Scuderia Toten
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
Bra Jobba Arve. Nå er det bare å stå på så blir dere klare til Karlskoga.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Da var det tomt gitt:
Og beviset på at Jr. gjorde ordentlig jobb:
Jakten etter ny trykkplate er foreløpig avblåst, jr. hadde ikke greidd å ta knekken på den:
Da er det bare å få klonet sammen gammelt og nytt, reparere det som ble ødelagt i demonteringa ( 17 år med rust.... Sier ikke mer) og se om jeg får hengt det på plass der det skal være. Så kan jeg begynne på elektronikken....
Og beviset på at Jr. gjorde ordentlig jobb:
Jakten etter ny trykkplate er foreløpig avblåst, jr. hadde ikke greidd å ta knekken på den:
Da er det bare å få klonet sammen gammelt og nytt, reparere det som ble ødelagt i demonteringa ( 17 år med rust.... Sier ikke mer) og se om jeg får hengt det på plass der det skal være. Så kan jeg begynne på elektronikken....
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Dagens overraskelse Big blocken var originalt utstyrt med luksusen servostyring, det har man ikke på en ræserbil! Har ikke fundert så veldig på det, til i dag når jeg begynte å sette sammen sakene. Reimhjulet på den gamle har trigger kransen ytterst, big block har det innerst, altså måtte jeg bruke det som stod på, og ha ett ledig hjul... Men når sa dynamoen skulle på plass stemmer jo ittno, sukk!!
Det enkleste er vel en adapterplate på tjukkelse med reimhjulet som nå har kommet ytterst, men er det lurt? Ellers er det vel bare å bite i eplet og finne en annen dynamo
Det enkleste er vel en adapterplate på tjukkelse med reimhjulet som nå har kommet ytterst, men er det lurt? Ellers er det vel bare å bite i eplet og finne en annen dynamo
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Sånn ser ikke min ut! Hva slags hekse-lurium har forårsaket denne forvandlingen Hr. Arve?Scuderia Toten wrote:
Det er så greit når folk gjør ting de ikke kan før andre som heller ikke kan det skal i ilden, så man kan spørre og grave litt...
Ny dynamo koster ikke allverdens, her er en (overhalt) til €40 (eksl. tysk mva) + €28 i frakt = totalt 650 oljedaler med moms
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
God gammeldags white sprit, utrangert oppvaskbørste ( den ble i alle fall det.... ) litt tolmodighet og en kanne kaffe til pausene.
Nå er den enda penere siden blokka fikk litt av den kledelige " lyseblå" fargen min
Og etter en telefonpassiar med dr. FIRE (Jens) så er det mulig triggerhjul nøtta er knekt. Jens er en luring.
Nå er den enda penere siden blokka fikk litt av den kledelige " lyseblå" fargen min
Og etter en telefonpassiar med dr. FIRE (Jens) så er det mulig triggerhjul nøtta er knekt. Jens er en luring.
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Her er første del av trikset til Jens:
Small blocken måtte i stativet og kvitte seg med noen deler:
Gamlemotoren er nå ribbet for nederste dekselet på tannreimsida, der pickupen sitter. Det er det dekselet som er løsningen på problemet. Får jeg flyttet over det kan jeg også bruke triggerhjulet og dynamoen fra gamlemotoren.
Men det blir endel skruing da, spesielt siden alt var klart til å heise inn i bilen, nå må alt demonteres igjen.. Og nå er det tre uker og helger med fryktelig mye på jobb, 50 års lag, konfirmasjoner og annet tull.
Og som ikke det var nok..... Cagivaen til Jr. har høyst sannsynlig skjært seg, så da kom det på toppen.. dobbelt SUKK. Nå trenger jeg ett under skal jeg bli ferdig til 20. mai.
Small blocken måtte i stativet og kvitte seg med noen deler:
Gamlemotoren er nå ribbet for nederste dekselet på tannreimsida, der pickupen sitter. Det er det dekselet som er løsningen på problemet. Får jeg flyttet over det kan jeg også bruke triggerhjulet og dynamoen fra gamlemotoren.
Men det blir endel skruing da, spesielt siden alt var klart til å heise inn i bilen, nå må alt demonteres igjen.. Og nå er det tre uker og helger med fryktelig mye på jobb, 50 års lag, konfirmasjoner og annet tull.
Og som ikke det var nok..... Cagivaen til Jr. har høyst sannsynlig skjært seg, så da kom det på toppen.. dobbelt SUKK. Nå trenger jeg ett under skal jeg bli ferdig til 20. mai.
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Da henger nye motorn der den skal være, i fronten på Viper'n. Da er det bare resten igjen, men i mellomtiden får jeg vel åpne Cagivaen og se hva som plager den. Men først en ny jobbuke... Hadde det ikke vært for den hersens jobben, så hadde dette gått bra det
Og trikset til Jens funka det, litt stokking av deler så kom dynamoen på plass.
To be continued....
Og trikset til Jens funka det, litt stokking av deler så kom dynamoen på plass.
To be continued....