Martini Gasolini garasje

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
Abarthnorway
Lusker
Posts: 194
Joined: 17 Oct 2011 09:01

#361 Post by Abarthnorway » 15 Nov 2011 01:42

Hei Martin!


Hva er ventilstørrelse på 1368, og hvordan er portene sammenlignet med 75 FIRE. Bare nysgjerrig:-)


Remi Løvhøiden

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#362 Post by Scuderia Toten » 21 Nov 2011 20:14

5 tullioners spørsmålet:

Hvem, hva, hvor og quanta costa for den blanke fine rørsamlingen sveist sammen til grenrør???

Det rykker i pengepungen.. :D

User avatar
epifant
Syltapp
Posts: 26
Joined: 25 Sep 2011 16:46
Location: Kristiansand

#363 Post by epifant » 26 Nov 2011 12:35

Det lurer jeg også på. Sjuttifemman ønsker seg et slikt til jul!

Gruppekjøp...?

Lucky
Lusker
Posts: 103
Joined: 14 Mar 2010 22:58

#364 Post by Lucky » 26 Nov 2011 14:21

Jeg handlet TA Technix-grenrør til FIRE'n min. Husker ikke prisen, men det var billig. Ser 8v-varianten på eBay nå, kan ikke klage på den prisen: http://www.ebay.de/itm/Facherkrummer-Fi ... 3cbd5ce44d Jeg måtte ha et grenrør for å bli kvitt katalysatoren som sitter helt oppe ved toppen, så da var det en god grunn til å prøve TA Technix sitt. Om det fungerer bra vet jeg ikke, men det ser ikke håpløst ut.
Vegard

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#365 Post by Scuderia Toten » 26 Nov 2011 17:51

Lucky wrote:Jeg handlet TA Technix-grenrør til FIRE'n min. Husker ikke prisen, men det var billig. Ser 8v-varianten på eBay nå, kan ikke klage på den prisen: http://www.ebay.de/itm/Facherkrummer-Fi ... 3cbd5ce44d Jeg måtte ha et grenrør for å bli kvitt katalysatoren som sitter helt oppe ved toppen, så da var det en god grunn til å prøve TA Technix sitt. Om det fungerer bra vet jeg ikke, men det ser ikke håpløst ut.
Du har 1242? går dette klar bånnpanna? prisen var vel helt grei den. :D

Arve V

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#366 Post by vegar » 26 Nov 2011 21:14

Scuderia Toten wrote:
Lucky wrote:Jeg handlet TA Technix-grenrør til FIRE'n min. Husker ikke prisen, men det var billig. Ser 8v-varianten på eBay nå, kan ikke klage på den prisen: http://www.ebay.de/itm/Facherkrummer-Fi ... 3cbd5ce44d Jeg måtte ha et grenrør for å bli kvitt katalysatoren som sitter helt oppe ved toppen, så da var det en god grunn til å prøve TA Technix sitt. Om det fungerer bra vet jeg ikke, men det ser ikke håpløst ut.
Du har 1242? går dette klar bånnpanna? prisen var vel helt grei den. :D

Arve V
men sender han til Gnore?? Jeg sender avgårde en liten mail og spør :)

edit: jeg trykket "Buy it now"-knappen istedet, så får vi se hvor mye dette kommer på :oops:

Lucky
Lusker
Posts: 103
Joined: 14 Mar 2010 22:58

#367 Post by Lucky » 27 Nov 2011 00:09

Jeg sendte det til Tyskland, og tok det med når jeg var på tur. Hvis han ikke sender til Norge kan det godt hende han sender til Sverige. Har sett at mange er redd for å sende ut av EU.

Jeg har 1242 16v. Går klar bunnpanna, men stopper rett i mot giroverføringa. Kappeskive, bend, og en liten dose fantasi bør få det til å passe.

Image

Image
Vegard

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#368 Post by vegar » 27 Nov 2011 09:49

Han har ihvertfall sendt mail med totalbeløp. 45 euro for at dhl skal frakte det hjem :)

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#369 Post by vegar » 27 Nov 2011 09:50

Lucky: hvva slags kasse er det du har?

Lucky
Lusker
Posts: 103
Joined: 14 Mar 2010 22:58

#370 Post by Lucky » 27 Nov 2011 10:49

Det høres bra ut! Ingen upris for et grenrør, det. :D Jeg bruker orginalkassa fra 45'n. Gikk rett på, må bare gjøre noen tilpasninger for å få plass til starteren.
Vegard

User avatar
epifant
Syltapp
Posts: 26
Joined: 25 Sep 2011 16:46
Location: Kristiansand

#371 Post by epifant » 27 Nov 2011 18:01

16V er høyere enn 8V? Begynner å bli en stund siden jeg var skikkelig inni dette...

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#372 Post by Scuderia Toten » 27 Nov 2011 20:44

Ja, det så jo ut til å passere greit under der ja. Gear overføringer har ikke jeg, på Vipern er det wireoverføring, så da burde jo dette være gudd støff.

Da får vi bare vente og se hva som dukker opp hos Vegard.

Epifant, det er 1242 blokka som er høyere enn 1108 blokka, altså kommer toppen en cm eller to høyere, og noen grenrør har vist seg å være litt knappe og dermed har de ikke gått klar bånnpanna.

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#373 Post by martini gasolini » 28 Nov 2011 00:02

Hei Folkens !

Her kjøpte jeg mitt:

http://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-PUNTO-MK ... 519b9f1207

Passer på 999/1108/1242/1368 8v.
Putter vel dette på Pandus.Kunne hatt det det i 666,men tror det stikker for mye frem,slik at det tar i karosseriet foran.
Har et Bielstein rør som skal moddes ytterligere for å få plass på 666.
Jeg er nesten sikker på at wiregiringen fra Cinq/Sei 899 støtstang passer på unokassa di Lucky,da slipper du strul med giroverføringene.

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#374 Post by martini gasolini » 01 Dec 2011 00:27

Tja,i dag åpnet jeg opp to gearbokser for å kikke litt på sluttutveksling og om kronhjulet var skrudd eller krympet.
Den ene var fra min elskede nu avdøde Seicento 98 mod sporting.
Den hadde 3,86 sluttutveksling og krympet kronhjul.
Det samme hadde en 96 mod 1108 Punto jeg tok opp.
PastaLars skrudde opp en 2001 1242 16 v Puntokasse og fant det samme stusselige krympa drevet.
Husker ikke sluttutveksling der.
Isj,Usj.
Hadde vært fint når jeg allikevel skal opp med girboksen og ta bort 5 gir å sette inn quaife sperra jeg har liggende til nedstøving.
Neste år må 666 ha skikkelig gir!

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

Effektkurver

#375 Post by Jens » 02 Dec 2011 23:56

Image

Slik ser Effektkurvene til #666 ut sesongen 2011.
Korrigert til SAE J607 (STP - Standard Temperature and Pressure)
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

Post Reply