EcurieEcosse hovedsakelig britisk garasje
Posted: 06 Apr 2009 22:36
Skriver hovedsakelig Britisk, fordi prosjektene i garasjen er i utgangspunktet Britiske. Men jeg har ikke skylapper og tar ikke ikke så nøye om bilen, motoren, designet eller andre komponenter kommer fra andre land. Har stor sans for Italiens design og har hatt flere Alfaer opp gjennom årene. Og amerikanske motorer har både en herlig lyd og et skikkelig trøkk.
Men når det gjelder chassis er Egelskmennene helt i toppen, og mine to prosjekter skal forhåpentligvis nyte godt av det.
Prosjekt nr. 1 er min kjære Marcos
Den har en meget kurant drivlinje, bestående av en Essex V4 motor fra den kjente Ford Corsair 2000 GT. Med andre ord 2/3 av den V6 som satt i Zodiac og senere i omarbeidet utgave i Granada. Men pluss en skikkelig balanseaksel for å hindre at motoren begår selvmord ved selvskading.
Girkassen er et skikkelig smykke: En 2000E kasse, tettsteget og kortslaget, som har blitt brukt i flere sportslige Forder, bl.a. Girtrøbbel GT og Lotus.
Kjøpte bilen på Guernsey i 1997 og fikk skilter på den i mai 2008. Så kan de regnekyndige der ute finne ut hvor lang tid det har tatt
Slik så den ut når den ble parkert utenfor huset til å begynne med:
Men når det gjelder chassis er Egelskmennene helt i toppen, og mine to prosjekter skal forhåpentligvis nyte godt av det.
Prosjekt nr. 1 er min kjære Marcos
Den har en meget kurant drivlinje, bestående av en Essex V4 motor fra den kjente Ford Corsair 2000 GT. Med andre ord 2/3 av den V6 som satt i Zodiac og senere i omarbeidet utgave i Granada. Men pluss en skikkelig balanseaksel for å hindre at motoren begår selvmord ved selvskading.
Girkassen er et skikkelig smykke: En 2000E kasse, tettsteget og kortslaget, som har blitt brukt i flere sportslige Forder, bl.a. Girtrøbbel GT og Lotus.
Kjøpte bilen på Guernsey i 1997 og fikk skilter på den i mai 2008. Så kan de regnekyndige der ute finne ut hvor lang tid det har tatt
Slik så den ut når den ble parkert utenfor huset til å begynne med: