa De Colina
Contact:

#135 Post by Dr.126 » 17 Mar 2008 11:28

To ord:
Vanvittig gromt! :D
Dr.126
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan

Post Reply