Page 17 of 18

Re: clubMan`s garash

Posted: 26 Mar 2015 00:07
by clubMan
Okeida. Koggen står ennå på bukker med fenderane ute, og dreggen godt festet. L.R.D. står i hvert fall klar og knurrer bak koggen, nærmest porten. Førstemann ut, og det greiene der han er vant med... Men, i morra tidlig kommer bildoktoren (Kai Roger) for å jukse sammen girkassa på koggen. Håper at den er mer eller mindre satt inn før vi tar kvelden.

Re: clubMan`s garash

Posted: 26 Mar 2015 21:36
by clubMan
Da er den inne....... Altså kogg-kassa. :)

Re: clubMan`s garash

Posted: 13 Apr 2015 22:48
by clubMan
Begge gammal-bilane her vært ute og lufta seg i kveld uten de største problems!!! Porno for jonaz!!:)

Re: clubMan`s garash

Posted: 09 Aug 2015 21:50
by clubMan
Ok, losjefolk. En melding som ikke L.R.D var med på, men storebroren hans.....
L.R.D var der for 2 år siden, så denne gang var det ikke hans tur.
Så da har koggen gått tur-retur Halden. Norges største kogg-treff. Møe rart av traktorer ,lastebiler, motorer, mopeder, svensker, og særinger med sine sære interesser. Tok Sandefjord-Strømstad begge veier, så da fikk vi dobbel kvote med hjem.

Re: clubMan`s garash

Posted: 17 Dec 2016 22:58
by clubMan
Etter oppfordring fra formann (med firpelstemme) kan jeg jo poste litt updates her. Jeg ser at jeg ikke har postet noe siden sommeren i fjor.. Hjælp!!! Jeg er jo inne her å kikkær hver enda dag!. Dårlig av meg detta!.Jess -updates: Har fløtta på meg til Kongerød, sånn at jeg kan se ned på hva Mini-Lars driver med nede på Fil og Fanteri-gården . (Og der ser det ut som om det skjer lite)... Har kjørt noe med begge bilane i sommer, men self alt for lite som vanlig. Ingen store saker gjort, kun litt T.L.C. Var borte i garasjen her for et par uker siden, og da stod de begge og skreik etter noe omsorg. Siste uka har de dog begge fått lagt på nytt vokslag både på kaross og krom. Da jeg dro fra garasjen i kveld, og snudde meg i døra, så jeg at de begge smilte lurt. Fikk en god følelse, så da blei det at par Cognacer i kveld.

Re: clubMan`s garash

Posted: 17 Dec 2016 23:03
by clubMan
Og registrerer det formann (med firpelstemme) sier... For noen vintrer siden postet vi jo jevnlig hver enda dag, fler av oss. Skikkelig hyggelig lesing på vinterstid var det. Kom igjen og legg ut det minste dere har å fortelle...........

Re: clubMan`s garash

Posted: 18 Dec 2016 14:27
by martini gasolini
Flink gutt!
Du har fortjent ett lite glass!
Jazzå,Minilars skulker garasjetimene sine!?
Det er notert.

Martini Gasolini

Re: clubMan`s garash

Posted: 10 Feb 2018 20:06
by martini gasolini
Spionfoto fra Clubmans Mastemyravdeling.
Det er selvfølgelig ikke noe galt med LRD’s potente maskinist,må bare luftes;)

MGImage


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: clubMan`s garash

Posted: 19 Feb 2018 23:18
by Spit73
Hah, du lurer ikke meg. Han skal bytte kraks-opphenget. Typisk feil på Clubs. Det er sjelden de holder mer enn 40 år.

Re: clubMan`s garash

Posted: 27 Feb 2018 15:07
by Sir Haggis
Hva nå? Honda b13?

Re: clubMan`s garash

Posted: 01 Mar 2018 09:18
by clubMan
Neida.
Bare garasjeovermaling og noe gearkassefiks.

Re: clubMan`s garash

Posted: 01 Mar 2018 13:06
by Sir Haggis
Aha - litt raping fra 3. til 2., tro? :)

Re: clubMan`s garash

Posted: 02 Mar 2018 18:28
by clubMan
Nope. Hopper ut av 2. når jeg slipper opp gassen. Noen som har noen ideer?? Har hørt at det er en kule og en fjær, hvor kula skal ned i noen "hakk"...... Evt hvor finner jeg den?

Re: clubMan`s garash

Posted: 05 Mar 2018 09:29
by Sir Haggis
https://www.7ent.com/pages/articles-tec ... ssion.html

Image

#26 og tilstøtende thrustskive #25 og hubring #23 KAN være problemet. Det var det i min sorte (og jeg ser det er en gjenganger på ymse forum).

Hopper den til 'FRI' når du går av gassen, så er sjansen stor for at dette skyldes slitasje på aktuelt gir i flaten mot thrustskive #25, eller selve thrustskiven.
2. giret (#26) fungerer greit ved pådrag siden det har skråskjært tanngard og da har aksial kraft bort fra syncroring/hub.
I det du går av gassen og begynner å bremse på motoren, så vil aksialkreftene dytte 2. giret motsatt vei mot syncroring/hub - og er slitasjen ifm #25 tilstrekkelig her, vil #23 få inngrep i #24 som smetter over i fri. Det er forøvrig her (i #24 1. 2 gir, og #35 3. 4. gir) det sitter forspente/fjærende kuler som skal hjelpe å holde valgt gir.

Image

Illustrasjon på krefter som virker på et skråskjært drev.

Re: clubMan`s garash

Posted: 11 Mar 2018 21:36
by clubMan
Noen som sitter på en grei gearkasse som vil selge??