Page 10 of 12

Posted: 20 Jun 2012 20:24
by Scuderia Toten
Har en hovedmistenkt i saken ja, og den mistenkte har som oppgave å skjøtte åpning og lukking av vannstrømmen rundt om i motoren. Kasta den i kokende vann, og den var like stengt da.

Om det blir happy ending vet vi på lørdag ettermiddag :wink:

Posted: 24 Jun 2012 10:47
by Scuderia Toten
Og hvordan gikk det ?

Joda, det gikk som det måtte gå det......

DET BLE POKKAL!!!!! :D

Men den kom ikke helt uten kamp. Blåste topp pakninga etter to runder på fredagen, så da var det frem med fastnøkkel 10, 13 og pipe 10 og 13. Det er faktisk alt en trenger :wink:

Så med lommelykt i kjeften og hjelpende hender ble det fikset utover natta. Noen timers søvn, ett par polarbrød og en kaffekopp, takk Jens! Så ble den tima opp, fylt på vatn og fyrt
opp. Fem drag på parkeringsplassen og klar for race.

Så vi fikk med oss to fulle treninger, kvalik og to løp. Begge piloter klokka inn gode tider og en tredje og en fjerde plass i klassa.

Happy ending!

Posted: 24 Jun 2012 18:04
by martini gasolini
Gratulerer Arve!
(og junior)
Godt å se viper'n i toppform!

Martini Gasolini

Posted: 24 Jun 2012 18:08
by sirkus karlsen
gratla og vel blåst
happy ending ER lurt :D

Posted: 24 Jun 2012 19:14
by rpm
Scuderia Toten wrote: Og hvordan gikk det ?

Joda, det gikk som det måtte gå det......

DET BLE POKKAL!!!!! :D
Gratulerer med palleplass! Godt å se at skruvegringen er tilbakelagt terreng. Du får trøste deg med at det med en ny toppakning mest sannsynlig ikke blir mer skruing på motor denne sesongen. :lol:

Posted: 25 Jun 2012 00:10
by Scuderia Toten
rpm wrote:
Scuderia Toten wrote: Og hvordan gikk det ?

Joda, det gikk som det måtte gå det......

DET BLE POKKAL!!!!! :D
Gratulerer med palleplass! Godt å se at skruvegringen er tilbakelagt terreng. Du får trøste deg med at det med en ny toppakning mest sannsynlig ikke blir mer skruing på motor denne sesongen. :lol:
Å joda det blir det nok, det er lånt motor og eier vil nok ikke drøye så lenge før den leveres til massering i grisehuset. Tenker jeg får sette sammen toppen min til neste løp, så får Jens begynne å massere toppen som står der nå.

Men nå er det tre uker ferie uten skruing......kansje :wink:

Posted: 08 Jul 2012 20:47
by Lucky

Posted: 11 Jul 2012 12:13
by Scuderia Toten
Se der ja, dumt det bare var kitet og ikke hele bilen, he, he.

Posted: 15 Jul 2012 17:14
by Scuderia Toten
Tre uker med slaraffenliv er over! Men forutseende som jeg er passet jo selvsagt på å få levert noen godsaker mens jeg var borte. Postdama dukket opp hun, med nye bak fjærer til ræserbilen.

Image

Senkefjærene er de røde...... De senker 6 cm bak, de nye er 6 cm kortere enn senkefjærene, men like lange som senkefjærene er komprimert og er på 800 pund...

Og så har Reodor Felgen vært innom i dag... da ble ene siden slik:

Image

Image

Image

Blir spennende å se hvordan dette blir når den kommer ned på bakken igjen :roll:

Posted: 17 Jul 2012 00:04
by martini gasolini
800 pund bak der skal nok hjelpe godt på Viperbilen:)
Er den bolten i midten til å hindre utfjæring blir dette ett supermod!

Martini Gasolini

Posted: 17 Jul 2012 07:32
by Scuderia Toten
martini gasolini wrote:800 pund bak der skal nok hjelpe godt på Viperbilen:)
Er den bolten i midten til å hindre utfjæring blir dette ett supermod!

Martini Gasolini
Bolten i midten er det som vi på nynorsk kaller "dropstop" og i går kveld satte jeg på hjulet og strammet såpass at hjulet nå står ca. likt som når bilen stod på bakken med senkefjærer. Da er det i praksis "stiv bakaksling" på den. Satte jekken under fjærfestet og jekka opp, ingen bevegelse på hjulet, kun hele bilen som bevega seg :shock:

Det MÅ vel hjelpe på krenginga, he, he. :wink: Den som møter opp på Rudskogen om litt over en uke får se.

Posted: 17 Jul 2012 20:30
by Scuderia Toten
Og gjett om det vart stivt 8)

299 - Be afraid, be VERY afraid!

Bare vi kommer til mål så....... :D

Ho,ho gleder meg til å prøve ut dette.

Posted: 24 Jul 2012 20:28
by Scuderia Toten
Toppen satt sammen igjen med "nye" ventiler fra veslebror 1108. Ser ut som det skal gå bra det. Bare få målt klaringer og evt. Shimset om litt så er den klar.

Image

Som dere ser nå kjører vi skarpt, ikke no rødfis lenger.

He,he

Posted: 28 Jul 2012 16:34
by Scuderia Toten
Da har jeg drevet med ting jeg ikke kan igjen :D

Jeg har shimset topp, og gjorde det på den banale måten, inn og ut med kammen mellom målingene...

Klaringene skal være som følger: (i Følge Haynes)

Innsug: 0,4 mm +/- 0,05
Eksos: 0,45 mm +/- 0,05

Etter noen turer med kammen inn og ut sitter jeg nå med følgende resultat:

Eksos 1: 0,45
Innsug1: 0,45 trang

Eksos 2: 0,45
Innsug 2: 0,4 trang

Innsug 3: 0,45 trang
Eksos 3: 0,5

Innsug 4: 0,4
Eksos 4: 0,45

Jeg tror jeg går for dette, spesielt siden jeg ikke har tjukkere shims til å få sylinder 3 litt nærmere.

Hva tor folket? vil den starte?, eller vil den spytte shims som frisbee?

Posted: 28 Jul 2012 20:46
by Jens
Scuderia Toten wrote:Da har jeg drevet med ting jeg ikke kan igjen :D

Jeg har shimset topp, og gjorde det på den banale måten, inn og ut med kammen mellom målingene...

Klaringene skal være som følger: (i Følge Haynes)

Innsug: 0,4 mm +/- 0,05
Eksos: 0,45 mm +/- 0,05

Etter noen turer med kammen inn og ut sitter jeg nå med følgende resultat:

Eksos 1: 0,45
Innsug1: 0,45 trang

Eksos 2: 0,45
Innsug 2: 0,4 trang

Innsug 3: 0,45 trang
Eksos 3: 0,5

Innsug 4: 0,4
Eksos 4: 0,45

Jeg tror jeg går for dette, spesielt siden jeg ikke har tjukkere shims til å få sylinder 3 litt nærmere.

Hva tor folket? vil den starte?, eller vil den spytte shims som frisbee?
Smell det i sammen det er jo innenfor toleransene. Tut og kjør.