Page 56 of 59

Re: Martini Gasolini garasje

Posted: 15 Nov 2016 23:21
by martini gasolini
Det blir en lukket avdeling til slutt.
Til våren kanskje?

Anywho,min dcnf 40-12 skal sitte fast på Alquati innsuget snart!

Kjøpte meg en frekk dobbeltrakt til forgasseren,men passet som vanlig ikke helt..

Image

Dette er egentlig trakt til 42-44 mm som er flat på toppen.

Litt spon igjen:

Image

Flatt og fint,da passet greiene på.

Image

Har prøvet meg på litt porting igjen,men der tryner min tålmodighet fullstendig[emoji3]
Så innsuget er jeg snart ferdig med,ryddet opp de værste støpekantene bare.

Martini Gasolini


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Martini Gasolini garasje

Posted: 16 Dec 2016 01:25
by martini gasolini
Heisann!

Ser på tallene at mange leser her selvom ingen gidder å legge ut noe lenger.
Husk,forum er retro=fett!

Saken er,snublet over en Honda motor.
En eldgammel ide slo inn igjen. Fiat 850.
Har ikke sett noen som har gjort dette,vil vite hvorfor.
I slik tilstand veier en D13b2 som ramlet inn,72 kg.
Helalu,16v. 75/95 hk,avhengig av antall forgassere.

Image

Trenger ikke mere power,850 boksen er skjør nok som den er.
Men til saken,siste turen jeg hadde med 850'n var jeg så lei av motoren at jeg skrudde den og kassa ut og solgte det:)
Lurt da,kanskje ikke så lurt nå.
Men for at jeg skal få sove må jeg ha tak i en 850 girkasse slik at jeg kan se om dette kan funke,eller om dette prosjektet skal forkastes..

Noen som kan selge,låne,bytte bort en slik box?
Vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg om dagen,Fiatreg er noe labert,smalltimers har trafikk,men der er det ingen tech,bare bildeflipping og likes.
Så moralen er,aldri selg noe!!

Litt Firepyssel har det blitt,from this:

Image

Ultralyd,bzzzbzz

Image

Image

To this:

Image

Blitt en smukk DCNF nu.

Martini Gasolini


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Martini Gasolini garasje

Posted: 16 Dec 2016 11:47
by vegar
Dumt å selge noe som virker før man har en ny motor klar og montert. Blir lite kjøring av slikt har jeg notert meg. :?
Moralen er: Monter ny motor, få det til å virke, så selge det du har til overs :)

Re: Martini Gasolini garasje

Posted: 16 Dec 2016 22:40
by Classic
Japaner i hekken :shock:
Kan bli morro om du får matcha den mot kassa

Hva slags ultralydvasker bruker du?

Re: Martini Gasolini garasje

Posted: 16 Dec 2016 22:57
by Stian Slåtta
Blir mye lesing og lite skriving om dagen ja. Kult om du får til dette[emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Martini Gasolini garasje

Posted: 17 Dec 2016 18:48
by sirkus karlsen
Kompisen til Mr Dreng er jo en 850-gutt... vet at faren hans og har 850 så det kan være et sted å starte.. snasen motor det der 8)

Re: Martini Gasolini garasje

Posted: 18 Dec 2016 14:24
by martini gasolini
Classic wrote:Japaner i hekken :shock:
Kan bli morro om du får matcha den mot kassa

Hva slags ultralydvasker bruker du?
En dønn vanlig 6 liter fra,helt tilfeldigvis,Gasolin;)
Om dette vil gå er usikkert,men det er ikke så mange andre biler enn 850 som roterer den andre veien.
Ser starterplassering blir en utfordring..

Martini Gasolini

Re: Martini Gasolini garasje

Posted: 21 Dec 2016 23:33
by martini gasolini
Forum virker!
Fikk has på denne:

Image

Takk Svein Martin!
Sto i Larvik,bare noen minutter med Y10 unna.
Kan bare glemme å få det originale Honda svinghjulet inn i 850 kåpa.
Hva er det som pleier å ligge rett foran nesa montro?
Fire selvfølgelig.
Så teorien er å lage ett mock up svinghjul med Honda hjerte og Cinq clutch.
Må flytte startkrans over på andre siden,men kan da bruke Cinq starter.
Ser dette bra ut får jeg laget ett svinghjul,men vil være sikker.
Starter....uh.
Kan de stå oppned?

Image

Martini Gasolini




Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Martini Gasolini garasje

Posted: 22 Dec 2016 01:28
by vegar
Startere bryr seg vel ikke om hvilken vinkel de står i, men dreieretningen er litt mere kritisk :lol:

Re: Martini Gasolini garasje

Posted: 22 Dec 2016 21:45
by sirkus karlsen
Skal si de er driftig Sir.
Hadde jo vært knall om du fikk til det der.

Re: Martini Gasolini garasje

Posted: 24 Dec 2016 16:16
by martini gasolini
Slapp av Sirkus,det pleier å tryne;)

Men gøy ja!

Laget ramme til motor og justerbare labber til girkassen.
Dette skal prøves en million ganger.

Image

Starter er vrient.
Snorstart kan muligens funke.

Image

Håper å få en kveld eller to i romjulen.

Martini Gasolini



Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Martini Gasolini garasje

Posted: 24 Dec 2016 22:58
by vegar
Ser jo ut som de hører sammen. Bolt det inn og vær fornøyd ;)

Re: Martini Gasolini garasje

Posted: 28 Dec 2016 23:08
by martini gasolini
Ny økt!
Disse passer fint sammen,men starter er fremdeles en thriller.
Må kappe ut og modde kåpa endel.
Gir ikke opp enda såklart.

Image

6 mm myrjern bør holde :)
Laget ett par transferdorer så slipper jeg å lage drøssevis med pappmaler.
Skrus inn,ett knekk med hammer så blir det riktig.
Fine ting med Honda er at det brukes 10 og 12x1.25 gjenger,slik som Fiat.

Image

Har begynt forsiktig med starterplassering.
Her vil det ta noen timer..
Men det er morsomme timer!

Image

Martini Gasolini



Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Martini Gasolini garasje

Posted: 03 Jan 2017 19:35
by sirkus karlsen
Morro!
Hvorfor kan du ikke bruke 850 starteren egentlig. For trøtt?

Re: Martini Gasolini garasje

Posted: 03 Jan 2017 22:29
by martini gasolini
sirkus karlsen wrote:Morro!
Hvorfor kan du ikke bruke 850 starteren egentlig. For trøtt?
Nja.
På 850 står starteren på motorsiden,ikke på girkassesiden som 600.
Så derfor er det en liten kilen konvertering,siden Hondastarteren står på girkassesiden.
Si?
Så da er det ikke utsparing i Hondablokka til starter.
Siden den blokka er i alu,tenkte jeg det var lurt å ikke slipe for å få plass.

Nå nærmer adapteret seg ferdig,av på av på av på ca 1000 ganger;)
Styrepinner inn på Hondamotor og fra adapter til girkasse er nå ferdig,bolthull på plass.

Image

Image

Alt er jubel !?

Martini Gasolini