Scuderia Pronto Pronto's Corsa Italiana racere og garasje

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#31 Post by vegar » 13 Jan 2011 11:33

Ørene er allerde slipt av. Det er noen små studs på den nye manifoilen som jeg tenkte å bruke. Trenger bare noe som klemmer ned på lokket. Tenkte å file en vinkelsak ut av alu :)

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#32 Post by vegar » 17 Jan 2011 23:42

martini gasolini skrev i sin garasjetråd wrote:Har startet litt detektiv arbeid for 1050 støtstangsbanden.
Fikk ett friggerhjul fra 899 ccm cinq og sei motor fra snille onkel ebay i går.
Dette passer på veiv og simmering i følge Vegar Pronto Pronto.
Innerdia 26 mm ytterdia 42mm.
Neste nå blir å finne kamdeksel med triggersensorfeste fra Sei.
Nesten så jeg ikke vil selge unna dinosaurdelene mine :D
Vegar har forresten funnet ut noe rart om 2 forskjellige lengder på 1050 endetapper på veivakselen...


Matini Gasolini

Image
Gleder meg stort til dette gett :)

Jeg har begynnt å montere sammen motoren min. Og i samme slengen tenkte jeg å convertere tilbake fra Triger reimsats til vanlig kankjede. Men når jeg skulle montere kjede og hjul så ville de ikke line opp skikkelig, dvs de var ca 14mm ute. Kjedehjulet på kammen var mao 14 fra kammen, og det var umulig å line opp.

Jeg tok da og sammenlignet med den veiva jeg har liggende, og det er ganske store forskjeller:
Image

Image

Image

Etter en del undersøkelser så viser det seg at sannsynligvis så er kjede og hjul fra en 850, og at reserveveiva er maskinert for at disse skal passe sammen :?

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#33 Post by vegar » 17 Jan 2011 23:54

Her er forresten en fin cam kalkulator :)

http://www.rbracing-rsr.com/camshaft.html

Jada, det er noe snekkemotorgreier på siden der, men se bort i fra det ;)

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#34 Post by vegar » 15 Feb 2011 00:17

Da er motoren malt i en fin farge og veiv, råder, kam og Triger kamreimskit er montert (med helt ny reim ;) ):
Image

Ny kobberpakning:
Image

Toppen blir montert:
Image

Image

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#35 Post by sirkus karlsen » 15 Feb 2011 00:34

Ser ut som om du har hatt en fin helg......Stå på
Last edited by sirkus karlsen on 15 Feb 2011 00:35, edited 1 time in total.
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#36 Post by Sir Haggis » 15 Feb 2011 00:34

"BMC engine green" :)

User avatar
clubMan
Forumnerd
Posts: 1373
Joined: 28 Aug 2008 22:52
Location: Skien

#37 Post by clubMan » 15 Feb 2011 00:59

Ser flotters ut :)
-71 sMini Clubman 1380
-72 Austin sMini Clubman Estate (SOLGT)
-68 Corvette 427 cab.

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#38 Post by vegar » 25 Feb 2011 23:53

Jeg skulle ha reist tirsdag tidlig til UK, øl, RaceRetro og gode venner, men siden snekkerne fant på å møte opp den dagen, og jobbe denne uka, så måtte jeg være hjemme :cry:

Dag 1 startet vi med dette:

Image

Midt på dagen:

Image

Og når vi tok kvelden:

Image
Last edited by vegar on 25 Feb 2011 23:56, edited 1 time in total.

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#39 Post by vegar » 25 Feb 2011 23:55

Dag 2 kom limtrebjelke på plass:
Image

Og slik så det ut da vi ga oss dag 2:
Image
Last edited by vegar on 17 Mar 2011 10:08, edited 1 time in total.

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#40 Post by vegar » 26 Feb 2011 00:00

Litt utpå dagen 3dje dag:

Image

Og når snekkerne var ferdig med sin del av jobben:
Image

Må si jeg er blitt positivt overasket over romfølelsen inne :D Som dere ser så mangler fortsatt litt sløyfer som jeg må ta selv. Jeg må også lage porter.

I dag har jeg hogd og fjernet is inne fra garverkstedet. Lett hoderegning sier ca 15 cm høyde og 51 m2 blir rundt 7,5 tonn :shock: Etter lunsj hentet jeg en skikkelig byggtørke på 30 kW som skal stå på i helga for å få det tørt :)

Kledning og takstein kommer nærmere sommeren, og jeg håper på isolasjon og gips før neste vinter

Jeg vurderer å begynne å flytte inn ihvertfall 1 bil neste helg. Det store spørsmålet blir da hvilken?? Gjøre ferdig Cooper S'en som nesten bare mangler det elektriske før den kan kjøres, eller Abarthen som trenger litt stell før neste sesong, eller Minien som jeg har tenkt å arve av svoger som egentlig bare trenger en liten sveisejobb og ny lakk, eller A112 Eliten eller eller.... :lol:
Last edited by vegar on 17 Mar 2011 10:09, edited 1 time in total.

User avatar
clubMan
Forumnerd
Posts: 1373
Joined: 28 Aug 2008 22:52
Location: Skien

#41 Post by clubMan » 26 Feb 2011 01:45

Flinke snekkere du har. detta blir bra!!!!!!!!!
-71 sMini Clubman 1380
-72 Austin sMini Clubman Estate (SOLGT)
-68 Corvette 427 cab.

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#42 Post by sirkus karlsen » 26 Feb 2011 01:57

oi så lurt å få seg garasje. Ser ut til å bli god plass med bra takhøyde.
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#43 Post by vegar » 26 Feb 2011 16:10

Det blir ca 4,5m oppunder limtrebjelken, meo god plass til en løftebukk i fremtiden 8) Gulvplassen blir på gode 51 m2 + en hems på halvparten :)

Måtte jo ha noe å gjøre mens jeg venter på rådebolter fra US ;)

trs1750
Lusker
Posts: 147
Joined: 09 Jan 2011 22:30
Location: Fredrikstad

#44 Post by trs1750 » 28 Feb 2011 06:51

Detta blir jo bra, endelig en garasje på plass i heimen. :)
Kan vi snart ta en juge kveld i garasjen da. haha

User avatar
Alfa Veloce
Lusker
Posts: 168
Joined: 15 Sep 2008 22:41
Location: Göteborg

#45 Post by Alfa Veloce » 28 Feb 2011 10:28

Byggmester Bob! :D

Post Reply