Bugbuddies

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#16 Post by Sir Haggis » 27 Jan 2008 01:30

Godt å se at noen har fremdrift!

User avatar
Røde Baron
Lusker
Posts: 169
Joined: 25 Oct 2005 11:42
Location: molde

#17 Post by Røde Baron » 28 Jan 2008 17:39

nei du milde måne og fy druen samt pokker ta for en lekker kjøremaskin.
masse av det lille ekstra, men rustfri.... den kjøper jeg ikke.
kodex: blodtrimma motor-bakhjulstrekk-senk-breifelg-GTratt og fartstriper

skaravelle
Asfaltjunkie
Posts: 904
Joined: 18 Oct 2005 08:04
Location: Skien

#18 Post by skaravelle » 28 Jan 2008 19:01

Hæ? Da må Baronen vennligst fortelle meg hvor jeg skal lete, for jeg har ikke funnet noe...

Se bort ifra skjermene som har ligget og marinert seg på deleloftet til Buggy, de må få et drag med kosten. Men karossen var strøken den altså, kødder ikke :shock:

User avatar
Røde Baron
Lusker
Posts: 169
Joined: 25 Oct 2005 11:42
Location: molde

RØST

#19 Post by Røde Baron » 31 Jan 2008 15:44

Vel, rusta finner du under den falsen som er punkta rundt bagasjerommet for å feste gummilista i.... ta ei tang og riv driten av , voila...rust.

Puss ned og du får en fin flate og lime den nye panserpakninga på.
Panserpakning: selvklebende gummilist med tverrsnitt som en kremtopp.
Lokasjon: baronens garasje, sendes fraktfritt mot et tillegg i prisen.

Er temmelig misunnelig på felgfriheten deres, men har et sett brede ats som døyver smerten.
kodex: blodtrimma motor-bakhjulstrekk-senk-breifelg-GTratt og fartstriper

User avatar
Buggy
Syltapp
Posts: 47
Joined: 11 Nov 2007 21:08
Location: Skien

#20 Post by Buggy » 01 Feb 2008 09:06

Kan jo ikke tette panseret med gummilist, hvordan skal radiator, oljekjøler og intercooler få luft med forseglet bagasjerom??? Dessuten så passer nok ikke panseret så godt at en list hadde gjort noen forskjell uansett.

skaravelle
Asfaltjunkie
Posts: 904
Joined: 18 Oct 2005 08:04
Location: Skien

#21 Post by skaravelle » 02 Feb 2008 18:36

Bremserør på plass i dag, fikk tid til å hente en "visnings"-motor også, neste episode blir spennende altså.

Panserlist-problematikken var ukjent for meg, takker for gode tips.
Etter en kjapp diskusjon bestemte vi oss derimot for å slutte med listverk, vi foretrekker den avstemte klangen av metall, framfor den dumpe, ubestemmelige lyden som gummi gir. Vi har nemlig øre for detaljer.

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#22 Post by Sir Haggis » 03 Feb 2008 01:50

Trenger jo ikke legge list over hele...? Noen knotter oppe i hjørnene og i bunn vil vel do the trick?

skaravelle
Asfaltjunkie
Posts: 904
Joined: 18 Oct 2005 08:04
Location: Skien

#23 Post by skaravelle » 06 Feb 2008 23:44

Bremser luftet og justert, visnings-motor på plass, og høyden grov-justert. Må nok opp foran, og felgvalget gir litt hodebry. Må gå ned en del på dekk-dim foran, tror felgene er litt for brede også. Noen som sitter på Ats Cup som bygger mer innover?
Last edited by skaravelle on 15 Mar 2010 08:51, edited 1 time in total.

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#24 Post by martini gasolini » 07 Feb 2008 09:29

Cool!
Kjøp 165/50-15 dekk.
Koster peanuts på Jon`s eller dekkonline.
Da tenker jeg det er lettere å få svinget!
Såvidt jeg vet ble/blir ATS cup levert i et 20 og et 28.
MicMacMcDuck her på forumet har 165 på sin cupèr.
Toffe ting!

