scuderia larsvegas` prosjekt prototipo
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
scuderia larsvegas` prosjekt prototipo
God kveld ærede og aktede medlemmer av sportsbillosjen!
Jeg drister meg til å starte en garasje tråd her da jeg er opptatt som medlem i denne aktede losje.
Jeg er godt i gang(!) med å bygge en fiat x1/9 abarth prototipo.
Bilen ble kjøpt som et prosjekt i egersund da det ikke dukket opp noen i nærheten ( før etter at jeg hadde handlet).
Jeg har tatt det lille som var av rust på bilen og brukte vinteren på hjuloppheng. Alt i hjuloppheng er nå nytt og nyoverhalt.
Jeg har kjøpt prototipo glassfibersettet i Belgia hos Guy Morenhout.
Dette settet medførte endel arbeid da passformen var en smule dårlig.
Jeg er nå nesten klar for lakk. Skal ha på et lag til med grunning til uken
så regner jeg med å være klar for farge.
Før dere kommenterer høyden på bilen, så vil jeg si at den står uten motor og at skjermene er kuttet av ca.10 cm.
Motoren blir en motor fra en lancia beta på 2000 ccm. blir i første omgang forholdsvis orginal. får etterhvert papirer som gjør at jeg kan få den godkjent med 230 hk.
Gleder meg til å begynne på motor jobben. begynner å bli lei pussepapir nå.
fortsettelse følger...
Jeg drister meg til å starte en garasje tråd her da jeg er opptatt som medlem i denne aktede losje.
Jeg er godt i gang(!) med å bygge en fiat x1/9 abarth prototipo.
Bilen ble kjøpt som et prosjekt i egersund da det ikke dukket opp noen i nærheten ( før etter at jeg hadde handlet).
Jeg har tatt det lille som var av rust på bilen og brukte vinteren på hjuloppheng. Alt i hjuloppheng er nå nytt og nyoverhalt.
Jeg har kjøpt prototipo glassfibersettet i Belgia hos Guy Morenhout.
Dette settet medførte endel arbeid da passformen var en smule dårlig.
Jeg er nå nesten klar for lakk. Skal ha på et lag til med grunning til uken
så regner jeg med å være klar for farge.
Før dere kommenterer høyden på bilen, så vil jeg si at den står uten motor og at skjermene er kuttet av ca.10 cm.
Motoren blir en motor fra en lancia beta på 2000 ccm. blir i første omgang forholdsvis orginal. får etterhvert papirer som gjør at jeg kan få den godkjent med 230 hk.
Gleder meg til å begynne på motor jobben. begynner å bli lei pussepapir nå.
fortsettelse følger...
ix-uno-nove
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Jupp!
Henger meg på,dette blir snasent sir!
Nyåpnede garasjedører er noe vi liker her i losjen!
Martini Gasolini
Henger meg på,dette blir snasent sir!
Nyåpnede garasjedører er noe vi liker her i losjen!
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Dette blir flott Lars!
Jeg komm akkurat fra en annen Prototipo-bygger. Han har fått lakk på sin, men jeg tror vel alle som har sett den er enige om at et par drag flere med slipeklossen før lakk hadde gjort seg. De vogna blir det kanskje ikke turbo i likevel, og kanskje heller ikke to-liter.
Hva slags papirer er det du kan skaffe som gir muligheter for så mye effekt?
Jeg komm akkurat fra en annen Prototipo-bygger. Han har fått lakk på sin, men jeg tror vel alle som har sett den er enige om at et par drag flere med slipeklossen før lakk hadde gjort seg. De vogna blir det kanskje ikke turbo i likevel, og kanskje heller ikke to-liter.
Hva slags papirer er det du kan skaffe som gir muligheter for så mye effekt?
-- Gopp
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
det var vel ove som snakket om noen homologeringspapirer som
skulle tillate dette. tror ikke jeg skal bevege meg opp i det nivået.
en frisk 2 liter, doble webere og litt porting er greit på gata for min del.
bygger heller en dallara i tillegg hvis det skulle klø for mye.
vil heller kjøre mye bil.
skulle tillate dette. tror ikke jeg skal bevege meg opp i det nivået.
en frisk 2 liter, doble webere og litt porting er greit på gata for min del.
bygger heller en dallara i tillegg hvis det skulle klø for mye.
vil heller kjøre mye bil.
ix-uno-nove
Skal si dette ikke er en bil for sportssenkelosjen sir.
Tror det er kun p1400 volvosuggen til Gubbenluur som er høyere faktis...
Men for en superb bil. Kommer du sigende inn på tunet mitt med denne en gang i fremtide blir nok cortinaporten hold nede. Med denne tåler ikke engang min hånbygde britiske sportsbil sammenlikning.
Gleder meg til og se henne !!!!!!!!
( varmen tar på gitt...... Tror jeg føler meg litt uvell??)
Tror det er kun p1400 volvosuggen til Gubbenluur som er høyere faktis...
Men for en superb bil. Kommer du sigende inn på tunet mitt med denne en gang i fremtide blir nok cortinaporten hold nede. Med denne tåler ikke engang min hånbygde britiske sportsbil sammenlikning.
Gleder meg til og se henne !!!!!!!!
