Page 40 of 59

Posted: 29 Aug 2013 06:38
by sirkus karlsen
Det var da voldsomt til aktivitet på deg da. Begynner nesten å tro at du rekker det siste løpet :lol:
Stå på Flinkolini

Posted: 01 Sep 2013 18:39
by martini gasolini
Heia !

Fikk gjort mye igjen i dag,venstre drivaksel er ferdig påsatt,Ceicento sporting med 112 ytterknute.
Har jobbet med casterstag og støttestag mellom karroseri og frontbjelke,dette er nå ferdig lakkert.
Spindler,fjærbein,128 nedre bikkjebein sitter fast.

Drivakselen jeg kjørte med på den gamle boksen,orginal 112 ble for lang,enda den ble kortet ned sist.
Cinq sporting er faktisk litt kort,er det noen her som har en Punto høyreaksel som kan måle for meg?
Kanskje den kunne funke?

Martini Gasolini

Posted: 01 Sep 2013 22:28
by gopp
martini gasolini wrote:
Cinq sporting er faktisk litt kort,er det noen her som har en Punto høyreaksel som kan måle for meg?
Kanskje den kunne funke?
Jeg har Punto 75 SX aksler liggende, men de er på lageret. Skal ikke dit før tidligst neste helg, men trolig før neste løp. Kan ta den med hjem for å måle dersom du ikke får svar av noen andre før det.

Posted: 04 Sep 2013 02:11
by martini gasolini
Jeg har Punto 75 SX aksler liggende, men de er på lageret. Skal ikke dit før tidligst neste helg, men trolig før neste løp. Kan ta den med hjem for å måle dersom du ikke får svar av noen andre før det.[/quote]

Du trenger ikke måle noe som helst Marius !
Seicento akselen var ikke for kort allikevel:)

Så alle som vil sette inn c514 boks i A112 her kommer det en kjekk oppskrift.
Man tar bærearmer fra 128,de er 2,5 cm lengre eller så,ellers passer det meste,bortsett fra at innfestingsboltene inne er 8 mm på Autobianchi,10 mm på 128.
Da får man 2,5-3 grader camber med på kjøpet.
Høyre og venstre drivaksel fra Cinq/Sei sporting med orginal tripod inne og ute smetter jo som kjent a112 drivleddet rett på.
Da slipper man sveising og surr,færre potensielle feilkilder.
(selv om ingen sveiste aksler har knekt opp i sveisen såvidt meg bekjent)
Lett som en plett,Fiatlego igjen !

Fikk skrudd på drivaksler,styring,osv i dag.
Støttestag og justerbart casterstag er også montert for siste gang.

Image

Image

Image

Martini Gasolini

Posted: 04 Sep 2013 07:26
by gopp
Flink er du Martin!

Er det A112 eller Cinq spindelhus?

Gleder meg til å se denne på banen igjen, og jeg håper fremdriften på Panda blir like bra.

Posted: 04 Sep 2013 07:30
by martini gasolini
Det er orginal 112 spindler på nu,Panda skal få Seicento,der er de originale laget i presset stål:)

Martini Gasolini

Posted: 04 Sep 2013 21:25
by sirkus karlsen
Enig med marius der!
Skal si du har pågangsmot for tiden.
Heia formannen vår!

Posted: 04 Sep 2013 21:40
by gopp
sirkus karlsen wrote: Skal si du har pågangsmot for tiden.
Jeg tror han har begynt å innse hvor mye fritid han egentlig har nå.

Takk for alle tips i forbindelse med FIRE konvertering av A112 Martin. Vi har riktige spindler og hus, søker Cinq aksler.

Posted: 04 Sep 2013 21:42
by martini gasolini
Det er lett å sette av tid da!
Man jobber med huset fra 5 til det blir mørk,så kjører man bort og skrur reserbil.
Null stress :)

Martini Gasolini

Posted: 06 Sep 2013 00:28
by martini gasolini
Det snirkler seg stadig fremover!

I dag tok jeg med bremsevæskereservoir
hjem for å begynne plasseringen av disse.
666 får nå hydraulisk clutch,så 3 kanner trengs.
Med litt hjelp fra bror ble braketten riktig så flott.

Image

Lakkert nu,så nå burde det bli bremser snart.

Martini Bremsolini

Posted: 10 Sep 2013 23:26
by martini gasolini
Da har man igjen vært ute og tømt sin sparegris!
Denne etterlengtede juvelen dukket plutsens opp,da falt liksom alle brikker på plass.
Kjøpte denne av en skikkelig Fiatmann,en slik som vi alle er,svært positiv : )
Nesten ikke rust ble noen hull,men enkle greier,no hard feelings der.
Modell,aner ikke,men klokebror så med trenet øye at dette var en facelift,dvs ca i 1960 ble det runde blinklys i fronten. Gleder oss til å kjøre denne,dette er hovedsakelig Kristines vogn,men den skal nok jevnlig knabbes:)

Image

Image

Lett å være lykkelig med en slik i garasjen.

Martini Kjøpolini

Posted: 11 Sep 2013 00:07
by Abarthnorway
Har ikke formannen nok uferdige prosjekter??

...men wow!!

Gratulerer med en uslipt diamant i samlingen :D

Posted: 11 Sep 2013 22:21
by clubMan
Bare å si ifra når du/dere går lei av denne..... Jeg bytter med det du/dere vil ha!!!!
Gratis ansvarsrett på bygget?????

Posted: 11 Sep 2013 23:59
by martini gasolini
Takker !
Har nok uferdig,men du kjenner regelen,når man selger en bil kan man kjøpe tre nye: )

Vi får se Club,har en ide om å få denne africabussen ut på Grenalndske veier..

Martini Gasolini

Posted: 12 Sep 2013 20:43
by MrLepo
Veldig gøy! :-)

Image