Sir Haggis' britiske oase
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Hurra for bartegrill!
det har Kristine også lyst på til sin mini bestemmer jeg!
Innlegg nr 4500
Martini Gasolini
det har Kristine også lyst på til sin mini bestemmer jeg!
Innlegg nr 4500
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Hva Lars, mener du at det er rart at de ikke klarte å finne på en bedre løsning for feste av svinghjul mm i løpet av 40 år? Kanke skjønne det!
Det er jo et sant H***ete å få av et svinghjul 5 minutter etter at det er montert. Og det er, for å si det mildt, ikke det eneste stedet på en mini det er små-irriterende at disse forbannede kone hulla eksisterer!
Det er jo et sant H***ete å få av et svinghjul 5 minutter etter at det er montert. Og det er, for å si det mildt, ikke det eneste stedet på en mini det er små-irriterende at disse forbannede kone hulla eksisterer!
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Jeg er ingen stor fan av BMC A-serie som har ei kvern/girkasse i bunn som sørger for jevn levering av spon til olja. Olja har jo "kverna" som kjent felles med motoren som forøvrig brenner av/mister/spytter ut det den ikke vil ha til smøring...
Historisk racing er én ting - homologering er homologering, men hvorfor folk koster perverse summer (sammenlignet med hva man kunne fått om pengene ble brukt på andre maskinister) på å trimme disse moringene, opprinnelig konstruert for 34hk, kan vel bare forklares med at "kjærlighet gjør blind"/"hestekrefter gjør dum".
Den sorte står ikke høyt i kurs hos meg om dagen
Historisk racing er én ting - homologering er homologering, men hvorfor folk koster perverse summer (sammenlignet med hva man kunne fått om pengene ble brukt på andre maskinister) på å trimme disse moringene, opprinnelig konstruert for 34hk, kan vel bare forklares med at "kjærlighet gjør blind"/"hestekrefter gjør dum".
Den sorte står ikke høyt i kurs hos meg om dagen
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Ford!? Nei vet du hva - da monterer jeg heller coil som det står Folkevogn, RingOpel og Lucas på (hvilket jeg gjorde, og motoren går helt riktig nå!).
Bilen hadde nemlig stopp for en uke siden. Etter hodekløing og småfrustrasjon i feilsøkingen ringte jeg losjens injectiondoktor, Dars, som spratt ut og bort med diagnoseverktøy til denne, eh.. veteranbilen. Det kom for en dag at alt egentlig fungerte, men vi prøvde å bytte coilen likevel - og ganske riktig; Vrom-vrom!
Bilen hadde nemlig stopp for en uke siden. Etter hodekløing og småfrustrasjon i feilsøkingen ringte jeg losjens injectiondoktor, Dars, som spratt ut og bort med diagnoseverktøy til denne, eh.. veteranbilen. Det kom for en dag at alt egentlig fungerte, men vi prøvde å bytte coilen likevel - og ganske riktig; Vrom-vrom!
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød