"Søstergarasjen"
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
- Alfa Veloce
- Lusker
- Posts: 168
- Joined: 15 Sep 2008 22:41
- Location: Göteborg
"Søstergarasjen"
Søstergarasjen består idag av en eier og tre biler
Meg
1 stk Alfa-Romeo-147 anno 2001
1 stk Alfa Romeo Alfasud anno 1977
1 stk Honda Prelude 1997 modell
Eneste som er verdt å nevne i dette fora blir jo den i midten
Alfasud som er løpsrigget og skal kjøres med i Corsa Italiana
Er ikke helt i mål enda selv om det såvidt er tre uker til løpsstart, men som Martini Gasolini så fint sier: Det er bare en langhelg så er'n på veien
Akkurat nå om dagen holder jeg på med sparkling, sliping og etterhvert forhåpentligvis litt lakking av skjermer, dører og panser
Utgangspunktet så slik ut
Ble etterhvert slik
og da det ikke var godt nok slipt ble det igjen sånn
Oppdaterte bilder vil sikkert komme etterhvert De skal slipes mer og så grunnes og lakkes
Skjermprosjektet måtte tas i flere omganger da den har vært krølla ganske godt tidligere Men her er et par bilder av mellomstadiene..
Hævvær Her er det bare å kline på
Og sist helg fikk jeg hjelp til å ordne med fester til stolen min da de som vet hvem jeg er, er klar over at jeg ikke har de lengste beina her i klubben
Takk til Thomas H.P. for sveisekyndig hjelp
Meg
1 stk Alfa-Romeo-147 anno 2001
1 stk Alfa Romeo Alfasud anno 1977
1 stk Honda Prelude 1997 modell
Eneste som er verdt å nevne i dette fora blir jo den i midten
Alfasud som er løpsrigget og skal kjøres med i Corsa Italiana
Er ikke helt i mål enda selv om det såvidt er tre uker til løpsstart, men som Martini Gasolini så fint sier: Det er bare en langhelg så er'n på veien
Akkurat nå om dagen holder jeg på med sparkling, sliping og etterhvert forhåpentligvis litt lakking av skjermer, dører og panser
Utgangspunktet så slik ut
Ble etterhvert slik
og da det ikke var godt nok slipt ble det igjen sånn
Oppdaterte bilder vil sikkert komme etterhvert De skal slipes mer og så grunnes og lakkes
Skjermprosjektet måtte tas i flere omganger da den har vært krølla ganske godt tidligere Men her er et par bilder av mellomstadiene..
Hævvær Her er det bare å kline på
Og sist helg fikk jeg hjelp til å ordne med fester til stolen min da de som vet hvem jeg er, er klar over at jeg ikke har de lengste beina her i klubben
Takk til Thomas H.P. for sveisekyndig hjelp
Last edited by Alfa Veloce on 27 Mar 2009 15:20, edited 1 time in total.
- Alfa Veloce
- Lusker
- Posts: 168
- Joined: 15 Sep 2008 22:41
- Location: Göteborg
-
- Asfaltjunkie
- Posts: 904
- Joined: 18 Oct 2005 08:04
- Location: Skien
- Alfa Veloce
- Lusker
- Posts: 168
- Joined: 15 Sep 2008 22:41
- Location: Göteborg
Tikk takk
Kort fortalt er forskjellen at den ene er værre enn den andre haha
Jeg kan jo fortelle litt om hva som er av motor i bilen da Det er jo litt morsomt
Motoren er byttet ut til en 1,7l boxer fra en Alfa Romeo 33
Forrige eier jobbet mye med blokka så volumet idag er vel på 1740cc
To 40mm gassere, portet og med Kent racingkammer, høykomp. stempler og kasse med lav utveksling
I første omgang har det vært følgende på to-do lista mi:
Igangsatt: Kosmetiske endringer, sparkel, sliping, lakking også skal den dekal-trimmes
Gjort: Bytte termostathuset
Gjort: Få sveiset stolfester
Igangsatt, mangler deler: Bytte lykter og innfatninger
Jobber med saken: Få tak i nye tidriktige hjul i 13"
Ja.. var det da.. : Få registrert bilen, som igjen krever tilkobling av speedometer og brekk
På sikt står dette på tapeten:
Muligens flytte bremsene fra inne ved girkassen ut til hjula
45" gassere?
