Page 2 of 4

Posted: 31 Aug 2012 17:36
by Jens
gopp wrote:Ting tar tid!

Jeg drar over til UK for å hente den nye BJT biltralla den 14/9. Som trekkvogn handlet jeg en Multipla JTD, kjekt med en delebil. For å være sikker på å holde løftet vi ga bla. Jens om start i Corsa Italiana 2013 har vi investert litt til, dessuten hadde det vært for dumt å kjøre fra UK med tom henger.

Vi må lære å gire med venstre hånd, for denne lille tassen ble handlet i kveld.
[img]http://www.bigfiat.co.uk/photos/images/ ... 04_jpg.jpg
[/img]

Planen med å bygge ferdig A112 er ikke skrinlagt, og vi begynner i vinter, men bør nå være sikret start ved første løp. Tekniske data på Cinq er 630 kg. 1108 på 98 hk @ 6800. 11/55 utveksling på diff og brems på denne.

Siden vi ikke kan kjøre bil bør ingen skjelve i kjøredressen, men bilen er i alle fall god nok til at vi bør kunne kjempe om sisteplassen :lol:
Kjekt med en ekstra bil i klasse 5, der gjør dere en god gjerning.
Når jeg ser på dekkslitasjen min så kan jeg tenke meg att denne blir
ganske lettsolgt. Litt sugen på å bygge om til høyreratt selv jeg. Går nok
en del fortere på de høyresvingte banene med høyreratt.

Posted: 31 Aug 2012 18:09
by gopp
Takk Jens!

Det vi ikke visste var at denne bilen har sin egen fan-side på Facebook. Vi kommer til å fortsette i samme ånd, og "Team BigFiat" melder seg på Corsa Italiana 2013 :-). Reklamelisens blir betalt, for vi ønsker å beholder alle stickers som forrige eier fikk laget opp. Bilen er en kopi av en Cinquecento som startet i Monte Carlo i -97, og bilder av originalbilen fikk ham av kartleseren i teamet. Bortsett fra senking og demontering av skvettlapper forblir bilen lik.

Her er flere bilder: https://www.facebook.com/pages/BIG-Fiat/37860971811

Posted: 01 Sep 2012 08:00
by garage15
Husk i gentlemannsracing slipper man minilars sin identiske krabbe forbi pa langsletta...... Av høfflighet......

Gratis med pærlevogn.

Posted: 17 Sep 2012 11:28
by gopp
Team BigFiat var over på Tåkeholmen og hentet bil og Brian James henger til Corsa Italiana 2013. Trekkbilen blir delebil til min egen Multipla, for nå er det ut med binsinmotoren og inn med turbodiesel.

Alt er momset inn, og kun mindre modifikasjoner skal være nødvendig for å få vognlisens på Cinq.

Image

Image

Posted: 17 Sep 2012 14:44
by Scuderia Toten
Kult!!

Komplett team handlet for vekslepenger i UK. Under to uker til siste løpshelg. Med kun mindre modifikasjoner som må til så stiller dere vel??

Kom igjen nå!!!

Vi vil ha flere å leke med.

:D

Posted: 17 Sep 2012 15:18
by larsvegas
den så meget fin ut marius, gratulerer!
kjekk liten henger også.

Posted: 17 Sep 2012 17:22
by gopp
Scuderia Toten wrote:Kult!!

Komplett team handlet for vekslepenger i UK. Under to uker til siste løpshelg. Med kun mindre modifikasjoner som må til så stiller dere vel??

Kom igjen nå!!!

Vi vil ha flere å leke med.

:D
Neste løpshelg er jeg i Spania med familien, dessuten hadde vi aldri rukket å gjøre bilen klar. Det er ikke mye, men når man ikke har noe tid hjelper det lite. Målet har alltid vært 2013, og vi ligger godt an til å klare det nå.

Bare pass deg! Sisteplassen skal det nok bli kamp om. Nå har dessuten PastaLars fått bryter for dirty tricks også.

