Den Turboknutske Garasje
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
Jeg er smertelig klar over at smartene ikke har noe med sportsbillosjen å gjøre, særlig ikke den grå (nye).
Enten så liker man smart eller så "hater" man dem, men jeg vil jo tro at Crossblade'n en eller annen gang vil oppnå en eller annen status. Særlig her hjemme er den jo en nesten ubrukelig bil som det knapt finnes kjøpere på. I allefall er det den 5. smarten jeg har, men jeg har i allefall planer om å kjøre litt med den i sommer. Og meningen med den tidligere postingen min var mer bare at jeg nå savner "bilsesongen".
Citroen'gen er jo en sportsbil i forkledning med heftige prestandaer og har et flott veigrep. Den blir bare stivere og stivere jo fortere man kjører. Så vidt jeg vet den eneste av sitt slag i Norge. En kostbar bil å vedlikeholde, har fått pris på regreimbytte i Sverige for 25.000,- !
Fairlady'en er vel den eneste av bilene som for så vidt passer inn i sportsbillosjen, og jeg verner litt om den og vil ikke modifisere den så mye (bortsett fra at jeg vil ha nye minilite-look felger til den). Jeg har kjøpt ny frontruteramme til den i vinter (skal være krommet, ikke svart) som skal monteres før sommeren. Jeg hadde en tilsvarende Fairlady tidligere som jeg måtte "nødselge" billig da jeg "aldri" fikk et oppgjør for en jobb jeg hadde gjort. Og selvfølgelig....to uker etter at bilen med tungt hjerte var solgt så stod oppgjøret på kontoen min.
Pugotten har jeg gitt bort til henne som jeg bor sammen med for at hun skal få litt luft i håret i sommer, og ellers så er jeg vel en "overgriper" ovenfor bilene mine siden de stort sett bare blir stående og støve i garasjen og ikke får oppleve det som bilene egentlig er laget til - å brukes.
Så "beklager" (i gåseøyne) om garasjen min og jeg er litt uttafor bildet til Sportsbillosjen, dere får bare være overbærende med det...
Enten så liker man smart eller så "hater" man dem, men jeg vil jo tro at Crossblade'n en eller annen gang vil oppnå en eller annen status. Særlig her hjemme er den jo en nesten ubrukelig bil som det knapt finnes kjøpere på. I allefall er det den 5. smarten jeg har, men jeg har i allefall planer om å kjøre litt med den i sommer. Og meningen med den tidligere postingen min var mer bare at jeg nå savner "bilsesongen".
Citroen'gen er jo en sportsbil i forkledning med heftige prestandaer og har et flott veigrep. Den blir bare stivere og stivere jo fortere man kjører. Så vidt jeg vet den eneste av sitt slag i Norge. En kostbar bil å vedlikeholde, har fått pris på regreimbytte i Sverige for 25.000,- !
Fairlady'en er vel den eneste av bilene som for så vidt passer inn i sportsbillosjen, og jeg verner litt om den og vil ikke modifisere den så mye (bortsett fra at jeg vil ha nye minilite-look felger til den). Jeg har kjøpt ny frontruteramme til den i vinter (skal være krommet, ikke svart) som skal monteres før sommeren. Jeg hadde en tilsvarende Fairlady tidligere som jeg måtte "nødselge" billig da jeg "aldri" fikk et oppgjør for en jobb jeg hadde gjort. Og selvfølgelig....to uker etter at bilen med tungt hjerte var solgt så stod oppgjøret på kontoen min.
Pugotten har jeg gitt bort til henne som jeg bor sammen med for at hun skal få litt luft i håret i sommer, og ellers så er jeg vel en "overgriper" ovenfor bilene mine siden de stort sett bare blir stående og støve i garasjen og ikke får oppleve det som bilene egentlig er laget til - å brukes.
Så "beklager" (i gåseøyne) om garasjen min og jeg er litt uttafor bildet til Sportsbillosjen, dere får bare være overbærende med det...
- har vært borti mye -
66 Datsun Fairlady
74 Datsun 260Z 2.8 Turbo Intercooler (2 seter)
..
66 Datsun Fairlady
74 Datsun 260Z 2.8 Turbo Intercooler (2 seter)
..
