scuderia larsvegas` prosjekt prototipo
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
- sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
når jeg kjøpte bilen stod det webere med trakter på ca 50 mm på motoren.
disse gasserne ble montert inn i en ritmo abarth som akutt trengte å bytte
ut noen slitne solexer.
de jeg kjøpte er 60 mm lange og iflg. pedersen burde de fungere bra på
gata. nærmeste jeg kom de gamle.
jeg har ikke greie på slikt så det er sikkert feil!
ser ut som om de har fått opp et lite lager med weberdeler på pedersen racing nå.
disse gasserne ble montert inn i en ritmo abarth som akutt trengte å bytte
ut noen slitne solexer.
de jeg kjøpte er 60 mm lange og iflg. pedersen burde de fungere bra på
gata. nærmeste jeg kom de gamle.
jeg har ikke greie på slikt så det er sikkert feil!
ser ut som om de har fått opp et lite lager med weberdeler på pedersen racing nå.
ix-uno-nove
skjer ikke veldig mye for tida!
har mistet garasjeplassen så prototipon står lagret hos noen bekjente
for vinteren.
har plukket av innsugsgummiklossesaken som står på
ritmo abarth motoren.
disse har sprukket opp og er ikke mulig å få tak i.
har frest ut egne mellomlegg som jeg kjører o-ringer på.
weberne skal overhales i romjula, bilder kommer da.
har mistet garasjeplassen så prototipon står lagret hos noen bekjente
for vinteren.
har plukket av innsugsgummiklossesaken som står på
ritmo abarth motoren.
disse har sprukket opp og er ikke mulig å få tak i.
har frest ut egne mellomlegg som jeg kjører o-ringer på.
weberne skal overhales i romjula, bilder kommer da.
ix-uno-nove
-
- Lusker
- Posts: 194
- Joined: 17 Oct 2011 09:01
skal høre hvor de blei av.
misstenker at de står på en av alfaene til Lundem.
fikk gjort meg ferdig med weberne i dag.
så får de vente på våren og at prototipon kommer hjem.
Untitled by larsvegas1, on Flickr
Untitled by larsvegas1, on Flickr
misstenker at de står på en av alfaene til Lundem.
fikk gjort meg ferdig med weberne i dag.
så får de vente på våren og at prototipon kommer hjem.
Untitled by larsvegas1, on Flickr
Untitled by larsvegas1, on Flickr
ix-uno-nove
Abarthnorway wrote:!!!! Hvor ble det av de slitne Solexene..............larsvegas wrote: en ritmo abarth som akutt trengte å bytte
ut noen slitne solexer.
de ligger i hylla di iflg. christer.
de lakk bensin på undersida når vi tok de av.
har en dobbel liggende om det skulle være interesant.
[url=http://www.flickr.com/photos/39718 ... .jpg[/img]
Untitled by larsvegas1, on Flickr[/url]
ix-uno-nove
-
- Lusker
- Posts: 194
- Joined: 17 Oct 2011 09:01
Ja det kan nok stemme det ja
Muligens var noe av problemet med disse tror jeg var at de ikke var "C" modellen som montert på Abarth - men laget og dyset for en annen bil....
De jeg kapret av Christer viste seg å være "vanlige" Solex, dvs noe annerledes kanaler, dyser og blanderør, lite som går om hverandre mellom normale og "C" modellen(Også kalt Sport)
......dog skal sies at de var modne for en overhaling!!
Flotte adaptere du har fått laget!! Lekkert - og rene pene forgassere. Snacks....
Kos deg - takk og godt nytt år!!
Muligens var noe av problemet med disse tror jeg var at de ikke var "C" modellen som montert på Abarth - men laget og dyset for en annen bil....
De jeg kapret av Christer viste seg å være "vanlige" Solex, dvs noe annerledes kanaler, dyser og blanderør, lite som går om hverandre mellom normale og "C" modellen(Også kalt Sport)
......dog skal sies at de var modne for en overhaling!!
Flotte adaptere du har fått laget!! Lekkert - og rene pene forgassere. Snacks....
Kos deg - takk og godt nytt år!!
-
- Lusker
- Posts: 194
- Joined: 17 Oct 2011 09:01
Letteste måte er å kontrollere 'hullets' størrelse - det er 48 mm fram til halsringen - 45 mm hvis målt med orginale trakter som stiller inn i hullet.... Merket C40..... Det viktigste praktiske forskjellen er dog luft, bensin og blanderør(AO-serie) - de er totalt forskjellig fra 'vanlig' Solex og passer overhodet ikke om hverandre. Mindre detaljer er stålinnsatser på endel gjenger etc - rett og slett en litt mere forseggjort Solexgasser. Dog lugger de like tarvelig i høyresvinger som Webere.... Årsak muligvis mager blanding, men det er ikke konstantert enda. Dellorto DHLA har (det lille jeg har brukt dem) ikke dette problemet.
Skulle gjerne hatt mere data og historikk omkring denne typen som ble kalt Sport i tyskland, og Competizione i Italia. Også brukt på Volvo R 340(?) som ekstratilvalg, samt visstnok noen pug/citro Sport modeller.
Dysetilgang er tilnærmet håpløs, veldig synd da denne forgasseren er ytterst justerbar i alle kretser.
Har alltid likt underdogs.....har en tråd på cuoreforumet om denne forgasseren;-)
Mvh Remi
Skulle gjerne hatt mere data og historikk omkring denne typen som ble kalt Sport i tyskland, og Competizione i Italia. Også brukt på Volvo R 340(?) som ekstratilvalg, samt visstnok noen pug/citro Sport modeller.
Dysetilgang er tilnærmet håpløs, veldig synd da denne forgasseren er ytterst justerbar i alle kretser.
Har alltid likt underdogs.....har en tråd på cuoreforumet om denne forgasseren;-)
Mvh Remi
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Flotte adaptere sir!
Gøy å gnage litt metall innimellom all ribba:)
Freste du oringspor på forgassersiden eller skal du bruke flexpakning?
Garage 15 bremset en motor en gang som skummet bort 5 hk grunnet stum ontering.
5 hk her og 5 hk der...
Martini Lurolini
Gøy å gnage litt metall innimellom all ribba:)
Freste du oringspor på forgassersiden eller skal du bruke flexpakning?
Garage 15 bremset en motor en gang som skummet bort 5 hk grunnet stum ontering.
5 hk her og 5 hk der...
Martini Lurolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Vet om en gsx 400 twin,omtrent i den populære 5000 kr`s klassen.
Litt mindre power en xs,men har potensiale.
Jeg mener en Cafe bør ha en eller to sylindre,men folk bygger på rakfire også.
Han som eier den er en losjebror av den riktig så hyggelige sorten.
Martini Gasolini
Litt mindre power en xs,men har potensiale.
Jeg mener en Cafe bør ha en eller to sylindre,men folk bygger på rakfire også.
Han som eier den er en losjebror av den riktig så hyggelige sorten.
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!