Page 4 of 5

Posted: 05 Apr 2012 22:48
by sirkus karlsen
Oi det der var litt av noen pokaler.
Er det nøye studert lengder eller er det mer eller mindre tilfeldig.
Hva er lengden på de

Posted: 05 Apr 2012 23:07
by larsvegas
når jeg kjøpte bilen stod det webere med trakter på ca 50 mm på motoren.
disse gasserne ble montert inn i en ritmo abarth som akutt trengte å bytte
ut noen slitne solexer.

de jeg kjøpte er 60 mm lange og iflg. pedersen burde de fungere bra på
gata. nærmeste jeg kom de gamle.

jeg har ikke greie på slikt så det er sikkert feil! :D

ser ut som om de har fått opp et lite lager med weberdeler på pedersen racing nå.

Posted: 20 Dec 2012 21:48
by larsvegas
skjer ikke veldig mye for tida!
har mistet garasjeplassen så prototipon står lagret hos noen bekjente
for vinteren.
har plukket av innsugsgummiklossesaken som står på
ritmo abarth motoren.
disse har sprukket opp og er ikke mulig å få tak i.
har frest ut egne mellomlegg som jeg kjører o-ringer på.
weberne skal overhales i romjula, bilder kommer da.

Posted: 21 Dec 2012 16:11
by vegar
På tide å få skilter snart vel ;)

Posted: 30 Dec 2012 21:56
by Abarthnorway
larsvegas wrote: en ritmo abarth som akutt trengte å bytte
ut noen slitne solexer.
:idea:!!!! Hvor ble det av de slitne Solexene.............. :?:

Posted: 30 Dec 2012 23:08
by larsvegas
skal høre hvor de blei av.
misstenker at de står på en av alfaene til Lundem.


fikk gjort meg ferdig med weberne i dag.
så får de vente på våren og at prototipon kommer hjem.
Image
Untitled by larsvegas1, on Flickr



Image
Untitled by larsvegas1, on Flickr

Posted: 01 Jan 2013 20:47
by larsvegas
Abarthnorway wrote:
larsvegas wrote: en ritmo abarth som akutt trengte å bytte
ut noen slitne solexer.
:idea:!!!! Hvor ble det av de slitne Solexene.............. :?:

de ligger i hylla di iflg. christer.
de lakk bensin på undersida når vi tok de av.

har en dobbel liggende om det skulle være interesant.

[url=http://www.flickr.com/photos/39718 ... .jpg[/img]
Untitled by larsvegas1, on Flickr[/url]

Posted: 01 Jan 2013 23:27
by Abarthnorway
Ja det kan nok stemme det ja

Muligens var noe av problemet med disse tror jeg var at de ikke var "C" modellen som montert på Abarth - men laget og dyset for en annen bil....

De jeg kapret av Christer viste seg å være "vanlige" Solex, dvs noe annerledes kanaler, dyser og blanderør, lite som går om hverandre mellom normale og "C" modellen(Også kalt Sport)

......dog skal sies at de var modne for en overhaling!!

Flotte adaptere du har fått laget!! Lekkert - og rene pene forgassere. Snacks....

Kos deg - takk og godt nytt år!!

Posted: 03 Jan 2013 21:51
by larsvegas
takker og bukker for skryt.
adapterne er laget i en manuell benk og i stål.
ble bare 80 gram tyngre enn orginalen.
med nye o-ringer så håper jeg det blit tett.

er gasserne merket "c" eller er det andre måter å se forskjell på?

Posted: 04 Jan 2013 02:13
by Abarthnorway
Letteste måte er å kontrollere 'hullets' størrelse - det er 48 mm fram til halsringen - 45 mm hvis målt med orginale trakter som stiller inn i hullet.... Merket C40..... Det viktigste praktiske forskjellen er dog luft, bensin og blanderør(AO-serie) - de er totalt forskjellig fra 'vanlig' Solex og passer overhodet ikke om hverandre. Mindre detaljer er stålinnsatser på endel gjenger etc - rett og slett en litt mere forseggjort Solexgasser. Dog lugger de like tarvelig i høyresvinger som Webere.... Årsak muligvis mager blanding, men det er ikke konstantert enda. Dellorto DHLA har (det lille jeg har brukt dem) ikke dette problemet.

Skulle gjerne hatt mere data og historikk omkring denne typen som ble kalt Sport i tyskland, og Competizione i Italia. Også brukt på Volvo R 340(?) som ekstratilvalg, samt visstnok noen pug/citro Sport modeller.

Dysetilgang er tilnærmet håpløs, veldig synd da denne forgasseren er ytterst justerbar i alle kretser.

Har alltid likt underdogs.....har en tråd på cuoreforumet om denne forgasseren;-)


Mvh Remi

Posted: 04 Jan 2013 04:06
by martini gasolini
Flotte adaptere sir!
Gøy å gnage litt metall innimellom all ribba:)
Freste du oringspor på forgassersiden eller skal du bruke flexpakning?
Garage 15 bremset en motor en gang som skummet bort 5 hk grunnet stum ontering.
5 hk her og 5 hk der...;)


Martini Lurolini

Posted: 05 Jan 2013 10:36
by larsvegas
deilig å få gjort noe ja. kan bli litt mye fett og krumkaker.
Jeg har kjøpt inn o-rings mellomlegg fra misab og et slikt gummimonterings kit, så forhåpentligvis er det nok til at det ikke skummer.

fresing er bra!

Posted: 03 Feb 2013 19:45
by larsvegas
jeg har litt lyst på et caferacer prosjekt jeg også.
så hvis noen vet om et meget billig prosjekt så er det bare å si ifra.
lyster på en xs 650 men er åpen for mye annet også.
trenger vel egentlig bare ramme, motor og papirer.

Posted: 03 Feb 2013 19:58
by martini gasolini
Vet om en gsx 400 twin,omtrent i den populære 5000 kr`s klassen.
Litt mindre power en xs,men har potensiale.
Jeg mener en Cafe bør ha en eller to sylindre,men folk bygger på rakfire også.
Han som eier den er en losjebror av den riktig så hyggelige sorten.

Image

Martini Gasolini

Posted: 03 Feb 2013 20:04
by larsvegas
en eller to sylindre må til for riktig stuk ja, frister ikke med 4 sylindre.
kan fort ha denne i bakhodet, men er det nok futt i en 400?
har akkurat begynt å lete, så jeg får se hva som dukker opp.

andre kjekke deler som ligger rundt kan jeg jo også få tips om!