Det dukker stadig opp nye problemer når en har en gammel bil(nesten ny)
Problemet dukket opp når jeg virkelig skulle dra på med full gass på Fiaten 850 sport coupen min.
Det virker som jeg har problem med 2 trinnet på forgasseren (Weber 30dic
Er ikke sikker på om den får for mye bensin eller luft.
Den begynner å fuske,men hvis jeg sipper gassen opp litt igjen så slutter den å fjuske.
Har litt andre småproblemer også men de kommer senere.
Det er ingen problemer, kun utfordringer
Forgasser problemer.Da er det løst
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
Forgasser problemer.Da er det løst
Last edited by Bartis on 09 Oct 2010 13:53, edited 1 time in total.
Har no gått over alle dyser og fått rette dyser og på rett plass takket vere Forgasser servise.
Problemet vedvarer.
Neste spørsmål er.
Har jeg rett forgasser.
Den jeg har nå er DIC 30-1
Ser att den som skall være på min er DIC 30-2 er det noen forskell.
Har liggende en Holley DIC 30-2 lurer om jeg skall gå over den å prøve den på Fiaten min
Problemet vedvarer.
Neste spørsmål er.
Har jeg rett forgasser.
Den jeg har nå er DIC 30-1
Ser att den som skall være på min er DIC 30-2 er det noen forskell.
Har liggende en Holley DIC 30-2 lurer om jeg skall gå over den å prøve den på Fiaten min
- sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
Hadde lignende fuskeproblem på min bedre halvdels 850.
Feilen på den var feil vekter i fordeleren.
Det fantes rotasjonsvekter inne i fordeleren som skal flytte tenningspunket ved gasspådrag.
Vi fant ut at vi hadde for tunge vekter, hvilket flyttet tenningspunket for mye fram i forhold til turtall. Byttet til lettere vekter og problemet var borte.
En annen ting var også at bilen gikk varm før vi byttet og problemet forsvant etter bytting av vekter.
(for ordens skyld: dette kan også gjelde for 600)
Vet jo ikke om dette gjelder din bil eller om du har samme fordeler.
Feilen på den var feil vekter i fordeleren.
Det fantes rotasjonsvekter inne i fordeleren som skal flytte tenningspunket ved gasspådrag.
Vi fant ut at vi hadde for tunge vekter, hvilket flyttet tenningspunket for mye fram i forhold til turtall. Byttet til lettere vekter og problemet var borte.
En annen ting var også at bilen gikk varm før vi byttet og problemet forsvant etter bytting av vekter.
(for ordens skyld: dette kan også gjelde for 600)
Vet jo ikke om dette gjelder din bil eller om du har samme fordeler.
Dr.126
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan
`75 Fiat 126
`75 Fiat 127
`96 Fiat Brava
`89 Mercedes 230E
`?? Cosmopolitan
Da ser det ut til at jeg også har løst dette problemet.
Sånn er det når en bruker feil forgasser.
Det jeg brukte var en dic 30 1 som viste seg å være feil.
Hadde en gammel Hoely dic 30 2 som er det samme som Weber 30 dic 2 som er rette forgasseren på denne motoren.
Så filosofien med dette er IKKE kast noe
Den går ikke heilt bra enda.
Men forgasseren hadde ligget lenge på lager og bar preg av dette.
Den blei bere blåst ren for vann og dritt og sett på plass og prøvd,så en kan ikke vente noe annet da.
Da er det berre å begynne å lete etter en ny Weber 30 dic 2.
Eller skifte alle dyser eller kjøre en forgasserens.
Er det noen andre som har andre forslag
Sånn er det når en bruker feil forgasser.
Det jeg brukte var en dic 30 1 som viste seg å være feil.
Hadde en gammel Hoely dic 30 2 som er det samme som Weber 30 dic 2 som er rette forgasseren på denne motoren.
Så filosofien med dette er IKKE kast noe
Den går ikke heilt bra enda.
Men forgasseren hadde ligget lenge på lager og bar preg av dette.
Den blei bere blåst ren for vann og dritt og sett på plass og prøvd,så en kan ikke vente noe annet da.
Da er det berre å begynne å lete etter en ny Weber 30 dic 2.
Eller skifte alle dyser eller kjøre en forgasserens.
Er det noen andre som har andre forslag
- sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
Har sett dette og mange andre repkit med dyser og div.sirkus karlsen wrote:http://cgi.ebay.de/Fiat-850-Special-Cou ... 914wt_1140
Dette repp-settet er for dic 1/4 og 10/11 det er feil dyser.