Scuderia Toten
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Ja du sier noe der. Hipp hurra for verksmester'n som aldri går tom for idéer.larsvegas wrote:så fin den ble, godt ikke alt vi tar i blir corsabiler!
fin bil å nyte på fine sommerdager dette. god jobb dette.
du får vise verksmesteren skrytet den får!
nå venter vi på fortsatte bilder av mc prosjektet!
MC prosjektet lir litt av at verksmester'n ikke håndterer nymotens EDB maskiner. Og det er jo som kjent på internettet hos sjonkel eBay mye skjeldne ting som hønetenner og førkrigs gearkasser finnes. Så der må nok håndtlangeren ( meg) trå til med litt mer aktiv søking etter drev, lager og annen leamikk til det prosjektet. Men om noen sitter på en gearkasse, primærdrev og kløtsj til en BSA krigsmodell så er det bare å hoje ut. Jeg kjøper det promte
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Våren har besøkt Toten i dag, så da måtte Frk. G låne bort garasjen til far i huset.
,
Oljeklumpen som er årets corsa motor har fått litt behandling med passende renseveske og oppvaskkost, resultatet ble overraskende bra:
Grenrøret gikk greit under bånnpanna også, men hvor skal den festekroken hen? Gearkassa? Er det noe lurt?
Da er vi i gang.
,
Oljeklumpen som er årets corsa motor har fått litt behandling med passende renseveske og oppvaskkost, resultatet ble overraskende bra:
Grenrøret gikk greit under bånnpanna også, men hvor skal den festekroken hen? Gearkassa? Er det noe lurt?
Da er vi i gang.
- redVXcoupe
- Syltapp
- Posts: 36
- Joined: 22 Mar 2011 22:47
- Location: Asker
Grenrøret gikk greit under bånnpanna også, men hvor skal den festekroken hen? Gearkassa? Er det noe lurt?
Da er vi i gang.[/quote]
Dette ser bra ut
Dette er en 1242 med Cinq grenrør???
Hvor fikk du tak i grenet?
Holder på med en Cinq med "BIG-BLOCk" og må bare ha tak i et.
Ser ut til å være 2 stk nipler for lambda også
Da er vi i gang.[/quote]
Dette ser bra ut
Dette er en 1242 med Cinq grenrør???
Hvor fikk du tak i grenet?
Holder på med en Cinq med "BIG-BLOCk" og må bare ha tak i et.
Ser ut til å være 2 stk nipler for lambda også
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Grenrøret kommer herfra:
http://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-PUNTO-1- ... 500wt_1127
Og er vel laget til Punto 1108 og 1242. Passformen ser ut til å være god, Jens har testet i benk med Martin sin snurre, så det blir nok bra.
Det blir big block i år ja.
http://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-PUNTO-1- ... 500wt_1127
Og er vel laget til Punto 1108 og 1242. Passformen ser ut til å være god, Jens har testet i benk med Martin sin snurre, så det blir nok bra.
Det blir big block i år ja.
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Viper? Har du kjøpt en amerikansk utgave av Fiat Barchetta?Scuderia Toten wrote:Toppen hentet fra sliping, skaffet meg samtidig en bitteliten sponsor.
I morgen hentes Viper'n hjem til garasjen så den seriøse dekaltrimminga kan begynne... eller var det motor jeg skulle bytte
To be continued....
Har du full kontroll så kjører du for sakte.
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
- Scuderia Toten
- Reservognchauffeur
- Posts: 230
- Joined: 23 Jul 2007 09:24
- Contact:
Det begynner å nærme seg tomt i fronten av Viper'n
Pilota seconda, aka. Jr. må tjene penger til racing karrieren sin, så i dag har faderen gjort klart til å løfte ut maskinisten i morgen. Så om alt går etter planen får vi skilt karosseriet fra den trofaste sliteren som har stått der i 17 år og flyttet vogna hele 200 000 km.
Far og sønn gjør ting de absolutt ikke har peiling på
Pilota seconda, aka. Jr. må tjene penger til racing karrieren sin, så i dag har faderen gjort klart til å løfte ut maskinisten i morgen. Så om alt går etter planen får vi skilt karosseriet fra den trofaste sliteren som har stått der i 17 år og flyttet vogna hele 200 000 km.
Far og sønn gjør ting de absolutt ikke har peiling på