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

skaravelle
Asfaltjunkie
Posts: 904
Joined: 18 Oct 2005 08:04
Location: Skien

#25 Post by skaravelle » 07 Feb 2008 10:27

Syns kanskje det blir litt snau rulle-diameter? Er greit på en bil som har orginalt 13" felger slik som Passaten til MickMac, men bobla er jo 15" orginalt...

Et alternativ som dukker opp hos dekkonline er 175/65-15 og 175/70-15. Tipper begge sniker seg litt greiere under skjermene foran. Må forske litt...

skaravelle
Asfaltjunkie
Posts: 904
Joined: 18 Oct 2005 08:04
Location: Skien

#26 Post by skaravelle » 27 Feb 2008 20:25

Etter mye om og men fikk liv i den gamle motoren som sikkert hadde stått i 20 år.

Har fått kniven på strupen av fruen, og beskjed om at bobla hennes skal på veien til sommeren. Begynte skikkelig på den i dag, men fytti h.... den ble luftig etterhvert.

Må kjøpe inn godt med glassfiberduk hvis den skal på veien i sommer, sliter litt med å ta short-turns, men tror det må til denne gangen. Er grenser for hvor mye jobb en skal legge i ei gammel boble :shock:
Har som alltid en liten Sud- eller R12-drøm surrende i bakhodet også...
Last edited by skaravelle on 12 May 2008 20:18, edited 1 time in total.

skaravelle
Asfaltjunkie
Posts: 904
Joined: 18 Oct 2005 08:04
Location: Skien

#27 Post by skaravelle » 05 Mar 2008 23:09

-66 Bobla hugges til fordel for nytt prosjekt. Begynte i feil ende på denne, er strøken teknisk og maskinelt, men full av stålmark, og vil aldri kunne bli ferdig til sommerkjøring dette året.

Heldigvis har Buggy-mannen alltid noe knask på lager, og kommer flaksende som en reddende engel med skit på vingan.

Ei -64 Boble vil reise seg ut av asken som en fugl føniks, fortsatt Primer-looker, men grå istedet for brun som var tanken med -66'en. Bilder kommer så snart den er i garasjen.
Last edited by skaravelle on 15 Mar 2010 08:52, edited 1 time in total.

skaravelle
Asfaltjunkie
Posts: 904
Joined: 18 Oct 2005 08:04
Location: Skien

#28 Post by skaravelle » 14 Apr 2008 19:15

Kan bli for mye loff har jeg funnet ut. Har kvitta meg med to, kanskje forsvinner en til også.

Men Polizei-loffen består. Har bytta fjærer på den nå, kun foran, for å få litt stuk på den. Er ikke noe voldsom forandring, den skal igjennom kontroller og slikt slik den står.

Seljords-bobla har fått stå i fred en stund, men tiden er kommet for å støte litt på den igjen også. Er ikke langt unna visning.

Den sist ankomne, -64 bobla er under utbedring, har fått tak i mucho grandiose bredda orginalfelger til den, og sway-away senke-forstilling. Den blir lav.... Men pri. 1 er litt rust-utbedring, og lakk. Kommer på plass nå som ikke livet er fullt av loff lenger...

skaravelle
Asfaltjunkie
Posts: 904
Joined: 18 Oct 2005 08:04
Location: Skien

#29 Post by skaravelle » 16 Apr 2008 00:04

Hadde forresten tidenes motor-havari på Syncroen, kan lage en liten gjettekonkurranse:

-Den "halvmånede" biten, hva er det?
-Og hva er den "stjerne"-formede biten?
-Og hva er sannsynlig årsak til at disse bitene ikke sitter fast i motoren lenger?

Vi lar konkurransen gå ut måneden, premien er et ankerfeste i utført i aluminium av Folkevogn-konsernet :evil:
Last edited by skaravelle on 15 Mar 2010 08:52, edited 1 time in total.

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#30 Post by Sir Haggis » 16 Apr 2008 19:17

-Den "halvmånede" biten, hva er det?
Rest av big-end på en stakkars råde?

-Og hva er den "stjerne"-formede biten?
En gang en forsterkning i blokka?

-Og hva er sannsynlig årsak til at disse bitene ikke sitter fast i motoren lenger?
Fravær av olje kombinert med våryr pedalføring?

Så kjipt agitt :(

Post Reply