Martini Gasolini garasje

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#526 Post by Scuderia Toten » 19 Mar 2013 11:26

martini gasolini wrote:Fikk noen skarve timer i garasjen på lørran.
Startet på kalipperfester til 666.
De blir ikke like sexy som det kjente tuningfirmaet supermegabrakes 3000 sine,men de vil gjøre nytten.
Har Wilwood kalippere som skal på Panda Selecta skiver,det skal da gi noe mer skrubb.

Image

Ca ferdig formet,tar tid når man ikke har de rette råmaterialene.

Image

Martini Gasolini
Du Filolini! er det vanlig mykt svartstål i vinkel, såkalla "vinkeljern" du har brukt? Blir det stivt nok? det vil ikke gi etter?

Det var da sabla lurt gjort jaffal! Det satte meg på enda en tanke, siden jeg har et par ventilerte skiver, men ingen bil det er bolt on på. Og ikke har jeg førerkort på deriebenk, langt mindre en dreiebenk..... Men slipeskive har jeg... :shock:
Image

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#527 Post by martini gasolini » 19 Mar 2013 12:37

Vanlig blekk Arve,vanlig blekk.
Oki,litt mer saftig kanskje,6 mill tykkelse med støpt 12 mill
radie i vinkelen.
Det holder:)

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#528 Post by martini gasolini » 22 Mar 2013 02:48

Ferdig med kalipperfester nu.
Lakket de i litt kaldt rom,så det ble vel ikke altfor pent.

Image

Syslet med noen annet jeg har hatt på lista ett par-fem år,bygge om til pinnebolter med splines fra baksiden.
Har hatt den typen man skrur inn,men da har pinneboltene blitt med ut igjen osv.
Disse kommer fra Ford,med 13 millimeter splines.
Borret opp med 12.7 bor,skrudde de ut med en hjulmutter,sitter som snus!

Image

Med brems montert

Image

En annen liten greie jeg snublet over i dag.
Tok fra hverandre en spindel til Seicento av vanlig gammeldags nyskjerrighet.
Det viste seg at Fiat igjen har trykket på kopiknappen.
Bremsekalipperen til Sei/Cinq passet rett på Autobianchi spindelen:)
Så i disse tider da uno T stoppere begynner å bli skjeldne kan man finne alternativ.
Jeg har valgt å bruke Panda Selecta skiver grunnet høyt innpress på skiva.
Det gjør at kalipperen blir liggende nesten flush med felganlegget så man slipper å bruke store spacere osv for å få plass til forskjellige felger.
Så med disse skivene og sei kalippere passet dette sammen uten spacing eller annet fjas.
Det er god forskjell på 224 og 240 mill dia på skiver.

Image

Gjorde en annen oppdagels.e i dag som jeg ennu er usikker på om vil ha noen spesiell verdi;)

Håper dette kan brukes i 850 historien min.
Fiat Punto/Sei/Cinq ytre drivknuter har samme splines som Folkevogn polo.
Så da er jeg kanskje på vei ett sted.Inne passer poloakselen rett på irs bobleboks,da kan man trixe litt å parre dette med en fiat drivflens og ett modifisert lagerhus til 850 eller Panda.

Seicento hub med Poloaksel

Image

Dette gir meg andre supergode ideer også!
Man kan sette fire motor og gir inn i en polo,eh bare for å ha gjort det..

Det er forresten ikke allverdens jobb å tilpasse Sei spindler til A112 om man kjeder seg.
De er lettere,har større hjullager,en grad mer camber,lageret sitter lengre ut i hubben om drivakselen din er for lang osv.

Nok nerding for en stund

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#529 Post by sirkus karlsen » 22 Mar 2013 08:51

jøss å jøss for en produktiv oppdagelsesferd!
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#530 Post by garage15 » 22 Mar 2013 19:49

Hi hi-

Polo G40 kompressormotor i en panda!!!
Det er snooooop.....
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#531 Post by martini gasolini » 31 Mar 2013 00:58

G 40 hadde funka!

Fikk ett annet lite tips i siste PPC.
Seat toleda og en annen modell jeg har glemt brukte i en overgang en wire pull/push overgang til eldre chassi med ny girboks.
Ikke allverdens tricky å lage,men man sparer nok noen timer?

