Ferdig med kalipperfester nu.
Lakket de i litt kaldt rom,så det ble vel ikke altfor pent.
Syslet med noen annet jeg har hatt på lista ett par-fem år,bygge om til pinnebolter med splines fra baksiden.
Har hatt den typen man skrur inn,men da har pinneboltene blitt med ut igjen osv.
Disse kommer fra Ford,med 13 millimeter splines.
Borret opp med 12.7 bor,skrudde de ut med en hjulmutter,sitter som snus!
Med brems montert
En annen liten greie jeg snublet over i dag.
Tok fra hverandre en spindel til Seicento av vanlig gammeldags nyskjerrighet.
Det viste seg at Fiat igjen har trykket på kopiknappen.
Bremsekalipperen til Sei/Cinq passet rett på Autobianchi spindelen:)
Så i disse tider da uno T stoppere begynner å bli skjeldne kan man finne alternativ.
Jeg har valgt å bruke Panda Selecta skiver grunnet høyt innpress på skiva.
Det gjør at kalipperen blir liggende nesten flush med felganlegget så man slipper å bruke store spacere osv for å få plass til forskjellige felger.
Så med disse skivene og sei kalippere passet dette sammen uten spacing eller annet fjas.
Det er god forskjell på 224 og 240 mill dia på skiver.
Gjorde en annen oppdagels.e i dag som jeg ennu er usikker på om vil ha noen spesiell verdi;)
Håper dette kan brukes i 850 historien min.
Fiat Punto/Sei/Cinq ytre drivknuter har samme splines som Folkevogn polo.
Så da er jeg kanskje på vei ett sted.Inne passer poloakselen rett på irs bobleboks,da kan man trixe litt å parre dette med en fiat drivflens og ett modifisert lagerhus til 850 eller Panda.
Seicento hub med Poloaksel
Dette gir meg andre supergode ideer også!
Man kan sette fire motor og gir inn i en polo,eh bare for å ha gjort det..
Det er forresten ikke allverdens jobb å tilpasse Sei spindler til A112 om man kjeder seg.
De er lettere,har større hjullager,en grad mer camber,lageret sitter lengre ut i hubben om drivakselen din er for lang osv.
Nok nerding for en stund
Martini Gasolini