Ny maskin i stallen nå.
Kjøpte denne som dere kanskje har snust opp av Vivalancia som titter innom på forumet iblant.
Bilen er en 72 modell,1300 coupe.
En i mine øyne deilig vogn,sær og annerledes,men allikevel som en deilig temperert brie i min gane
Litt info,1300 ccm,90 hk,4 syl i v form,med 13 grader v og ett enkelt topplokk.
Doble 35 mm forgassere.5 gir og skiver på alle hjul.
Siden jeg eier bilen er det selvfølgelig ei bladfjær på tværs,slipper visst aldri unna de der.
Men ned på bakken skal den,sammen med noen aluhjul.
Boltsirkelen er 4x130,så det er ikke allverdens å bla i.
(langboble,skoda og folkvogn)
Nye seter er bestillt,samme som satt i Fanalone utgavene.
Noen bilder fra salgsannonsen,flere kommer.
Som de årevåkne personene dere er,så la dere sikkert merke til at bilen har et fancy tak,med et dasslokk på,dette er ikke helt stillistisk korrekt i mine sirkler.
Men man har da sitt nettverk,og via dette dukket det et tak opp,4 mil herifra,til den nette sum av 500 kroner.
Så dette var gode nyheter!
Bort til Seierstad veteran og hente,sammen med en bakaksel,som vil komme til hjelp senere i operasjon mindre markfrigang
Transplantasjonen blir enkel,borrer ut punktene på det nye taket,slik at jeg ikke sager av bæringen på det gamle,sliper bort punktene på det gamle og vipps,så har jeg tett tak!
Ny kompis på laget,Min bror har av og til fødselsdag og avogtil blir det Gasolingaver.Denne punkbormaskinen var helt genial,gjorde arbeidet svært enkelt.
Det er en justeringsskrue som gjær at en ikke borrer gjennom begge platene.
So,det er ikke bare stillstand i garasjen måvite!
Martini Punktolini