*OMPLASSERT* Adoptert -75 127 Berlina omplasseres

Hvis du skal kjøpe, selge, bytte, gi bort eller lure bort . Legg det ut her

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Post Reply
Message
Author
gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

*OMPLASSERT* Adoptert -75 127 Berlina omplasseres

#1 Post by gopp » 10 Mar 2013 20:10

Mange her inne husker sikkert denne:

Image

Image

Dette er Arve Vassbotn sin gamle 127, som han hadde i 18 år. At bilen er tøff er det ingen tvil om, og historien sier også at det var med denne vogna Arve sjekket opp sin kone, mor til den andre halvdelen av Scuderia Toten.

Verksmesteren (aka. Arves far) og Arve har stelt pent med bilen alle disse årene. Noen oppgraderinger fikk bilen, slik som kledelig senk og minilites, innvendig er den original bortsett fra framstoler fra 127 Sport. Den originale motoren gikk fint, og takket være et Abarth innsug og større forgasser var det grei sprut i den lille tassen.

Så kom den kjedelige delen av historien:
Image

Arve ble torpedert av en RingOpel som ikke holdt vikeplikten sin. :cry:

Det ble handlet inn nytt panser, komplett frontseksjon, begge fremskjermene, innerskjerm og rammevange venstre side, alt NOS Fiat. Nye frontalamper har jeg handlet, så det som nå mangler er frontfanger (hva skal man med den?), venstre blinklampe, grill (den kan limes), og frontrute. Bilen har blitt frarøvet minilites, innsug og sportsratt, da dette gikk på Arves erstattnings 127, men originale deler står nå på bilen.

Bilen kan selges slik den står til rette vedkommende. Prisen vil være det den har kostet meg i innkjøp, frakt og lagerleie, noe som er like over dagens vrakpant. Alternativt kan jeg dra bilen rett (jeg har tross alt fagbrev som biloppretter), og sveise sammen det som trengs av de nye delene i fronten. Prisen blir da endel høyere, men fremdeles hyggelig.

Å selge den som delebil er uaktuelt. Det kan bli en skamtøff bil til Corsa Italiana, og vi mangler jo en 127 i den serien. Det er heller ikke noe i veien for å få en fin gatebil ut av dette igjen, bilen er tross alt usedvanlig bra når det kommer til rust, takket være Verksmesteren.

Jeg har noen tre-delte 13" felger som kan selges med bilen, disse er ikke strøkne, men er perfekt til CI. Ellers har jeg en 1242 75 hesters Punto-motor som passer rett på en Y10 kasse jeg har liggende. Men denne kan man mikse og matche med deler slik at den originale giroverføringen og drivakslene passer. Kun ett motorfeste må modifiseres mener jeg. Jeg tror jammen jeg har et sett throttlebodies og en aluplate med hullbilde til innsugsmanifolden til FIRE også. Sveis på fire rør og på med en datasprut, så ser man over 85 ærlige hester i denne lille rakkeren uten andre modifikasjoner.

Skamtøff gateracer eller Corsa Italianaracer i den kuleste klassen. Her er mulighetene mange, men det skal bli bil igjen av denne.

Bilen står nå tørt på lageret mitt, slik den har gjort siden jeg hentet den. Den kan inspiseres der, og om en uke eller to kan vi få den ut også. Jeg har også mulighet til å levere bilen på østlandet.

Jeg er enklest å treffe på epost, marius@sorteberg.no
Last edited by gopp on 02 Apr 2013 22:20, edited 1 time in total.
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

#2 Post by gopp » 02 Apr 2013 22:19

Det var med stor glede jeg fikk telefon i dag om at bilen får et godt hjem. Ikke bare er det riktig person som overtar bilen, men den kommer tilbake på Toten hvor den hører hjemme, og blir å se i den tøffeste klassen i Corsa Italiana. Må bli rart for Arve å se seg frakjørt a sin "egen" bil :lol:
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#3 Post by garage15 » 04 Apr 2013 20:30

Eg er vokst opp i baksetet på en slik bil.
Bare den var en 127 spesial....

Like grønn og smukk :lol:
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

#4 Post by Spit73 » 04 Apr 2013 22:07

garage15 wrote:Eg er vokst opp i baksetet på en slik bil.
Bare den var en 127 spesial....

Like grønn og smukk :lol:
Ahaaa........
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

Post Reply