Posted: 18 Sep 2012 23:28
by Sir Haggis
Grattis med fisefin ræservogn! Tenk tre Cinqs i coppaen allerede :D

Posted: 19 Sep 2012 08:43
by Scuderia Toten
Sir Haggis wrote:Grattis med fisefin ræservogn! Tenk tre Cinqs i coppaen allerede :D
Ja, du skal se vi må Cinq' konvertere :D "FAT BOY Viper" ligger vel egentlig litt tynt an nå...

Det var overraskende stor vektforskjell på bilene slik de står nå. Æ må tænk!

Posted: 19 Sep 2012 08:50
by gopp
Scuderia Toten wrote:
Sir Haggis wrote:Grattis med fisefin ræservogn! Tenk tre Cinqs i coppaen allerede :D
Ja, du skal se vi må Cinq' konvertere :D "FAT BOY Viper" ligger vel egentlig litt tynt an nå...

Det var overraskende stor vektforskjell på bilene slik de står nå. Æ må tænk!
Selger av bilen påstår at vår Cinq veier 620kg. med ett sett med stol og belter. Mye letting er gjort, men det er fremdeles dashboard med høytalere, varmeapparat, tenningslås, original tank (skumfylt), og litt her og der av småting man ikke trenger. Tipper vi kunne fått den ned i 610kg. uten å gå helt bananas.

Nå har vi litt ballast likevel, for pr. i dag veier jeg 91kg. og co-driver 128kg.

Hva veier bilene deres?

Posted: 19 Sep 2012 09:01
by Scuderia Toten
gopp wrote:
Scuderia Toten wrote:
Sir Haggis wrote:Grattis med fisefin ræservogn! Tenk tre Cinqs i coppaen allerede :D
Ja, du skal se vi må Cinq' konvertere :D "FAT BOY Viper" ligger vel egentlig litt tynt an nå...

Det var overraskende stor vektforskjell på bilene slik de står nå. Æ må tænk!
Selger av bilen påstår at vår Cinq veier 620kg. med ett sett med stol og belter. Mye letting er gjort, men det er fremdeles dashboard med høytalere, varmeapparat, tenningslås, original tank (skumfylt), og litt her og der av småting man ikke trenger. Tipper vi kunne fått den ned i 610kg. uten å gå helt bananas.

Nå har vi litt ballast likevel, for pr. i dag veier jeg 91kg. og co-driver 128kg.

Hva veier bilene deres?
Det skal du ikke se bort fra at stemmer, nå husker jeg ikke helt vektene på Lars og Leif-Arne sine, men jeg mener det var i den gata der. Lars sin er jo bare "grovribbet" Leif-Arne sin har også mer å hente, men da snakker vi vinkelsliper og hølborring. FAT BOY var hele 895 kg med meg (80 kg) og ca. 20 l bensin. Men vi har mye vi kan fjerne, alle rutene, dørinnmat, bakluke, ledningsnett. Så håpet er å komme bortimot 100 kg ned.

Posted: 19 Sep 2012 12:06
by redVXcoupe
Ligger litt info her om byggingen....8)

http://www.levemircento.2ya.com/

Posted: 19 Sep 2012 14:05
by gopp
redVXcoupe wrote:Ligger litt info her om byggingen....8)

http://www.levemircento.2ya.com/
Fin side, men dette er vel ikke vår bil? Vår bil er dokumentert her: http://www.bigfiat.co.uk/

Posted: 19 Sep 2012 23:01
by Sir Haggis
#299 veide nå 700 blank med ca halv tank uten meg i. #313 veide 734 kg med fører...

Posted: 20 Sep 2012 20:55
by gopp
I kveld var vi ute på svingte landeveier i indre Østfold med BigFiat. Vi har lov å kjøre bilen på engelske skilter og norsk forsikring et par uker til, men så er det stopp.

Du verden hvor moro det er å kjøre den bilen. Man glemmer helt at det er en 1.1 liters motor når man pisker gjennom girene. Speedometer virker ikke, men vi hadde turtallsperra på 4. gir noen ganger, og det var fort nok når det lå hagl i veibanen og svingene kommer tett. Bilen er alt for myk i fjæringen til racebruk, med 250 pund rundt om, og 5. gir har for langt sprang fra 4. gir.

Det er helt klart at det ligger mye arbeid i den bilen, og jeg tror det skal bli veldig mye gøy for 15k pr. snute.