VIGGEN

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
User avatar
SAABOMATIQUE
Reservognchauffeur
Posts: 297
Joined: 27 Oct 2008 09:05
Location: PORSGRUNN
Contact:

VIGGEN

#1 Post by SAABOMATIQUE » 27 Oct 2008 15:13

Image
S R.I.P
a R.I.P
a R.I.P
bmw

User avatar
MrLepo
Asfaltjunkie
Posts: 751
Joined: 12 Oct 2005 15:26
Location: Skien

Re: VIGGEN

#2 Post by MrLepo » 27 Oct 2008 19:29

Automatkødd wrote:ImageVIL BARE HILSE TIL DERE SOM IKKE HAR RÅD TIL AUTOMAT!!!!!!!!
Da blei det IKKE noe hilsen på meg GITT :lol:
Nye Sukkertoppen Auto
Fortsatt ALT innen ALT!

Kadett City
Tempo Hercules
Tempo tråsykkel
Kadett D Automatic
Veteran-Henger-Prosjekt

SportsbåtLosjen

User avatar
Cortinas
Reservognchauffeur
Posts: 398
Joined: 10 Apr 2008 20:58
Location: Skien

#3 Post by Cortinas » 27 Oct 2008 19:35

Vel var dette så langsiktig tenkt Automatkødd??

Du vil vel få et av to mulige problemer når den annonserte 900turbo-motoren skal oppi...

alt 1. forklaringsproblem fordi du kaller deg Automatkødd og ikke har automatgear på ditt grønne smekre smykke :?

alt 2. gearkasseproblemer pga at du bruker en relativt underdimensjonert automatkasse på ræsersaaben... :roll:
De sideventilerte er de sterkeste

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#4 Post by garage15 » 27 Oct 2008 21:04

Image

Tror ikke det blir ny motor på han nei.

Men et nytt ratt i viggensaaben hadde vært noe og tenke på!!
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

Re: VIGGEN

#5 Post by sirkus karlsen » 27 Oct 2008 21:32

Automatkødd wrote:Image
nå kom jeg på hvorfor jeg liker bilen din så godt

Image de må jo være i familie... halvsøsken eller noe sånt :shock:
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#6 Post by garage15 » 27 Oct 2008 21:49

Halvsøsken!!

Image


er det her du bor eller???????
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

User avatar
SAABOMATIQUE
Reservognchauffeur
Posts: 297
Joined: 27 Oct 2008 09:05
Location: PORSGRUNN
Contact:

#7 Post by SAABOMATIQUE » 30 Oct 2008 09:12

Tror S A A B har laget turbo med automat men mulig jeg er helt på bærtur som vanlig noen som vet dette så blir jeg glad for oppdatering :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :idea:
S R.I.P
a R.I.P
a R.I.P
bmw

turboknut
Lusker
Posts: 156
Joined: 27 Aug 2008 23:21
Location: Kommer fra et møblert hjem

Re: VIGGEN

#8 Post by turboknut » 30 Oct 2008 12:37

sirkus karlsen wrote:
Automatkødd wrote:Image
nå kom jeg på hvorfor jeg liker bilen din så godt

Image de må jo være i familie... halvsøsken eller noe sånt :shock:
Jøss, så tøff den ble uten støtfangere :)
Ser også at det er noe forskjell på dørhåndtak og det emblemet på bakskjermen på den grønne.
- Er det forskjell på årsmodellene????

:roll: :roll: :lol:
- har vært borti mye -

66 Datsun Fairlady
74 Datsun 260Z 2.8 Turbo Intercooler (2 seter)

..

User avatar
SAABOMATIQUE
Reservognchauffeur
Posts: 297
Joined: 27 Oct 2008 09:05
Location: PORSGRUNN
Contact:

#9 Post by SAABOMATIQUE » 30 Oct 2008 14:44

Fargen er vel ikke helt lik ellers er det lett å ta feil vis ikke jeg har på railsen :P
S R.I.P
a R.I.P
a R.I.P
bmw

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#10 Post by garage15 » 04 Nov 2008 17:59

G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#11 Post by sirkus karlsen » 04 Nov 2008 21:13

var ikke spesielt turtallsvillig syns jeg :shock:
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#12 Post by garage15 » 18 Nov 2008 21:45

Litt info om Scania (Svensson-bil) 99 med triumph motor!!

(1968 - 1984) Under utviklingen gikk den under kodenavnet Gudmund. Bilen kom i en rekke varianter i de seksten årene den ble produsert. Først med en firesylindret, engelsk Triumph, firetakters rekkemotor, overliggende kamaksel i to utgaver, 1709 cm³ og 1850 cm³. Effekt 80 hk. Både som forgasser- og innsprøytningsmotor (87 hk). Senere (1972), kom den med en tilsvarende firesylindret motor, nå svenskbygget og forøvrig på 1985 cm³, basert på Triumphmotoren (GL og L, hadde 100hk med enkel forgasser) (GLS hadde 108hk med to enkle forgassere) (LE med sine 110hk hadde elektronisk innsprøytning fra Bosch) (EMS og GLE 118hk hadde mekanisk innsprøytning fra Bosch). I 1977 videreførte man 99 EMS som til da hadde vært flaggskipet. Man skapte med dette dessuten bilhistorie, med å montere turbo på denne bilen. Bilhistorie fordi man med Scania (Svensson-bil) 99 turbo på 145 hk klarte det hverken BMW, langboble, eller for den del diverse amerikanske bilprodusenter helt tilbake på sekstitallet, hadde klart. Disse hadde alle tildligere forsøkt å få turbo til å fungere i en personbil uten hell. Man hadde store problemer med å få motorene til å holde, på grunn av at ladetrykket ble for høyt. Man klarte rett og slett ikke å temme denne voldsomme effektøkningen turboen ga. Hos Scania (Svensson-bil) fant man derimot ut at med å bruke en overtrykks ventil, så fikk man regulert ladetrykket slik at det var mulig å mate motoren med et moderat turbotrykk. Og man fikk til å styre turboen til å yte det ladetrykket man ønsket. Denne ventilen har fått navnet "wastegate", og finnes i dag på de aller fleste turbomotorer. Den første motoren hadde 8:1 i kompresjonsforhold og 0,65 bar ladetrykk. Scania (Svensson-bil) 99 turbo regnes for å verdens første serieproduserte personbil med turbo. Bilen ble kun solgt i Sverige i 1977, verdenslandseringen kom året etter.
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#13 Post by garage15 » 24 Nov 2008 07:57

G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

User avatar
SAABOMATIQUE
Reservognchauffeur
Posts: 297
Joined: 27 Oct 2008 09:05
Location: PORSGRUNN
Contact:

#14 Post by SAABOMATIQUE » 24 Nov 2008 11:09

Er vel noen flere fabrikker som sliter med livsgnisten om dagen uten å nevne noen navn!
S R.I.P
a R.I.P
a R.I.P
bmw

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#15 Post by garage15 » 27 Dec 2008 11:58

[img][img]http://i77.photobucket.com/albums/j67/g ... 0001-1.jpg[/img][/img]

Her blir viggensabben nøysommerlig reparert av en Lokal skinheadgangster-rapper med saggebokse og poco loco mustasje 8) Eller kansje han leter etter GHB?

Som dere ser til høyre i bilde, står børsja til B-gjengen klar!
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

Post Reply