Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
-
gopp
- Asfaltjunkie
- Posts: 480
- Joined: 07 Dec 2008 21:21
#16
Post
by gopp » 05 Oct 2010 23:08
clubMan wrote:flott oppdatering.,
Vegar hadde litt problemer med bilen sin under sist løp, og det kan være det han forsøker å gi uttrykk for over? Han kan trøste seg med at når bilen gikk som den skulle, så gikk det fort. Han var til tider raskeste ekvipasje i MilleTreCento, så han kan bli lei å slå til neste år, dersom motorer varver over 5.000 når den blir varm.
Stå på Vegar!
-- Gopp
Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat
-
vegar
- Asfaltjunkie
- Posts: 732
- Joined: 02 Dec 2007 16:47
#18
Post
by vegar » 06 Oct 2010 00:26
Kan vel legge ut et lite klipp fra helgen også. Desverre så virket ikke skrotet som det skulle
Den fungerte fint et par runder, men så begynnte den bare å fuske mere og mere. Til slutt hadde jeg "turtallsperre" på drøyt 5000rpm, noe som er litt lite når de andre bilene i klassen durer forbi med 7500
Starten på løp 2 var ihvertfall bra, men etter 3:20 begynner den å fuske, noe jeg også gir utrykk for på filmen. Ikke lenge etterpå blir jeg passert av Jens....
http://www.youtube.com/watch?v=9qY-LEER-Vc
-
martini gasolini
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
-
Contact:
#19
Post
by martini gasolini » 11 Oct 2010 00:51
Se her ja!
Førstemekaniker Kyrre på plass!
Kyrre og jeg diskuterte tenningsproblemet ditt,og han trodde det var feilkalibrert tps eller feil rf skjerming av pluggledningene som var grunnen.
Lur tass igrunn...
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
-
Christian
- Asfaltjunkie
- Posts: 914
- Joined: 13 Oct 2005 16:18
- Location: skien DROP CARS NOT BOMBS.
-
Contact:
#20
Post
by Christian » 11 Oct 2010 17:31
se der var sjefsmekanikeren ja. bra fyr
rimelig interressert men mulig litt hammerglad
Citroen dyane 68
Citroen 2cv 64
fiat 124 spider 70
Fiat 600 58
land rover 63
matra bagheera
honda scoopy
citroen mehari 68
Folkevogn beach buggy 68
vespa 50/102
Jawa cezeta
jawa moped
Suzuki gs425/650
mgb gt 1970
think city mk1
ALT KAN SENKES
http://i5.photobucket.com/albums/y155/L ... in-Mod.gif
-
vegar
- Asfaltjunkie
- Posts: 732
- Joined: 02 Dec 2007 16:47
#21
Post
by vegar » 17 Oct 2010 18:57
Greit å ha en bulkete og sliten bil når mekanikeren også er med å skrur.
I går så røyk motoren ut. Kyrre var helt i ekstase når han så den fine elefanten jeg har lånt, og meget missfornøyd med at han måtte til byen med mor mens jeg løftet ut motoren
Etter et meget bra måltid med hummer, krabbe, vin og familie, så ruslet jeg ned i kjelleren og demonterte maskinen. Det var en del vann i oljen, slitte lager på 2 råder og meget glatte sylindere. Må nok ta en tur i tenkeboksen angående motor til neste sesong
-
Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
#22
Post
by Sir Haggis » 17 Oct 2010 19:01
Neida, bare putt den inn igjen. Skuddsikre greier!
-
Jens
-
- Posts: 1148
- Joined: 24 Jul 2006 12:57
- Location: Porsgrunn
-
Contact:
#23
Post
by Jens » 17 Oct 2010 19:28
Ja skru den tilbake.
FIRE er ikke noe for deg, spesielt nå som Martin kan få tak i drivaksler til oss.
-
martini gasolini
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
-
Contact:
#24
Post
by martini gasolini » 18 Oct 2010 18:57
Enig med Lars og Jens.
Støtstangsmotorer er solide saker som er billige å trimme
!
