Sir Haggis' britiske oase

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning

#601 Post by Sir Haggis » 15 Mar 2015 22:57

Huskelapp;

Image

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning

#602 Post by vegar » 16 Mar 2015 08:59

Det her ser bra ut Lars. Gleder meg til å bli frakjørt av Den Gule Fare :lol:
Dolce far niente

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning

#603 Post by Sir Haggis » 16 Mar 2015 22:31

Ja, det må da gå i år!? :D

Image

Coilpakka er koblet hvertfall...
Hvor catchtanken ender opp gjenstår (også) å se. Flere problemstillinger å gnage på ;)

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning

#604 Post by Sir Haggis » 17 Mar 2015 23:27

Image

Bremser skal ikke køddes med - nye slanger agitt :)

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning

#605 Post by sirkus karlsen » 18 Mar 2015 09:08

Du er virkelig i støtet om dagen Lars. Dette blir det ræserbil av. Hvor kommer disse supermegabreakdiscsa' fra?
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning

#606 Post by Sir Haggis » 18 Mar 2015 09:51

De kommer fra mtec i UK, tror jeg det var. Har nok til 124 og :)

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning

#607 Post by Sir Haggis » 20 Mar 2015 10:21

Catchtankplassering; tenker jeg gjør som i denne lure Minien. Om det er lov da?

Image Image

"Få dritten ut av motorrommet" er god filosofi.

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning

#608 Post by vegar » 20 Mar 2015 20:55

Det er lov, men husk at man skal kunne sjekke nivået i catchtanken ;)
Dolce far niente

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning

#609 Post by Sir Haggis » 20 Mar 2015 21:58

Hm... nivårøret ut blinklyshullet i skjermen er fristende. Evt en slisse :D

Oh well... hentet 21 meter PFSP til fres i dag. Kosejobb [emoji14]

Image

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning

#610 Post by martini gasolini » 20 Mar 2015 22:08

[quote="Sir Haggis"]Hm... nivårøret ut blinklyshullet i skjermen er fristende. Evt en slisse :D

Oh well... hentet 21 meter PFSP til fres i dag. Kosejobb [emoji14]

BraBra!
Måtte du gå langt for å finne den;)

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning

#611 Post by Sir Haggis » 20 Mar 2015 22:13

Hehe, jeg svingte innom Elektroskandia etter ærbe' ;)

Nå er den klamret fast nesten bort til fordelingen (5 klammere short).
Ser det skal bli godt å få bort taket der etterhvert, og alt grums som henger og slenger rundt forbi.

Svært nær oppstart hvertfall!

Image

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning

#612 Post by Spit73 » 21 Mar 2015 00:13

Flink du, Lars. Når er det motorsagmassakre på taket? Tare på dugnad vi, vøttdø.
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning

#613 Post by Sir Haggis » 31 Mar 2015 23:55

Hodebry!

Har TN-C-S fordeling. Trafoen har YN på primærsiden og ∆ ut formodentlig ...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... no.svg.png

Jeg forstår det som at jordleder (PE) er likestilt med N-leder. Kan jeg da bare koble jordleder på både jordterminal og N-terminal på trafoen? Vips så har man 230 volt og kan frese bremsekraftforsterkereliminator (for å holde posten noenlunde bilrelatert)?

Har kabel med kun L1 L2 L3 og PE ut til maskintrafoen.

Stian?

trs1750
Lusker
Posts: 147
Joined: 09 Jan 2011 22:30
Location: Fredrikstad

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning

#614 Post by trs1750 » 01 Apr 2015 10:27

Sir Haggis wrote:Hodebry!

Har TN-C-S fordeling. Trafoen har YN på primærsiden og ∆ ut formodentlig ...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... no.svg.png

Jeg forstår det som at jordleder (PE) er likestilt med N-leder. Kan jeg da bare koble jordleder på både jordterminal og N-terminal på trafoen? Vips så har man 230 volt og kan frese bremsekraftforsterkereliminator (for å holde posten noenlunde bilrelatert)?

Har kabel med kun L1 L2 L3 og PE ut til maskintrafoen.

Stian?
N & PE er samme potensiale.
Hvis det er på primærsiden (400V) at d har 3-leder + jord. Skal en egentlig ikke koble PE & N sammen igjen. Da du oppretter ett nytt punkt.
Er det på sekundærsiden, hadde jeg bare koblet L1-L2-L3 og PE.

Ref: http://www.noratel.com/fileadmin/conten ... e_2012.pdf

Svar nok på spørsmålet?

Thomas

User avatar
Stian Slåtta
Asfaltjunkie
Posts: 544
Joined: 15 Jan 2010 19:31
Location: Porsgrunn

Re: Larserns Mekk og Dekaltuning

#615 Post by Stian Slåtta » 01 Apr 2015 17:27

Blir det oppstart i påsken da eller? Kom på at egentlig bør du sette en PEN klemme i trafo og dele derfra til N og jord..
Fiat 124 AC
Fiat 600
Fiat 128

There is nothing like driving a slow car fast😀

Post Reply