Fiat Panda som leiebil for to voksne og et lite barn

Ting som egentlig ikke er relevant, men som du gjerne vil få lagt av deg (vanlig drittkasting = her, men vis folkeskikk)

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Post Reply
Message
Author
User avatar
Reidar
Syltapp
Posts: 87
Joined: 01 Nov 2011 22:02
Location: Sandnes

Fiat Panda som leiebil for to voksne og et lite barn

#1 Post by Reidar » 14 Sep 2014 19:32

Vi skal en tur til Sardinia i Oktober og trenger leiebil. Den bilen jeg har mest lyst på og som er billigst er Panda men jeg er usikker på om den er stor nok.
Vi har en gutt på halvannet år som sitter i bakovervendt sete og som fremdeles trenger barnevogn. I tillegg genererer jo et barn endel annen bagasje.

Vil dette fungere greit?
-64 Renault 8
-99 Xsara VTS
2012 Octavia Rs

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

Re: Fiat Panda som leiebil for to voksne og et lite barn

#2 Post by Spit73 » 14 Sep 2014 20:01

Sålenge far pakker så går det greit. :mrgreen:
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

Re: Fiat Panda som leiebil for to voksne og et lite barn

#3 Post by martini gasolini » 14 Sep 2014 20:41

Panda serie 3 er jo en romslig bil,men aner ikke om det er plass til sete bak.
Sardinia off season er helt supert,god tur!

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

User avatar
Reidar
Syltapp
Posts: 87
Joined: 01 Nov 2011 22:02
Location: Sandnes

Re: Fiat Panda som leiebil for to voksne og et lite barn

#4 Post by Reidar » 15 Sep 2014 21:11

Høres jo lovende ut! Ett av setene våre er relativt lite og har god plass i en Xsara coupe så jeg tror nok det går i en Panda også.

Det som bekymrer meg litt er at Panda er klassifisert som "miniklasse" og i den klassen har bilene i utgangspunktet 2 dører.
Jeg har bestilt "Panda eller lignende de tre siste gangene jeg har vært i Italia og jeg har alltid fått utlevert noe helt annet. En sjarmerende 500, en helt ok Clio og på Sicilia en helt bedriten Micra. Denne gangen trenger vi den ekstra plassen og de ekstra to dørene pandaen har i forhold til for eksempel Citroen C1 eller Renault Twingo.
-64 Renault 8
-99 Xsara VTS
2012 Octavia Rs

User avatar
Reidar
Syltapp
Posts: 87
Joined: 01 Nov 2011 22:02
Location: Sandnes

Re: Fiat Panda som leiebil for to voksne og et lite barn

#5 Post by Reidar » 18 Sep 2014 19:53

Jeg feiga ut og valgte en Peugeot 308 stasjonsvogn(eller lignende :roll: ) fra Goldcar. Skal vist være et skikkelig drittselskap.
-64 Renault 8
-99 Xsara VTS
2012 Octavia Rs

User avatar
Reidar
Syltapp
Posts: 87
Joined: 01 Nov 2011 22:02
Location: Sandnes

Re: Fiat Panda som leiebil for to voksne og et lite barn

#6 Post by Reidar » 14 Oct 2014 08:53

Men så ble det Fiat likevel, en 500L :)

Jeg ble først litt sur siden den har langt mindre bagasjerom enn 308SW. Den er heller ikke den mest spennende italienske bilen i mine øyne. Jeg ble ikke direkte glad i den men jeg må inrømme at den overasket positivt. Jeg hadde barn i bilen så kjøringen var forholdsvis rolig men jeg mener likevel kjøreegenskapene var fine. Lett understyrt slik jeg er vant med fra franske biler. Mye krenging, nesten så den minnet meg om min første bil en R5. God bakkeklaring og lite overheng gjorde at vi kunne kjøre på endel ganske drøye steder.

Ellers bød Sardinia en fin liten ferie. Oppover fra Cagliari til Cuglieri, videre oppover langs kysten innom Bosa opp til Algero. Innover i landet via Pattada til San Teodoro og så sørover igjen og et par netter i Cagliari.

Stedene vi var innom bar noe preg av at høysesongen nettop var avsluttet. Mange av de mest populære restaurantene var stengt. Jeg hadde gledet meg til spedgris, lam og geitekillinger grillet på spidd men det er vist ikke så vanlig utenfor høysesong. Sjømaten derimot var det mye godt av. En av de positive overaskelsene var liten trafikktetthet og forholdsvis fine veier.

Kanskje litt urettferdig å sammenligne med Sicilia men hos meg nådde ikke Sardinia helt opp. Mindre spennende arkitektur, færre spennende biler, ikke fullt så god mat, mindre spetakukær natur. Når det er sagt er Sardinia helt overlegen på strender. Jeg tror faktisk jeg fant min favorittsandstrand ved Aruttas på vestkysten. Hemmeligheten er at den består av hvite rullestein på størrelse med lakserogn. Genialt for meg som hater vanlige sandstrender

Image
-64 Renault 8
-99 Xsara VTS
2012 Octavia Rs

Post Reply