Da blei det IKKE noe hilsen på meg GITTAutomatkødd wrote:VIL BARE HILSE TIL DERE SOM IKKE HAR RÅD TIL AUTOMAT!!!!!!!!
VIGGEN
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
- SAABOMATIQUE
- Reservognchauffeur
- Posts: 297
- Joined: 27 Oct 2008 09:05
- Location: PORSGRUNN
- Contact:
VIGGEN
S R.I.P
a R.I.P
a R.I.P
bmw
a R.I.P
a R.I.P
bmw
Re: VIGGEN
Nye Sukkertoppen Auto
Fortsatt ALT innen ALT!
Kadett City
Tempo Hercules
Tempo tråsykkel
Kadett D Automatic
Veteran-Henger-Prosjekt
SportsbåtLosjen
Fortsatt ALT innen ALT!
Kadett City
Tempo Hercules
Tempo tråsykkel
Kadett D Automatic
Veteran-Henger-Prosjekt
SportsbåtLosjen
Vel var dette så langsiktig tenkt Automatkødd??
Du vil vel få et av to mulige problemer når den annonserte 900turbo-motoren skal oppi...
alt 1. forklaringsproblem fordi du kaller deg Automatkødd og ikke har automatgear på ditt grønne smekre smykke
alt 2. gearkasseproblemer pga at du bruker en relativt underdimensjonert automatkasse på ræsersaaben...
Du vil vel få et av to mulige problemer når den annonserte 900turbo-motoren skal oppi...
alt 1. forklaringsproblem fordi du kaller deg Automatkødd og ikke har automatgear på ditt grønne smekre smykke
alt 2. gearkasseproblemer pga at du bruker en relativt underdimensjonert automatkasse på ræsersaaben...
De sideventilerte er de sterkeste
Tror ikke det blir ny motor på han nei.
Men et nytt ratt i viggensaaben hadde vært noe og tenke på!!
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
- sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
Re: VIGGEN
nå kom jeg på hvorfor jeg liker bilen din så godtAutomatkødd wrote:
de må jo være i familie... halvsøsken eller noe sånt
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG
SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG
SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....
Halvsøsken!!
er det her du bor eller???????
er det her du bor eller???????
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
- SAABOMATIQUE
- Reservognchauffeur
- Posts: 297
- Joined: 27 Oct 2008 09:05
- Location: PORSGRUNN
- Contact:
Re: VIGGEN
Jøss, så tøff den ble uten støtfangeresirkus karlsen wrote:nå kom jeg på hvorfor jeg liker bilen din så godtAutomatkødd wrote:
de må jo være i familie... halvsøsken eller noe sånt
Ser også at det er noe forskjell på dørhåndtak og det emblemet på bakskjermen på den grønne.
- Er det forskjell på årsmodellene????
- har vært borti mye -
66 Datsun Fairlady
74 Datsun 260Z 2.8 Turbo Intercooler (2 seter)
..
66 Datsun Fairlady
74 Datsun 260Z 2.8 Turbo Intercooler (2 seter)
..
- SAABOMATIQUE
- Reservognchauffeur
- Posts: 297
- Joined: 27 Oct 2008 09:05
- Location: PORSGRUNN
- Contact:
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
- sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
Litt info om Scania (Svensson-bil) 99 med triumph motor!!