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
-
vegar
- Asfaltjunkie
- Posts: 732
- Joined: 02 Dec 2007 16:47
#25
Post
by vegar » 19 Oct 2010 08:58
Teitinger
Etter å ha tenkt masse og tittet på delepriser til 1050, så ser det ut til å bli FIRE. Må bare skaffe meg en ny motor. Var jo så dum at jeg byttet bort den jeg hadde i en bil
-
vegar
- Asfaltjunkie
- Posts: 732
- Joined: 02 Dec 2007 16:47
#26
Post
by vegar » 13 Dec 2010 20:24
Etter å ha tenkt masse, så ser det ut til at det blir 1050 en sesong til, men med et par forandringer
Motoren er demontert og klar for planing av blokk. Den blir honet i sylinderne og bygd opp med nye lager, pakninger og stempelringer.
mens jeg holdt på å titte på delehaugen så fant jeg ut at jeg skulle måle litt. Har jo formannens gamle 1050 liggende og slenge i kjelleren, og i den var det en ganske morsom kam. Så jeg sammenlignet min og formannens, og det er litt festlig at min og formannens har begge et løft på 6mm. Riktignok er formannens en superduper billetsak, mens min er "regrinded" orginalkam såvidt jeg kan skjønne. 2 måter å nå det samme målet
-
vegar
- Asfaltjunkie
- Posts: 732
- Joined: 02 Dec 2007 16:47
#27
Post
by vegar » 10 Jan 2011 11:29
Motoren har Larsvegas tatt av 0,07mm på toppen, så den var ikke værts rett alikevel. Men bedre å være sikker enn å skru sammen noe man er usikker på
Tok en liten økt i kjelleren for å måle litt på kammene:
Litt musikk og god tid så får man et slikt ark:
Etter mitt hodet ser det ut til at min Lady Cup kam har lengre durasjon og 0,2mm høyere løft, så da ryker denne inn i motoren igjen når jeg kommer så langt
Måtte jo også prøve hvordan motoren blir med 8 porter, så slik blir det i bilen:
Jaggu blir det nye bremser til neste sesong også. Wilwood 4 stempla alu calipere med wilwood klosser og ventilerte Uno Turbo skiver. Tro det blir bra
Last edited by
vegar on 16 Jan 2011 00:29, edited 1 time in total.
-
larsvegas
- Asfaltjunkie
- Posts: 477
- Joined: 02 Mar 2008 16:39
- Location: sellebakk
#28
Post
by larsvegas » 10 Jan 2011 12:46
setter i gang saga på kveldsskift denne uka, så det kommer det snart
feste braketter til bremsene også!
blokka var ikke mye skakk nei, men deilig med nyfresa overflater.
ix-uno-nove
-
vegar
- Asfaltjunkie
- Posts: 732
- Joined: 02 Dec 2007 16:47
#29
Post
by vegar » 13 Jan 2011 00:01
Må få gjort litt før sesongen starter
Fiat bruker en skikkelig bra dimensjon på topplokksboltene på M9x1,25
Siden jeg skal bruke en 8-porter til neste sesong som bruker topplokksboltene til å holde fast innsugsmanifoilen, så trenger jeg noen bolter som er lengre. det enkle ble å skaffe noen M10 i bra kvalitet og gjenge opp hullene på nytt:
En annen sak med 8-porteren er at toppdekselet sine festeører/skruer på den ene siden kommer i kontakt med innsugsmanifoilen. Dessuten har den dekselet en overføring mellom gasspjell og wire, noe som er anderledes på det nye oppsettet:
Sånn ser det ut når jeg fjernet litt materiale. Nå må jeg bare finne på en løsning for å feste toppdekselet (jeg har en plan
) og kanskje et lite lag lakk:
-
Christian
- Asfaltjunkie
- Posts: 914
- Joined: 13 Oct 2005 16:18
- Location: skien DROP CARS NOT BOMBS.
-
Contact:
#30
Post
by Christian » 13 Jan 2011 09:17
for å feste toppdekselet, går det ikke an å bruke boltene som holder vippearmsbroen? er jo mange biler som har skruer på toppen av dekselet. men det kommer jo an på om de er ca i senter og om de kan skrus ut og byttes med lenger bolter osv...
da er det jo bare å slipe av de originale ørene og da er det klaring for innsuget.
kanskje?
Citroen dyane 68
Citroen 2cv 64
fiat 124 spider 70
Fiat 600 58
land rover 63
matra bagheera
honda scoopy
citroen mehari 68
Folkevogn beach buggy 68
vespa 50/102
Jawa cezeta
jawa moped
Suzuki gs425/650
mgb gt 1970
think city mk1
ALT KAN SENKES
http://i5.photobucket.com/albums/y155/L ... in-Mod.gif