Jøss - leser i en annen garasje om sportsMClosjen!
Virker som dette med MC er en smittsom epidemi!
Har holdt på en stund og samle deler til å bygge meg en "commuter" MC jeg og. Nå som det går mot vanskeligere parkeringsforhold og oppblomstring av bomstasjoner også i Grenland, hvorfor ikke kombinere det nyttige med det morsomme?
Her er noe av delene som begynne å hope seg opp:
Ramme med papirer - fra 1981 = veteran
Motor = 500 ensylindret firtakt fire radialventils "thumper" fra 1984
Forgaffel fra en noen år nyere 600, med festeører for caliper så man kan ordne skivebremser i stedet for originalens tromler
Beholder trommelen bak.
Men fordi jeg kommer til å kjøre på asfalt stort sett hele tiden er det ikke noe poeng i å romle rundt på knastedekk. Dermed kommer motard-trenden trolig til anvendelse. Muligens noe i denne retningen - men der er juryen ute og diskuterer enda:
Og siden det virker så mye enklere med "små" motorsykler i stedet for "store" biler kom jeg på at det kunne være morsomt å ha en mer turorientert sykkel også
Dette er en R100RT - også fra 1981.
Men den kan selvfølgelig oppgraderes med nyere og noe større motor:
Denne lille boxeren er en 1200 fra 2007
Og jeg mener bestemt at den burde kunne gå inn i rammen.
Til slutt må jeg jo si at dette er en skikkelig drømmesykkel:
Og jeg ser ikke bort fra at det kan bli en slik en gang...