( varmen tar på gitt...... Tror jeg føler meg litt uvell??)
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Det er artig at denne vognen tirrer "må ha" begjæret til Garasjen, men hvem blir ikke påvirket av noe så kult.
Jeg tror du må holde an planene om en værsting-motor i vognen. Sett inn en 1.6 til 2.0 Lampredi, gjerne med 16v topp, men ikke turbo. Når den så er godkjent kan du jo avhjelpe åndenøden på motoren noe uten at det skal gå ut over bruken. Kontrollmyndighetene har nå endelig skottet litt over i hva SFRO gjør, på godt og vondt, og da er det nok en effekt/vekt grense som stopp er aller værste ombygingene.
Nå jeg forlot Ove i dag var det en turtallsnurre av en 1800 med en 16v topp som var planlagt, men nå er han like opptatt av å bygge noe som klassefiseres gunstig i Corsa Italiena, som hva kontrollmyndighetene godtar. Jeg tror jammen han fikk blod på tann etter siste trackday, og de havarerte rådelageren er allerede byttet på 124'en.
Jeg tror du må holde an planene om en værsting-motor i vognen. Sett inn en 1.6 til 2.0 Lampredi, gjerne med 16v topp, men ikke turbo. Når den så er godkjent kan du jo avhjelpe åndenøden på motoren noe uten at det skal gå ut over bruken. Kontrollmyndighetene har nå endelig skottet litt over i hva SFRO gjør, på godt og vondt, og da er det nok en effekt/vekt grense som stopp er aller værste ombygingene.
Nå jeg forlot Ove i dag var det en turtallsnurre av en 1800 med en 16v topp som var planlagt, men nå er han like opptatt av å bygge noe som klassefiseres gunstig i Corsa Italiena, som hva kontrollmyndighetene godtar. Jeg tror jammen han fikk blod på tann etter siste trackday, og de havarerte rådelageren er allerede byttet på 124'en.
-- Gopp
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
gopp wrote:Det er artig at denne vognen tirrer "må ha" begjæret til Garasjen, men hvem blir ikke påvirket av noe så kult.
Jeg tror du må holde an planene om en værsting-motor i vognen. Sett inn en 1.6 til 2.0 Lampredi, gjerne med 16v topp, men ikke turbo. Når den så er godkjent kan du jo avhjelpe åndenøden på motoren noe uten at det skal gå ut over bruken. Kontrollmyndighetene har nå endelig skottet litt over i hva SFRO gjør, på godt og vondt, og da er det nok en effekt/vekt grense som stopp er aller værste ombygingene.
Nå jeg forlot Ove i dag var det en turtallsnurre av en 1800 med en 16v topp som var planlagt, men nå er han like opptatt av å bygge noe som klassefiseres gunstig i Corsa Italiena, som hva kontrollmyndighetene godtar. Jeg tror jammen han fikk blod på tann etter siste trackday, og de havarerte rådelageren er allerede byttet på 124'en.
Det er høyden jeg falt for sir!! Synd at en slik tøff bil blir frakjørt av en potent sportsford.... (da er jeg blitt jkøla ned igjen i varmen)
Forca Britania
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
bilen blir nok endel lavere med motor, girkasse, dører, innredning og
fuelcell. får se ann høyde når alt er på plass
gleder meg som en unge til å begynne på motor nå. veldig glad for at jeg ikke lenger pusser på 6 meter lange amcars!
begynner å bli lei pussepapir.......
har endel magnesium liggende som jeg må finne en bruk for også!
fargen blir en avart av losjefargen( grønn). orginal eplegrønn med masse mattmiddel og sorte breddere og stickers er vel førstevalget i øyeblikket.
fuelcell. får se ann høyde når alt er på plass
gleder meg som en unge til å begynne på motor nå. veldig glad for at jeg ikke lenger pusser på 6 meter lange amcars!
begynner å bli lei pussepapir.......
har endel magnesium liggende som jeg må finne en bruk for også!
fargen blir en avart av losjefargen( grønn). orginal eplegrønn med masse mattmiddel og sorte breddere og stickers er vel førstevalget i øyeblikket.
ix-uno-nove
jeg har lovet noen bilder fra fargeleggings prosessen.
etter den nydelige gulfargen ble den slik:
jeg hadde egentlig lite lyst til å dekke over den nydelige lys lilla fargen, men
det ble grønt!
jeg fikk også montert litt stasj på bilen i helga, i tillegg til bredderne på
den ene siden.
satte også på et nytt emblem:
begynner å se ut som en bil igjen. deilig.
etter den nydelige gulfargen ble den slik:
jeg hadde egentlig lite lyst til å dekke over den nydelige lys lilla fargen, men
det ble grønt!
jeg fikk også montert litt stasj på bilen i helga, i tillegg til bredderne på
den ene siden.
satte også på et nytt emblem:
begynner å se ut som en bil igjen. deilig.
ix-uno-nove
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Fantastisk!
Du er en sann losjebror!
Gleder meg vilt til denne blir ferdig.
x er en Fiat høyt opp på vil ha lista mi
Martini Gasolini
Du er en sann losjebror!
Gleder meg vilt til denne blir ferdig.
x er en Fiat høyt opp på vil ha lista mi
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!