Triumph Spitfire 4,0L 32V

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#46 Post by Spitfire » 08 Oct 2008 13:58

Lurer på om jeg får opp arbeidstemperaturen i motoren :roll: :roll: :roll: :roll:
Image
Image

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#47 Post by Spitfire » 18 Dec 2008 23:14

Julegave til Spitfire`n min :)
Aviaid reversedrevet tørrsump oljepumpe, skal monteres foran motoren og drives av veivakselen
Image
Image
Gleder meg til den kommer i hus :)
Mvh Ketil

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#48 Post by Spitfire » 25 Feb 2009 21:04

Og det fine med å kjøpe tørrsump-oljepumpe som skal monteres foran motoren + at man da glemmer at det skal være en tannstang der er at man må skjære ut nesten hele torpedoveggen og flytte motoren laaaaaaangt tilbake (har jo bare flyttet den ca 35 cm ifra før :roll: ) må flytte den slik at toppdekselet flukter med nedre del av frontrute (dvs lengre bak enn panseret er :shock: )
HJÆÆÆÆÆLP dette lukter arbeid, slik jeg har sett det nå må jeg lage ny midtre del ramme, ny torpedovegg, ny trykkboks, bygge om girtunnel, nye motorfester, nye girkassefester, mellomaksel, giroverføring, fjerne varmeapparat og vifte, lakkere om mye av karosseriet og sikkert mange andre ting også :shock: :shock:
Mvh Ketil somharlittproblemermedåfinneutnårmanengangskalbliferdigogfåkjørtsegenheidundrandeturmedbilenpåenellerannenbane 8)
Men i like godt humør :D :D

larsvegas
Asfaltjunkie
Posts: 477
Joined: 02 Mar 2008 16:39
Location: sellebakk

#49 Post by larsvegas » 25 Feb 2009 21:27

:shock:
hørtes ut som mye jobb for en oljepumpe! finnes det ikke andre løsninger
som er lettere, eller er det derfor du kjøpte pumpa?
liker å gjøre det vanskelig tenker jeg... :wink:
ix-uno-nove

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#50 Post by Spitfire » 25 Feb 2009 21:36

larsvegas wrote::shock:
hørtes ut som mye jobb for en oljepumpe! finnes det ikke andre løsninger
som er lettere, eller er det derfor du kjøpte pumpa?
liker å gjøre det vanskelig tenker jeg... :wink:
Tenkte dette, har ikke plass ved siden av motoren, men foran er det jo masssssssssse plass :roll:
Var ikke det gitt, men er man så dum at man kjøper revers drevet oljepumpe uten å måle så får man straffe seg selv mye :evil:
Får mye vekt bakover i bilen da :D Alt er ikke negativt :D
Mvh Ketil somtydeligvislikerågådenlengstevanskeligsteveien :roll:

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#51 Post by Spitfire » 05 Mar 2009 08:58

Har nå delt 6 trinnskassen min pga den har fast clutchus som passer på BMW båtmotor og skal sveise om det og få laget en plate så jeg kan montere et RS2000 clutchus i alu, men enkelt ble det ikke der heller :roll: Det viser seg at det RS clutchuset er for dypt og må sveises om også :wink: Har så mye moro foran meg at du vil ikke tro det :D :D Tar det hele som en utfordring, må jo bare det da :roll:
Mvh Ketil

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#52 Post by Spitfire » 02 Apr 2009 18:37

Image
Kjøpte meg en 3 gallon oljetank

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#53 Post by Spitfire » 02 Apr 2009 18:39

Image
Torpedoveggen måtte vike :)

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#54 Post by Spitfire » 23 Apr 2009 20:38

Image
Carbon oljeåndetank x Nascardel :D

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#55 Post by Spitfire » 23 Apr 2009 20:40

Image
Måtte jo prøvemontere med strikker og plankebiter :roll:

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#56 Post by Spitfire » 29 Apr 2009 15:45

Kom Samcoslanger idag :) 3" og 4" til Turbo rørene :)

Image

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#57 Post by Spitfire » 29 Apr 2009 19:01

Image
Minstejenta mi fant ut at Samcosiliconslanger er fine som tøffler og leker :D

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#58 Post by Spitfire » 27 May 2009 17:00

Fått sveiset på til koblinger på tørrsumpoljebeholder og toppdeksel :D
Image

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#59 Post by Spitfire » 23 Mar 2012 07:57

Oppdateringer.
1 ryggoperasjon unnagjort og 4 sylindret motor solgt.
32V 4,0L båtmotor står i garasjen istedet for 4ern.
Supercharger kjøpt til V8ern.
Turbosettet går til Transit`n som har fått 24V 2,9L Cosworth.
Spitfire`n står lagret til Mini`n min er ferdig og kjellergarasjen er ferdig.
Så skjer ingenting med Spitfire`n på en god stund.
Ja Mini er handlet, her er det 1275cc motor og 10" hjul.
1972 modell, karosseriet er snart klar til sandblåsing.
Mvh Ketil

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

#60 Post by Spit73 » 24 Mar 2012 14:24

Spiten burde flytte seg med den motoriseringen. Effekt/vekt 1:1? Snart klar?? :lol:
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

Post Reply