hjelp til en alfa romeo guiletta spider 62mod med 1300 motor
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
hjelp til en alfa romeo guiletta spider 62mod med 1300 motor
Som dere ser av overskriften så trenger jeg litt hjelp til en alfa romeo guiletta spider 62mod med 1300 motor, jeg renger litt deler og ekspertise er det noen her med det som kan hjelpe??
Det er i buskene det skjer
Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
I might have been born yesterday, but I stayed up all night.
Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
I might have been born yesterday, but I stayed up all night.
Ja det hadde vært moro men jeg er dessverre ikke eieren, men om jeg får den til og gå har jeg mulighet til og bruke den endelSpit73 wrote:Jeg kan ikke hjelpe, men steike, har du fått deg bil?
Det er i buskene det skjer
Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
I might have been born yesterday, but I stayed up all night.
Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
I might have been born yesterday, but I stayed up all night.
- Alfa Veloce
- Lusker
- Posts: 168
- Joined: 15 Sep 2008 22:41
- Location: Göteborg
Cuore er helt klart stedet å spørre.
Motoren er i grunn lik den som satt i Alfa modeller helt opp til 2.0 i Alfa 75, men det er endel mindre forskjeller opp gjennom årene, og for en så gammel modell som den du spør etter her, er det nok ikke mange bitene som passer rett over fra de nyere modellene, selv om de til synelatenede ser like ut.
Morsom vogn som var veldig moderne da den kom. Med oppunder 100 hk. fra en 1300 var den også meget sprek etter datidens standarder.
Motoren er i grunn lik den som satt i Alfa modeller helt opp til 2.0 i Alfa 75, men det er endel mindre forskjeller opp gjennom årene, og for en så gammel modell som den du spør etter her, er det nok ikke mange bitene som passer rett over fra de nyere modellene, selv om de til synelatenede ser like ut.
Morsom vogn som var veldig moderne da den kom. Med oppunder 100 hk. fra en 1300 var den også meget sprek etter datidens standarder.
-- Gopp
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
Takk for flott tilbakemelding, det trengs bla. topppakning og eventuelt noen ventiler for det er noe som butter når man prøver og snu på motoren, trenger også dørhandtak og litt slikt,
Skal prøve og få tak i denne Giulietta-Sprint på cuore.
Virker som en artig bil, liten og lett, hvordan er driftsikkerheten på disse? kanskje dumt spørsmål men er det noe jeg ikke kan noe om i det hele tatt er det Italiensk.
Skal prøve og få tak i denne Giulietta-Sprint på cuore.
Virker som en artig bil, liten og lett, hvordan er driftsikkerheten på disse? kanskje dumt spørsmål men er det noe jeg ikke kan noe om i det hele tatt er det Italiensk.
Det er i buskene det skjer
Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
I might have been born yesterday, but I stayed up all night.
Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
I might have been born yesterday, but I stayed up all night.
Motorene på disse er veldig holdbare, men de bør jo ha oljeskift litt hyppigere enn en moderne motor. Girkassene kan for skrape litt i synkringene om de blir behandlet hardt, og man bør "dobbelt-clutche". Hvis denne er en tidlig og original vogn, har den trolig trommelbremser, og disse trenger justering og mer ettersyn enn tidlig 60-talls Guilia Spider, som gikk over til skiver rundt om. Trommelbremsene er flotte de, støpt i alu., med kjølefinner som er forskjellige fra høyre til venstre side, og det er tre bremsebånd pr. side fremme.Buskebil wrote:Takk for flott tilbakemelding, det trengs bla. topppakning og eventuelt noen ventiler for det er noe som butter når man prøver og snu på motoren, trenger også dørhandtak og litt slikt,
Skal prøve og få tak i denne Giulietta-Sprint på cuore.
Virker som en artig bil, liten og lett, hvordan er driftsikkerheten på disse? kanskje dumt spørsmål men er det noe jeg ikke kan noe om i det hele tatt er det Italiensk.
Disse bilene ruster ikke noe verre enn annet fra 50-tallet, men som alle åpne vogner, gikk det stort sett ut over gulvet.
Jeg ville ikke nølt med å bruke en slik bil daglig om sommeren, da den er solid og virker moderne. Gamle biler har ikke godt av å stå, og er ment for å brukes.
-- Gopp
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
Høres lovende utgopp wrote:Motorene på disse er veldig holdbare, men de bør jo ha oljeskift litt hyppigere enn en moderne motor. Girkassene kan for skrape litt i synkringene om de blir behandlet hardt, og man bør "dobbelt-clutche". Hvis denne er en tidlig og original vogn, har den trolig trommelbremser, og disse trenger justering og mer ettersyn enn tidlig 60-talls Guilia Spider, som gikk over til skiver rundt om. Trommelbremsene er flotte de, støpt i alu., med kjølefinner som er forskjellige fra høyre til venstre side, og det er tre bremsebånd pr. side fremme.Buskebil wrote:Takk for flott tilbakemelding, det trengs bla. topppakning og eventuelt noen ventiler for det er noe som butter når man prøver og snu på motoren, trenger også dørhandtak og litt slikt,
Skal prøve og få tak i denne Giulietta-Sprint på cuore.
Virker som en artig bil, liten og lett, hvordan er driftsikkerheten på disse? kanskje dumt spørsmål men er det noe jeg ikke kan noe om i det hele tatt er det Italiensk.
Disse bilene ruster ikke noe verre enn annet fra 50-tallet, men som alle åpne vogner, gikk det stort sett ut over gulvet.
Jeg ville ikke nølt med å bruke en slik bil daglig om sommeren, da den er solid og virker moderne. Gamle biler har ikke godt av å stå, og er ment for å brukes.
Det er i buskene det skjer
Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
I might have been born yesterday, but I stayed up all night.
Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
I might have been born yesterday, but I stayed up all night.