Scuderia Toten

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#46 Post by Scuderia Toten » 31 Dec 2011 19:36

Scuderia Toten ønsker alle losjebrødre og søstre ett riktig godt nytt losjeår. Samtidig kan vi avduke ett nytt medlem i scuderiaen, klar til bruk:

Image

Tror 2012 blir ett bra år :wink:

User avatar
clubMan
Forumnerd
Posts: 1373
Joined: 28 Aug 2008 22:52
Location: Skien

#47 Post by clubMan » 01 Jan 2012 01:08

Og godt nyttår til deg og, med nytt kjøretøy :idea:
-71 sMini Clubman 1380
-72 Austin sMini Clubman Estate (SOLGT)
-68 Corvette 427 cab.

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#48 Post by Scuderia Toten » 01 Jan 2012 18:05

Ja, den er da ikke ny da, om noen lurte på det :D

Det var bare gleden over at 20 års restaurering endelig er over som kom til uttrykk. Det er faktisk min andre bil dette, så vi er godt kjent. Den har vært i familien i 31 år.

larsvegas
Asfaltjunkie
Posts: 477
Joined: 02 Mar 2008 16:39
Location: sellebakk

#49 Post by larsvegas » 01 Jan 2012 19:33

så fin den ble, godt ikke alt vi tar i blir corsabiler!
fin bil å nyte på fine sommerdager dette. god jobb dette.
du får vise verksmesteren skrytet den får!
nå venter vi på fortsatte bilder av mc prosjektet!
:D
ix-uno-nove

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#50 Post by Scuderia Toten » 01 Jan 2012 20:08

larsvegas wrote:så fin den ble, godt ikke alt vi tar i blir corsabiler!
fin bil å nyte på fine sommerdager dette. god jobb dette.
du får vise verksmesteren skrytet den får!
nå venter vi på fortsatte bilder av mc prosjektet!
:D
Ja du sier noe der. Hipp hurra for verksmester'n som aldri går tom for idéer. :D

MC prosjektet lir litt av at verksmester'n ikke håndterer nymotens EDB maskiner. Og det er jo som kjent på internettet hos sjonkel eBay mye skjeldne ting som hønetenner og førkrigs gearkasser finnes. Så der må nok håndtlangeren ( meg) trå til med litt mer aktiv søking etter drev, lager og annen leamikk til det prosjektet. Men om noen sitter på en gearkasse, primærdrev og kløtsj til en BSA krigsmodell så er det bare å hoje ut. Jeg kjøper det promte :D

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#51 Post by Scuderia Toten » 10 Mar 2012 14:09

Våren har besøkt Toten i dag, så da måtte Frk. G låne bort garasjen til far i huset.
,
Oljeklumpen som er årets corsa motor har fått litt behandling med passende renseveske og oppvaskkost, resultatet ble overraskende bra:

Image

Image

Grenrøret gikk greit under bånnpanna også, men hvor skal den festekroken hen? Gearkassa? Er det noe lurt?

Image

Da er vi i gang.
Image

User avatar
redVXcoupe
Syltapp
Posts: 36
Joined: 22 Mar 2011 22:47
Location: Asker

#52 Post by redVXcoupe » 15 Mar 2012 14:08

Grenrøret gikk greit under bånnpanna også, men hvor skal den festekroken hen? Gearkassa? Er det noe lurt?

Image

Da er vi i gang.[/quote]

Dette ser bra ut :D
Dette er en 1242 med Cinq grenrør???
Hvor fikk du tak i grenet?
Holder på med en Cinq med "BIG-BLOCk" 8) og må bare ha tak i et.
Ser ut til å være 2 stk nipler for lambda også

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#53 Post by Scuderia Toten » 15 Mar 2012 20:08

Grenrøret kommer herfra:

http://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-PUNTO-1- ... 500wt_1127

Og er vel laget til Punto 1108 og 1242. Passformen ser ut til å være god, Jens har testet i benk med Martin sin snurre, så det blir nok bra.

Det blir big block i år ja. 8)
Image

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#54 Post by Scuderia Toten » 17 Mar 2012 17:38

Da har det blitt gjort litt igjen. Åpna opp bigblock'en for å klargjøre til den til høvelbenken.

Det ser ut som den ikke er overanstrengt i sitt tidligere liv....

Image

Her var det godt gjengrodd av sot!

Da er det bare å få levert toppen til høvling, så kan det settes sammen igjen.

Det går da fremover. :wink:
Image

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#55 Post by Scuderia Toten » 23 Mar 2012 14:10

Toppen hentet fra sliping, skaffet meg samtidig en bitteliten sponsor. :D

I morgen hentes Viper'n hjem til garasjen så den seriøse dekaltrimminga kan begynne... eller var det motor jeg skulle bytte :roll:

To be continued....
Image

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

#56 Post by Spit73 » 23 Mar 2012 17:53

Scuderia Toten wrote:Toppen hentet fra sliping, skaffet meg samtidig en bitteliten sponsor. :D

I morgen hentes Viper'n hjem til garasjen så den seriøse dekaltrimminga kan begynne... eller var det motor jeg skulle bytte :roll:

To be continued....
Viper? Har du kjøpt en amerikansk utgave av Fiat Barchetta?
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

larsvegas
Asfaltjunkie
Posts: 477
Joined: 02 Mar 2008 16:39
Location: sellebakk

#57 Post by larsvegas » 23 Mar 2012 19:22

go fast stripes!
ix-uno-nove

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#58 Post by Scuderia Toten » 24 Mar 2012 18:00

Viper'n er heime att, og da klarte jeg ikke å dy meg, årets dekaler måtte prøves:

Image

:lol:

Bare på morro slo jeg over hovedstrømmen, vippa på tenninga og prøvde startknappen... Den surra vel en halv runde så gikk den, ikke dårlig etter ett halvt år på en låve.

FIRE ruler!!!
Image

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#59 Post by Scuderia Toten » 25 Mar 2012 19:02

Dagens overraskelse, har hatt fagfolk på besøk, trykkplata på kløtsjen som fulgte med nyemotoren er blå, så den er bare å kassere. Og den som står i er også bare å kassere, så da blir det ny trykkplate også.... Ja, ja da har jeg lært noe i dag også.
Image

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#60 Post by Scuderia Toten » 31 Mar 2012 15:42

Det begynner å nærme seg tomt i fronten av Viper'n :D

Pilota seconda, aka. Jr. må tjene penger til racing karrieren sin, så i dag har faderen gjort klart til å løfte ut maskinisten i morgen. Så om alt går etter planen får vi skilt karosseriet fra den trofaste sliteren som har stått der i 17 år og flyttet vogna hele 200 000 km.

Far og sønn gjør ting de absolutt ikke har peiling på :D
Image

Post Reply