Image

For de av oss som har nyere girboks i a112 osv.

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#532 Post by martini gasolini » 08 Apr 2013 23:24

Ush,her går det smått nu,hus er i vinden igjen.
Men snill ebaykinamann gav meg nye dempere.
Aner ikke om de virker,men kanskje er de bedre enn de punkterte originale?
Likner bittelitt på ett Svensk fabrikat:)..

Image

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

rpm
Syltapp
Posts: 78
Joined: 28 Nov 2008 11:30
Location: Hovedstadens beste strøk

#533 Post by rpm » 09 Apr 2013 22:13

Meget artig lesing!
I'd rather push my Italian cars than drive a German or a Japanese car.

larsvegas
Asfaltjunkie
Posts: 477
Joined: 02 Mar 2008 16:39
Location: sellebakk

#534 Post by larsvegas » 09 Apr 2013 22:50

nå begynner sykkelen å se bra ut!
hvordan var prisen på demperne?
ix-uno-nove

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#535 Post by martini gasolini » 09 Apr 2013 22:58

larsvegas wrote:nå begynner sykkelen å se bra ut!
hvordan var prisen på demperne?
Rett under tuselappen,så jeg forventer ikke stort:)

Må få inn de siste timene på den der nå,2 hjul er da tross alt kulere enn 4;)

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#536 Post by martini gasolini » 10 Apr 2013 22:11

Var i dag en tur oppe hos Paps.
Han er i sluttfasen med å montere KMS motorstyring
på en 602 2cv motor.
Blir spennende å se hvor dette tar veien.
Motoren er helt ny med oppgradert oljefilter for å få mer kapasitet,triggerpunkter er frest inn på baksiden av svinghjulet,veiv og svinghjul er balansert.
Motoren er forøvrig orginal,med unntak av spjeldhus fra BMW 1150 mc.
Kruttpaketet skal ned i benken til Jens en tur,lurer på tall der som vanlig:)
Målet er å få denne til å starte ila neste uke,da det visstnok snart er møte for
2cv eliten i Norge.


Image

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#537 Post by martini gasolini » 15 Apr 2013 22:09

Ferdig med spindler og forbrems.
Panda Selecta skiver:)

Image

Klosser,huskelapp

Image

Martini Skrubbolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#538 Post by martini gasolini » 16 Apr 2013 22:52

Le Monstré har startet!
Lars og jeg hjalp min far med å få start på 2cv
motoren i kveld.
Gikk igrunn greit å få den til å snurre.
Litt byttings på pluggledninger samt litt kalibrering av sensorer så malte den som en katt.
Gøy med styring!
Takk for hjelp Lars!

Image

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#539 Post by martini gasolini » 30 Apr 2013 00:14

Søte snille onkel ebay har igjen sendt pakke fra burgerland.
Dette er en gave til Yamaha`n.
Lages av Ballistic batteries,noen tørre facts:

Dimensions: 112MM (L) x 60MM (W) x 103MM (H)
Positive Terminal Location: Left
Weight: 825 grams (1.81 lb)
Voltage (Charged): 13.6V
Amperage: 15 Pbeq A/H
Cold Cranking Amps: 275 CCA
Operating Environment: -18°C (0°F) to 60°C (140°F)
Typical Applications: 1000cc and under multi-cylinder motorcycles and 450cc singles.

Ducati folket bruker dette,så da skal nok lille Yams greie å tikke over også.
Under halvparten så stort som det orginale og 3 ganger lettere.
Lithium batterier er gøy!
Ser biler og begynner å bruke disse,finnes i mange størrelser.

Image

Nei,jeg selger ikke disse,er bare imponert :D

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#540 Post by martini gasolini » 13 May 2013 23:52

Hipp!
Stille her nu...
Men fått noen minutter på Yamsen.
Fått laget fester på tanken,fremre limt med JB Weld,
bakre skrudd og limt,med gummifester,livsensviktig på mc tank.

Image

Kjøpte meg en tenningslås av en snill mann i Hong Kong.
Denne takler faktisk 20 amp,så den er litt tøffere enn de fleste på ebay.
Fulgte med 2 fjernkontroller også.

Image

Image

Kanskje jeg rekker å få litt vind i skjegget dette året?...

Martini Limolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

Post Reply