Sir Haggis' britiske oase
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
-
- Lusker
- Posts: 194
- Joined: 17 Oct 2011 09:01
Hei Lars!
Ville helt klart åpnet opp til pakningen på den trange siden av innsugsventilen, der er det tarvelig trangt. "hylla" bør nok beholdes, men den forlengelsen av hylla som "sperrer" mellom innsug og eksosventil fjernes(i mitt hode hvertfall) hvertfall om trimkammer skal brukes.
Ikke ta mitt ord for god fisk dog, intet er testet:-)
Ville helt klart åpnet opp til pakningen på den trange siden av innsugsventilen, der er det tarvelig trangt. "hylla" bør nok beholdes, men den forlengelsen av hylla som "sperrer" mellom innsug og eksosventil fjernes(i mitt hode hvertfall) hvertfall om trimkammer skal brukes.
Ikke ta mitt ord for god fisk dog, intet er testet:-)
Fiat Ritmo Abarth 1987 - Corsa
Mercedes 230 SL Pagode - 65
Fiat 128 Panorama - 79
Alfa 159 SW - 2011
Fiat 130 TC - 84
Fiat 125 TC - 82
Mercedes 230 SL Pagode - 65
Fiat 128 Panorama - 79
Alfa 159 SW - 2011
Fiat 130 TC - 84
Fiat 125 TC - 82
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
-
- Lusker
- Posts: 194
- Joined: 17 Oct 2011 09:01
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Har kun 10 minutters bruk som grunnlag, men den spiser godt med portesettet (Speedway) fra Gasolin.
Har kun prøvd de kone rondellene på Ø10-15mm - det klarer den mer enn bra nok å dra på. En kjapp modifikasjon vil nok bli å fjerne fjæra i "gasspedalen", slik at en kan sette et fast turtall.
Kan komme med mer når jeg har gravd litt til
Har kun prøvd de kone rondellene på Ø10-15mm - det klarer den mer enn bra nok å dra på. En kjapp modifikasjon vil nok bli å fjerne fjæra i "gasspedalen", slik at en kan sette et fast turtall.
Kan komme med mer når jeg har gravd litt til
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Før ventilen ser utgangspunktet slik ut, så jeg tror ikke sluttresultatet skal bli så hakkende galt uansett
Etter litt kjapp rydding synes jeg det begynner å ta form;
Lucky; Et kjempepluss med elektrisk porteverktøy er at det ikke bråker noe særlig - kan ha arbeidsradioen lavt på i bakgrunnen
Tror også jeg beholder fjæra på pedalen, da det er greit å kunne trykke på litt ekstra etter behov.
Forøvrig har jeg nesen nedi denne så ting ikke gjøres helt på måfå
Etter litt kjapp rydding synes jeg det begynner å ta form;
Lucky; Et kjempepluss med elektrisk porteverktøy er at det ikke bråker noe særlig - kan ha arbeidsradioen lavt på i bakgrunnen
Tror også jeg beholder fjæra på pedalen, da det er greit å kunne trykke på litt ekstra etter behov.
Forøvrig har jeg nesen nedi denne så ting ikke gjøres helt på måfå
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Ok - da legger jeg "luftverktøysortiment" enda lenger ned i bunken over verkstedgadgetønsker
Fikk ikke slått meg helt til ro med rådematchingen som ble gjort tidligere, og benyttet meg av et tilbud om lån av en litt mer raffinert og ukentlig kalibrert vekt.
Avdekket avvik på 1,5-2 gram mellom rådene, så da var det på'n igjen...
To desimaler på grammet kan jommen vekke Aspergeren i en, men jeg ga meg på +/- 0,2 gram...
Fikk ikke slått meg helt til ro med rådematchingen som ble gjort tidligere, og benyttet meg av et tilbud om lån av en litt mer raffinert og ukentlig kalibrert vekt.
Avdekket avvik på 1,5-2 gram mellom rådene, så da var det på'n igjen...
To desimaler på grammet kan jommen vekke Aspergeren i en, men jeg ga meg på +/- 0,2 gram...
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Jeg tar ikke ut styringa i denne omgangen. Er nybegynner selv, så jeg tar sikte på å gjøre minst mulig for å ikke grave meg ut av kartetLucky wrote:Høres bra ut! Tror kanskje det verktøyet må bli en litt sen julegave til meg selv.
Gjør du hele jobben uten å ta ut styringa? (Jeg er 100% nybegynner, så jeg spør av nysgjerrighet.)
Kun lett rydding og jevning av åpenbare "feil".
Jeg tok heller ikke ut styringene Lucky, og ikke ser det ut til være nødvendig heller. I likhet med Lars tar vi kun en lett opprydding i frykt for å gjøre skade.
Guy Croft har uttalt at han ikke vær særlig imponert over 1242 16v, og at det ikke var mye man kunne gjøre for å få den bra heller. Vi får stole på at kammer og bedre tilgang på luft inn mot toppen gjør nok.
Guy Croft har uttalt at han ikke vær særlig imponert over 1242 16v, og at det ikke var mye man kunne gjøre for å få den bra heller. Vi får stole på at kammer og bedre tilgang på luft inn mot toppen gjør nok.
-- Gopp
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
Pingle. Jeg bruker vekter med 4 desimaler etter komma. Toleransene er 5. Altså +/- 0.0005 gram.Sir Haggis wrote:
To desimaler på grammet kan jommen vekke Aspergeren i en, men jeg ga meg på +/- 0,2 gram...
Riktignok ikke råder eller lignende jeg veier opp.
Har du full kontroll så kjører du for sakte.
-
- Lusker
- Posts: 194
- Joined: 17 Oct 2011 09:01
Og hva slags andre motorer enn Lampredi liker GC..?gopp wrote:
Guy Croft har uttalt at han ikke vær særlig imponert over 1242 16v, og at det ikke var mye man kunne gjøre for å få den bra heller. Vi får stole på at kammer og bedre tilgang på luft inn mot toppen gjør nok.
Når du ser hans kommentarer ang FIRE motorer så kan man jo lure på hva mannen egentlig driver med??
Prosentuelt er jo økningen i flow på disse motorene formidabel.......selv sammenlignet med mange av hans egne favoritter.
Ikke at jeg er noen stor fan av FIRE selv, men at de har potensiale er jo til de grader bevist her oppe på berget av glade "amatører"......og jeg mistenker at det vi har sett til nå bare er begynnelsen.
Nå har ikke jeg styringene til 500 toppen(fikk levert toppen tom) men om de er lange (nok), er det jo ingen skade skjedd å kutte de rett av og kunne forme kanalen uten styringer i veien:-) det underletter endel....
Kan hende jeg tar veldig feil, men mener å ha "googlet" meg fra til en lengde på 44 mm på 500 8V styring, så noen mm kortere burde kunne duge det også??
Jeg synes dette ser bra ut jeg!
Fiat Ritmo Abarth 1987 - Corsa
Mercedes 230 SL Pagode - 65
Fiat 128 Panorama - 79
Alfa 159 SW - 2011
Fiat 130 TC - 84
Fiat 125 TC - 82
Mercedes 230 SL Pagode - 65
Fiat 128 Panorama - 79
Alfa 159 SW - 2011
Fiat 130 TC - 84
Fiat 125 TC - 82