Glassfiber deler (skjermer, panser, dører iallefall)
Få åpnet kassa og byttet synk.ring
Hvis mulig, få tak i Trofeo skjermbreddere og fangere
Blir tøff med det
Kort fortalt er forskjellen at den ene er værre enn den andre haha
Jeg kan jo fortelle litt om hva som er av motor i bilen da Det er jo litt morsomt
Motoren er byttet ut til en 1,7l boxer fra en Alfa Romeo 33
Forrige eier jobbet mye med blokka så volumet idag er vel på 1740cc
To 40mm gassere, portet og med Kent racingkammer, høykomp. stempler og kasse med lav utveksling
I første omgang har det vært følgende på to-do lista mi:
Igangsatt: Kosmetiske endringer, sparkel, sliping, lakking også skal den dekal-trimmes
Gjort: Bytte termostathuset
Gjort: Få sveiset stolfester
Igangsatt, mangler deler: Bytte lykter og innfatninger
Jobber med saken: Få tak i nye tidriktige hjul i 13"
Ja.. var det da.. : Få registrert bilen, som igjen krever tilkobling av speedometer og brekk
På sikt står dette på tapeten:
Muligens flytte bremsene fra inne ved girkassen ut til hjula
45" gassere?
Glassfiber deler (skjermer, panser, dører iallefall)
Få åpnet kassa og byttet synk.ring
Hvis mulig, få tak i Trofeo skjermbreddere og fangere
Blir tøff med det
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
- Alfa Veloce
- Lusker
- Posts: 168
- Joined: 15 Sep 2008 22:41
- Location: Göteborg
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
- Alfa Veloce
- Lusker
- Posts: 168
- Joined: 15 Sep 2008 22:41
- Location: Göteborg
- EcurieEcosse
- Reservognchauffeur
- Posts: 213
- Joined: 24 Mar 2009 22:33
- Location: Skien
- Contact:
Stålrøret mitt!
Så det var DER det ble av stålrøret mitt!!
Vet du ikke at det kan bli uhelbredelig smittet når det sammenføres med en italiener
Vet du ikke at det kan bli uhelbredelig smittet når det sammenføres med en italiener
Add lightness
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)
L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)
- Alfa Veloce
- Lusker
- Posts: 168
- Joined: 15 Sep 2008 22:41
- Location: Göteborg
Hei Ida,
Kult at du har fått din egen garasje her på forumet, men det forplikter at status oppdateres (kanskje derfor jeg ikke har opprettet en garasje her enda).
Bildene er fine, men også litt avslørende Som tidligere biloppretter og lakkerer ser jeg at den skjermen trenger en runde med hammer og mothold før sparkel. Det ser også ut som du pusser for mye rett på bulken. Når man skal slipe ut ujevnheter som dette må man legge på sparkel i lange drag, med lengderetningen, og slipe med slipebrett som er ca. 40 cm. langt. Det lønner seg å slipe i flere retninger, gjerne i kryss, og kjenne over ofte. Dette bør gjøres med hele håndflaten mot overflaten, lange drag, uten hansker, eller glatte plasthansker (latex fungerer dårlig).
Det som det ser ut til at du har gjort riktig, og som mange nybegynnere ikke får med seg, er at du har mattet godt under sparkelen.
Og du kjenner meg godt nok til å vite at dette kun er ment som veiledende råd, og ikke blodig kritikk
All ære til deg som gir deg i kast med dette, og med litt trening har du nok kunskap til å bruke disse skjermene som plugger når du støper deg former i glassfiber, kanskje også med Trofeo-breddere
Stå på Ida, dette blir bra!
Kult at du har fått din egen garasje her på forumet, men det forplikter at status oppdateres (kanskje derfor jeg ikke har opprettet en garasje her enda).
Bildene er fine, men også litt avslørende Som tidligere biloppretter og lakkerer ser jeg at den skjermen trenger en runde med hammer og mothold før sparkel. Det ser også ut som du pusser for mye rett på bulken. Når man skal slipe ut ujevnheter som dette må man legge på sparkel i lange drag, med lengderetningen, og slipe med slipebrett som er ca. 40 cm. langt. Det lønner seg å slipe i flere retninger, gjerne i kryss, og kjenne over ofte. Dette bør gjøres med hele håndflaten mot overflaten, lange drag, uten hansker, eller glatte plasthansker (latex fungerer dårlig).
Det som det ser ut til at du har gjort riktig, og som mange nybegynnere ikke får med seg, er at du har mattet godt under sparkelen.
Og du kjenner meg godt nok til å vite at dette kun er ment som veiledende råd, og ikke blodig kritikk
All ære til deg som gir deg i kast med dette, og med litt trening har du nok kunskap til å bruke disse skjermene som plugger når du støper deg former i glassfiber, kanskje også med Trofeo-breddere
Stå på Ida, dette blir bra!
-- Gopp
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
Re: Stålrøret mitt!
Reallinjen Skien gymnas 1973-74 ?EcurieEcosse wrote:Så det var DER det ble av stålrøret mitt!!
Vet du ikke at det kan bli uhelbredelig smittet når det sammenføres med en italiener
(Ikke meningen å spolere tråden din, Alfa. Får vi se bilen med prøveskilt i sommer, eller er det vanskelig å få det på den? )
Har du full kontroll så kjører du for sakte.