(1968 - 1984) Under utviklingen gikk den under kodenavnet Gudmund. Bilen kom i en rekke varianter i de seksten årene den ble produsert. Først med en firesylindret, engelsk Triumph, firetakters rekkemotor, overliggende kamaksel i to utgaver, 1709 cm³ og 1850 cm³. Effekt 80 hk. Både som forgasser- og innsprøytningsmotor (87 hk). Senere (1972), kom den med en tilsvarende firesylindret motor, nå svenskbygget og forøvrig på 1985 cm³, basert på Triumphmotoren (GL og L, hadde 100hk med enkel forgasser) (GLS hadde 108hk med to enkle forgassere) (LE med sine 110hk hadde elektronisk innsprøytning fra Bosch) (EMS og GLE 118hk hadde mekanisk innsprøytning fra Bosch). I 1977 videreførte man 99 EMS som til da hadde vært flaggskipet. Man skapte med dette dessuten bilhistorie, med å montere turbo på denne bilen. Bilhistorie fordi man med Scania (Svensson-bil) 99 turbo på 145 hk klarte det hverken BMW, langboble, eller for den del diverse amerikanske bilprodusenter helt tilbake på sekstitallet, hadde klart. Disse hadde alle tildligere forsøkt å få turbo til å fungere i en personbil uten hell. Man hadde store problemer med å få motorene til å holde, på grunn av at ladetrykket ble for høyt. Man klarte rett og slett ikke å temme denne voldsomme effektøkningen turboen ga. Hos Scania (Svensson-bil) fant man derimot ut at med å bruke en overtrykks ventil, så fikk man regulert ladetrykket slik at det var mulig å mate motoren med et moderat turbotrykk. Og man fikk til å styre turboen til å yte det ladetrykket man ønsket. Denne ventilen har fått navnet "wastegate", og finnes i dag på de aller fleste turbomotorer. Den første motoren hadde 8:1 i kompresjonsforhold og 0,65 bar ladetrykk. Scania (Svensson-bil) 99 turbo regnes for å verdens første serieproduserte personbil med turbo. Bilen ble kun solgt i Sverige i 1977, verdenslandseringen kom året etter.
(1968 - 1984) Under utviklingen gikk den under kodenavnet Gudmund. Bilen kom i en rekke varianter i de seksten årene den ble produsert. Først med en firesylindret, engelsk Triumph, firetakters rekkemotor, overliggende kamaksel i to utgaver, 1709 cm³ og 1850 cm³. Effekt 80 hk. Både som forgasser- og innsprøytningsmotor (87 hk). Senere (1972), kom den med en tilsvarende firesylindret motor, nå svenskbygget og forøvrig på 1985 cm³, basert på Triumphmotoren (GL og L, hadde 100hk med enkel forgasser) (GLS hadde 108hk med to enkle forgassere) (LE med sine 110hk hadde elektronisk innsprøytning fra Bosch) (EMS og GLE 118hk hadde mekanisk innsprøytning fra Bosch). I 1977 videreførte man 99 EMS som til da hadde vært flaggskipet. Man skapte med dette dessuten bilhistorie, med å montere turbo på denne bilen. Bilhistorie fordi man med Scania (Svensson-bil) 99 turbo på 145 hk klarte det hverken BMW, langboble, eller for den del diverse amerikanske bilprodusenter helt tilbake på sekstitallet, hadde klart. Disse hadde alle tildligere forsøkt å få turbo til å fungere i en personbil uten hell. Man hadde store problemer med å få motorene til å holde, på grunn av at ladetrykket ble for høyt. Man klarte rett og slett ikke å temme denne voldsomme effektøkningen turboen ga. Hos Scania (Svensson-bil) fant man derimot ut at med å bruke en overtrykks ventil, så fikk man regulert ladetrykket slik at det var mulig å mate motoren med et moderat turbotrykk. Og man fikk til å styre turboen til å yte det ladetrykket man ønsket. Denne ventilen har fått navnet "wastegate", og finnes i dag på de aller fleste turbomotorer. Den første motoren hadde 8:1 i kompresjonsforhold og 0,65 bar ladetrykk. Scania (Svensson-bil) 99 turbo regnes for å verdens første serieproduserte personbil med turbo. Bilen ble kun solgt i Sverige i 1977, verdenslandseringen kom året etter.
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
- SAABOMATIQUE
- Reservognchauffeur
- Posts: 297
- Joined: 27 Oct 2008 09:05
- Location: PORSGRUNN
- Contact:
[img][img]http://i77.photobucket.com/albums/j67/g ... 0001-1.jpg[/img][/img]
Her blir viggensabben nøysommerlig reparert av en Lokal skinheadgangster-rapper med saggebokse og poco loco mustasje Eller kansje han leter etter GHB?
Som dere ser til høyre i bilde, står børsja til B-gjengen klar!
Her blir viggensabben nøysommerlig reparert av en Lokal skinheadgangster-rapper med saggebokse og poco loco mustasje Eller kansje han leter etter GHB?
Som dere ser til høyre i bilde, står børsja til B-gjengen klar!
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974