- SAABOMATIQUE
- Reservognchauffeur
- Posts: 297
- Joined: 27 Oct 2008 09:05
- Location: PORSGRUNN
- Contact:
og peugoten.... Kommende losjevogn....Automatkødd wrote:Vi hører gjerne fra deg ang fairladyen
Nice
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Tirsdag til uka går turen til EU for å hente hjem et dårlig, svenskt objekt.
Den er vistnok både sliten, stygg og fæl, men i følge selger - "reddbar"..
Det ble bare solgt EN slik Datsun 160J SSS i 1978 i Norge som var i Fossumske varetekt en gang i tiden.
Denne ble vraket av samme Fossum en gang på midten av 90-tallet.
Datsun 160J SSS er ikke direkte vakker, men de få bilene som er igjen (bortsett fra denne som er så sliten da) begynner å få litt verdi, - og i Australia og USA er de høyt priset og ansett som en "riktig bil".
Dessuten er det ikke mange igjen av dem.
SSS utgaven har 2 SU-forgassere (som denne ikke har lenger), 5 trinns Getrag kasse med "førstegiret til deg og ned" - og ellers er det vel ikke så veldig mye SuperSport-Styr med den.
Skal poste et par bilder fra bergingsaksjonen til uka...
Slik så "den norske" ut i sine glansdager.
Den er vistnok både sliten, stygg og fæl, men i følge selger - "reddbar"..
Det ble bare solgt EN slik Datsun 160J SSS i 1978 i Norge som var i Fossumske varetekt en gang i tiden.
Denne ble vraket av samme Fossum en gang på midten av 90-tallet.
Datsun 160J SSS er ikke direkte vakker, men de få bilene som er igjen (bortsett fra denne som er så sliten da) begynner å få litt verdi, - og i Australia og USA er de høyt priset og ansett som en "riktig bil".
Dessuten er det ikke mange igjen av dem.
SSS utgaven har 2 SU-forgassere (som denne ikke har lenger), 5 trinns Getrag kasse med "førstegiret til deg og ned" - og ellers er det vel ikke så veldig mye SuperSport-Styr med den.
Skal poste et par bilder fra bergingsaksjonen til uka...
Slik så "den norske" ut i sine glansdager.
- har vært borti mye -
66 Datsun Fairlady
74 Datsun 260Z 2.8 Turbo Intercooler (2 seter)
..
66 Datsun Fairlady
74 Datsun 260Z 2.8 Turbo Intercooler (2 seter)
..
SSS
En flotteflott bil. Gleder meg til fortsettelsen!!!!
En flotteflott bil. Gleder meg til fortsettelsen!!!!
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
-
- Asfaltjunkie
- Posts: 904
- Joined: 18 Oct 2005 08:04
- Location: Skien
Ikke ødelegge slike i bilcross. Det er fortsatt mange bobler igjen der ute!!!skaravelle wrote:Kan bli en fin bilcross-bil det der
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Jeg hadde ikke turt å kjøre bilkross med den... Kommer man bort i noen eller at det går litt for fort over et "krøn" så tviler jeg på at den tåler det...
SIMONIZ-reklamen burde vike plass for Wasa Knekkebrødreklame...for det ramler av mye brune flak bare man ser på bilen.
Den er herved "gitt opp" og havner hos en (stakkars) kar i Kristiansand som vil ta seg av den.
SIMONIZ-reklamen burde vike plass for Wasa Knekkebrødreklame...for det ramler av mye brune flak bare man ser på bilen.
Den er herved "gitt opp" og havner hos en (stakkars) kar i Kristiansand som vil ta seg av den.
- har vært borti mye -
66 Datsun Fairlady
74 Datsun 260Z 2.8 Turbo Intercooler (2 seter)
..
66 Datsun Fairlady
74 Datsun 260Z 2.8 Turbo Intercooler (2 seter)
..
Ahh! En Activa V6 kunne jeg godt ha tenkt meg! Jeg var ikke klar over at det var blitt bruktimportert noen av disse til gamlelandet. Artig!turboknut wrote: Citroen'gen er jo en sportsbil i forkledning med heftige prestandaer og har et flott veigrep. Den blir bare stivere og stivere jo fortere man kjører. Så vidt jeg vet den eneste av sitt slag i Norge. En kostbar bil å vedlikeholde, har fått pris på regreimbytte i Sverige for 25.000,- !
Hilsen Activa 2.0 16V med drømmer om V6.
I'd rather push my Italian cars than drive a German or a Japanese car.