Scuderia Pronto Pronto's Corsa Italiana racere og garasje
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
Jeg har også montert opp en industrivaskemaskin i kjelleren, dvs trs1750 har ordnet en liten stikkontakt og jeg har koblet på vannet. Denne Mielesaken vasker med 80 C. Prøvekjørte med noe motoreler, og de kom ut ganske rene og fine, men så varme at jeg ikke kunne ta i dem Så Thomas, nå er det bare å komme å vaske så kan vi juge
Denne maskinen skal etterhvert monteres opp i garverkstedet på egen tank og pumpe slik at jeg kan kjøre litt kraftigere vaskemidler uten å kjøre dem i avløpet
Denne maskinen skal etterhvert monteres opp i garverkstedet på egen tank og pumpe slik at jeg kan kjøre litt kraftigere vaskemidler uten å kjøre dem i avløpet
Er det noen som har noen ide om hva som kan brukes til vaske skikkelig møkkete ting med?? kraftvask??vegar wrote:Jeg har også montert opp en industrivaskemaskin i kjelleren, dvs trs1750 har ordnet en liten stikkontakt og jeg har koblet på vannet. Denne Mielesaken vasker med 80 C. Prøvekjørte med noe motoreler, og de kom ut ganske rene og fine, men så varme at jeg ikke kunne ta i dem Så Thomas, nå er det bare å komme å vaske så kan vi juge
Denne maskinen skal etterhvert monteres opp i garverkstedet på egen tank og pumpe slik at jeg kan kjøre litt kraftigere vaskemidler uten å kjøre dem i avløpet
Det er skikkelig grisevær i dag, regn og snø, så det frister veldig lite å snekre. Og jeg går fortsatt og venter på rådebolter til 1050en, så hva kan man gjøre da??
Jo, vi kan ta å plukke litt på en 1242 som skal oppi JEJs A112 Corsavogn. Toppen er tatt av, og jeg skulle egentlig ikke åpne selve motoren. Men det er jo morro å se hvordan ting er inni Så jeg demonterte resten av motoren i dag. Jeg skal vaske alt fint og rent, male blokka og montere shortblokken sammen igjen. Så får JEJ skaffe de delene vi var enige om at skulle byttes, før vi bolter alt sammen til en stk fin racermotor
Hvis man vanligvis skrur på A-serie, så er FIRE bare morro og enkle saker. Disse vil jeg gjerne skru mere på
Jo, vi kan ta å plukke litt på en 1242 som skal oppi JEJs A112 Corsavogn. Toppen er tatt av, og jeg skulle egentlig ikke åpne selve motoren. Men det er jo morro å se hvordan ting er inni Så jeg demonterte resten av motoren i dag. Jeg skal vaske alt fint og rent, male blokka og montere shortblokken sammen igjen. Så får JEJ skaffe de delene vi var enige om at skulle byttes, før vi bolter alt sammen til en stk fin racermotor
Hvis man vanligvis skrur på A-serie, så er FIRE bare morro og enkle saker. Disse vil jeg gjerne skru mere på
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Har dere bare ei bøtte maling der på andre siden av fjorden eller
Blir så fint min venn,får mer og mer lyst på en Mini med grønn fire motor i.
Martini Gasolini
Blir så fint min venn,får mer og mer lyst på en Mini med grønn fire motor i.
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Da er rådeboltene til 1050en kommet. Tok jo "bare" 9 uker over dammen fra US of A Jeg begynnte ihvertfall med å bytte boltene så den kan varve bortimot 9000
For morro skyld tok jeg også å målte litt ventilstørrelser i kveld:
8-porter har 32 mm inn og 29 mm ut
RC-topp har 32 mm inn og 27 mm ut (inn er forresten stemplet med Yamaha-merket, kan det være motorsykkeldeler??)
Abarth har 29 mm inn og 26 mm ut
Hvis de var over 90 gamp med den "orginale" Abarth-toppen, så bør jeg runde 100 hk/l, håper jeg
For morro skyld tok jeg også å målte litt ventilstørrelser i kveld:
8-porter har 32 mm inn og 29 mm ut
RC-topp har 32 mm inn og 27 mm ut (inn er forresten stemplet med Yamaha-merket, kan det være motorsykkeldeler??)
Abarth har 29 mm inn og 26 mm ut
Hvis de var over 90 gamp med den "orginale" Abarth-toppen, så bør jeg runde 100 hk/l, håper jeg
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Hei Vegar!
Om det er Yamaha ventiler i toppen er det antakelig en Gjestrum Larsen topp fra Larvik.
Han var stor på Autobianchi tuning på 80 tallet,og siden Rally Cross bilen ble kjøpt 1 mil unna verkstedet hans tyder mye på det.
Kjøpte en A112 Abarth av sønnen hans engang,da fikk jeg med en ferdig portet topp,men uten større ventiler.
Da sa han til meg at han pleide å sette noen motorsykkelventiler i disse toppene,men hadde glemt fra hvilken sykkel.
Et stykke racinghistorie jeg har solgt deg der!
Martini Gasolini
Om det er Yamaha ventiler i toppen er det antakelig en Gjestrum Larsen topp fra Larvik.
Han var stor på Autobianchi tuning på 80 tallet,og siden Rally Cross bilen ble kjøpt 1 mil unna verkstedet hans tyder mye på det.
Kjøpte en A112 Abarth av sønnen hans engang,da fikk jeg med en ferdig portet topp,men uten større ventiler.
Da sa han til meg at han pleide å sette noen motorsykkelventiler i disse toppene,men hadde glemt fra hvilken sykkel.
Et stykke racinghistorie jeg har solgt deg der!
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Da venter 1242en kun på kamreim, nypolert toppdeksel og tenningsbiter før den er klar
Og jaggu er ikke 105en klar også
Gearkassa er også overhalt og ligger klar på benken. I tillegg så har jeg lakket motorrommet hvitt i dag. Nå nærmer sesongstart seg med stormskritt, så det begynner nesten å haste å få montert sammen kjærra
Og jaggu er ikke 105en klar også
Gearkassa er også overhalt og ligger klar på benken. I tillegg så har jeg lakket motorrommet hvitt i dag. Nå nærmer sesongstart seg med stormskritt, så det begynner nesten å haste å få montert sammen kjærra
Listen med tingtang som må gjøres før sesongstart er ganske lang. Noen ting er nødvendige, mens andre er ikke fullt så nødvendige. Så da begynner vi selsagt med det som ikke er nødvendig
Jeg fikk hjelp av trs1750 i går og vi gikk igang med kutteskive og sveiseaparat. Man begynner med noe slikt:
Kutter litt:
fikser litt:
Ferdig:
Så da ble listen over ting jeg må gjøre enda lengre siden jeg må sjekke alle vinkler bak også + litt lakk
Tusen takk til trs1750 som gidder å bruke en søndag på å hjelpe
Jeg fikk hjelp av trs1750 i går og vi gikk igang med kutteskive og sveiseaparat. Man begynner med noe slikt:
Kutter litt:
fikser litt:
Ferdig:
Så da ble listen over ting jeg må gjøre enda lengre siden jeg må sjekke alle vinkler bak også + litt lakk
Tusen takk til trs1750 som gidder å bruke en søndag på å hjelpe
- sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
det er merkelig det der ...alltid morsomt å komme i gang med unødvendige ting... og noen ganger føles det helt riktig å utsette det man egentlig må få gjort...
og dette så da ut til å være en av de morsomme tinga som man bare må gjøre
og dette så da ut til å være en av de morsomme tinga som man bare må gjøre
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG
SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG
SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....