Page 8 of 12

Posted: 06 Jun 2012 19:44
by Scuderia Toten
Ja, ja, ja da er galskapen avdekket:

Image

Image

Pilene viser hvor det har vært kontakt..... ved bortimot 7000 rpm. Dette er de synlige skadene, bunndelen snurrer pent, ikke noe ulyder, lugging, skraping av noe slag når jeg dreier rundt.

Så da er spørgesmålet: - Hva nu? Går vi på med krum hals og bytter alle ventiler og styringer og håper på det gjør susen?

Eller; - Noen som har en 1242 til overs???

Men da har vi lært noe nytt, en 1242 med 0.8 mm høvla topp tåler ikke å miste nedre reimhjul....

Tror ikke det blir noe St.Hans ræs på Scuderia Toten.. :(

Arve V

Posted: 06 Jun 2012 21:01
by vegar
Jeg har en 1108 du kan få ;)

Posted: 06 Jun 2012 21:35
by Scuderia Toten
vegar wrote:Jeg har en 1108 du kan få ;)
Det har jeg også... 1108 er fjorårets modell :D

Posted: 06 Jun 2012 21:54
by uno45
Scuderia Toten wrote:
vegar wrote:Jeg har en 1108 du kan få ;)
Det har jeg også... 1108 er fjorårets modell :D
Jeg vil gjerne ha en 1108 :o

Posted: 07 Jun 2012 14:56
by Sir Haggis
Jeg minns Scuderia Toten har en slik flott tralle - stemmer det?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=26818499

Bang for buck eller mangler den noe spes? :)

Posted: 07 Jun 2012 15:27
by Scuderia Toten
Sir Haggis wrote:Jeg minns Scuderia Toten har en slik flott tralle - stemmer det?

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=26818499

Bang for buck eller mangler den noe spes? :)
Det stemmer, kan ikke få fullrost den nok! Akkurat passe stor til slike småttiser som jeg driver med, og kan dras med familiekjærra uten å utvide lappen. Rene kinderegget.

Den jeg har er uten midtplate, men det kan jo fikses, og den har ikke vinsj..... Det har jeg merket i det siste at det kan være lurt å ha, he, he. Men der er vinsj feste så det er bare å sette på om jeg har tenkt å fortsette å ødelegge noe hvær gang vi nærmer oss en bane.

Og det beste av alt, gubben som forhandler er selveste velvilligheten in persona.

Arve V

Posted: 07 Jun 2012 23:10
by Sir Haggis
Ja, det var akkurat det jeg også myste etter - det med lasteevne.
Det finnes jo virkelig ikke racerbiler som veier over tonnet, gjør det vel? :wink:

Posted: 08 Jun 2012 07:52
by gopp
Jeg har handlet en Brian James Micro-Max, og skal hente den i UK i løpet av sommeren. Den har nyttelast på 1.000 kg. og egenvekt på 300 kg. Jeg tok med plate mellom rampene, slikt at den erstatter varehengeren min også.

Image
http://www.brianjames.co.uk/range/range ... d=3&rid=26

Prisen blir litt i underkant av hva hengeren til Arve er annonsert for.

Posted: 08 Jun 2012 08:12
by vegar
Den BJ er virkelig lik min Woodford ;)

Posted: 08 Jun 2012 08:22
by Scuderia Toten
Nei ræserbiler over 1000kg skjønner jeg virkelig ikke vitsen med :lol:

BJ / Woodford er fine hengere det også, men skal en komme ned på prisen til den jeg har, så må en nok hente den selv. Jeg var og så på en Ifor Williams som også er ganske lik BJ, men den syns jeg ble for bred med hjula på utsiden av hengern. Syns ikke min er ustabil med hjula under henger'n og bredden er bare så vidt bredere en dravogna, dørene kan åpnes på bilen oppå hengern uten problemer. Bakdelen med min er de små hjula, kun 10" så en må være litt obs på hull i veien... og det har vi jo nok av. :roll:

Jeg syns en Sir bør ha en slik, selv om den ikke er fra kålholmen. :D

Posted: 08 Jun 2012 08:49
by gopp
vegar wrote:Den BJ er virkelig lik min Woodford ;)
Jepp, den ligner veldig på din fine lille henger. Litt mer forseggjort med plate i midten, rom til stropper og sveiv i gulvet, og ramper som slider inn i selve kjørerampene. Min er 3,0 x 1,76 på planet, og som andre påpeker, man trenger ikke noe større enn dette til en racebil.

Posted: 08 Jun 2012 09:46
by Scuderia Toten
There is hope in the hanging snore!! :D

Har konferert med ePER og Dr. FIRE, vi er enig om at ventilene på 1108 og 1242 er like. Så da blir det litt kvalitetstid i garasjen med mitt nye puslespill.

Så da må jeg rette utsagnet mitt litt, jeg har nå en ribbet 1108 :lol:

Ju, ju! Rudskogen "HERE WE COME"

Posted: 12 Jun 2012 20:06
by Scuderia Toten
Major setback!

Jr. Har letta på sløret og forklart hendelsesforløpet, etter at faderen ikke fikk teori og praksis til å stemme. Fikk låst av svinghjulet for å løse nedre reimhjul, men motoren snurra like godt den... :(

Det viser seg at jr. har hatt en fatal bomgiring, planen var å få den fra tredje til fjerde, men han havna i andre på maks turtall.

Så jeg tror nok hele sulamitten må ut for å få en oversikt. :?

Posted: 13 Jun 2012 19:30
by Scuderia Toten
Da vet jeg hvordan en racing clutch virker :D

Image

Etter den fatale bomgiringa til Jr. har boltene til svinghjulet blitt klipt rett av :shock:

På gearkasse sida så det slik ut:

Image

Der lå svinghjulet og kosa seg for seg selv, ikke rart dette ikke lot seg fikse i en fei... og clutchen?

Image

Like fin den, og klar for mere racing. :D

Alfaekspressen reiser til det kjente grisehuset i grenland ett sted for å hente ny motor i morgen kveld..

Så det går opp og det går ned, det går hit og det går dit og det går rundt en liten bit..

To be continued....

Posted: 14 Jun 2012 10:21
by Abarthnorway
Aiaiai

Den var stygg du!!

Lykke til med gjenoppbygging!!

Stå på;-)