Triumph Spitfire 4,0L 32V

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#31 Post by Spitfire » 23 Feb 2008 14:27

Oppdatering
Bestillt nye felger, Compomotive ML 8" bred bak og 7" bred foran i 15" høyde de er bestillt ubehandlet/ulakkert og uten huller for hjulbolt (uborret ) er 4 ukers leveringstid kanskje mindre ble det sagt.
Tenkte å få laget sentermutter innfesting på de.
Bærebruer og drivaksler ++ er til glassblåsing, vet ikke om jeg skal pulverlakkere eller gulkromatere de delene enda?
Tror jeg går for bærearmer foran i rør og istedet for foringer i gummi eller polyurethan blir det uniballedd der.
Det har da skjedd noe
Mvh Ketil

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#32 Post by garage15 » 23 Feb 2008 17:48

Spitfire wrote:Oppdatering
Bestillt nye felger, Compomotive ML 8" bred bak og 7" bred foran i 15" høyde de er bestillt ubehandlet/ulakkert og uten huller for hjulbolt (uborret ) er 4 ukers leveringstid kanskje mindre ble det sagt.
Tenkte å få laget sentermutter innfesting på de.
Bærebruer og drivaksler ++ er til glassblåsing, vet ikke om jeg skal pulverlakkere eller gulkromatere de delene enda?
Tror jeg går for bærearmer foran i rør og istedet for foringer i gummi eller polyurethan blir det uniballedd der.
Det har da skjedd noe
Mvh Ketil
Skal du ha bare uniball?? Fikk et tips av en hvis du skal bruke denne på gata. Bruk poyforinger i et av leddene. Dette hindrer metalloverføringslyd helt opp i rattet......


Men det er jo litt tøft og da.......

Du er min losjehelt!!
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#33 Post by Spitfire » 23 Feb 2008 20:27

garage15 wrote:
Spitfire wrote:Oppdatering
Bestillt nye felger, Compomotive ML 8" bred bak og 7" bred foran i 15" høyde de er bestillt ubehandlet/ulakkert og uten huller for hjulbolt (uborret ) er 4 ukers leveringstid kanskje mindre ble det sagt.
Tenkte å få laget sentermutter innfesting på de.
Bærebruer og drivaksler ++ er til glassblåsing, vet ikke om jeg skal pulverlakkere eller gulkromatere de delene enda?
Tror jeg går for bærearmer foran i rør og istedet for foringer i gummi eller polyurethan blir det uniballedd der.
Det har da skjedd noe
Mvh Ketil
Skal du ha bare uniball?? Fikk et tips av en hvis du skal bruke denne på gata. Bruk poyforinger i et av leddene. Dette hindrer metalloverføringslyd helt opp i rattet......


Men det er jo litt tøft og da.......

Du er min losjehelt!!
Bilen er nok forbi stadiet å være forsiktig slik at man ikke får metalloverføringslyd :roll:
Bakakselen er skrudd rett i rammen og har nålelager som foringer, stabstaget har aluforing, festene til styringen er i alu og rattstamme har fått fjernet det fine gummikrysset også :D
Så om det blir uniball i forstillingen så blir det nok ikke noe særlig forskjell tror jeg :D
Har litt gummi i motorfester og girkasse da :wink:
World Cup escortgreier der
Ketil

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#34 Post by garage15 » 24 Feb 2008 09:10

Selsagt er dette en potent racer. Den er jo britisk.


Gleder meg til og se nærmere på denne i sommer. Og med losjesticker....... Hærlig!!
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#35 Post by Spitfire » 24 Feb 2008 10:56

garage15 wrote:Selsagt er dette en potent racer. Den er jo britisk.


Gleder meg til og se nærmere på denne i sommer. Og med losjesticker....... Hærlig!!
Blir et byggeår 2008 :wink:
MYYYYYYYE som skal gjøres og litt pesetas går det vel også.
Men losjestickeren er allerede på plass :D
Skal prøve å være flinkere med oppdateringer fremover + noen bilder også når det er noe å vise frem.
Ketil

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#36 Post by Spitfire » 17 Mar 2008 19:50

Oppdateringer
Uniballs er i hus og bærearmer er litt forbi planleggingspartiet.
Venter fortsatt påde nye 15" felgene mine.
Alle løse deler på Jaguarbakakslingen er tatt av og glassblåst, klar til levering til elforsinking.
Dørlåser, grafer, hengsler, braketter,skruer osv er glassblåst og klar til elforsinking.
Kjøpt en liten haug med unf flykvalitet muttre til forstillingen.
Kjøpt indre felgbaner foran og yttre bak til de tredelte 13" felgene mine.
Glassfibersparklet indre hjulbuer foran på glassfiberfronten min slik at jeg får en jevn overflate før jeg legger et lag matte med glassfiber der.
Ketil

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#37 Post by Spitfire » 12 Apr 2008 11:10

Litt bilder av upright med caliper og uniballedd.
Og litt elsinkede deler til jaguarbakaksel og div annet småtteri.
Image
Image
Image
Image
På racefelgene blir det bak 2,5" ytterbane bak :D
Image
Bildene ble litt store men det får gå :roll: Tatt de med mobiltlf.
Ketil

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#38 Post by Spitfire » 21 Apr 2008 21:04

Image
Ny oljekjøler til bilen :D Brukt Nascar kjøler :D
Skulle klare jobben den der, er ca 76 cm bred og 12 cm tykk og høy.
Har AN/Jic-12 gjenger.
Har bestillt brukt Nascar radiator og filterflytter også.
Venter i spenning på delene.
Ketil

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#39 Post by Spitfire » 17 May 2008 21:10

Image
Nye felger ENDELIG :D Bare hull i midten jo 8)
Image
Nascar oljefilterflytter med "kuleventil" for å bestemme mengde olje som skal om kjøleren, å så lite å søtt :roll:
Ketil

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#40 Post by garage15 » 17 May 2008 21:35

For noen frekke felger.....Gleder meg og se disse på briten!!
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

User avatar
twincam
Reservognchauffeur
Posts: 233
Joined: 10 Jan 2006 15:57
Location: porsgrunn

#41 Post by twincam » 18 May 2008 13:51

hvis du høyre klikker på bildene dine og åpner de i paint, da er det enkelt å foandre størrelsen på de 8)

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#42 Post by Spitfire » 30 Sep 2008 17:54

Fikk idag :D
Turbonetics GTK 500
Forrige uke Tial 41 mm Wastegate
I morgen Rustfribøyer og rør til eksosmanifold
Image
Image

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#43 Post by Spitfire » 02 Oct 2008 16:39

Mere snacks kom idag 8)
IC og fødepumper :D

Image
Image

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#44 Post by Spitfire » 07 Oct 2008 19:56

Fikk pakker idag også :D
Svinghjul med "window slots", alu Justerbart kamdrev, aludrev til drivingen oljepumpe "fordeler", treplate Tiltonclutch, mye stålomspunnet slange AN-12 + mange koblinger AN-12 En fremragende dag :D
Ketil

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#45 Post by Spitfire » 08 Oct 2008 13:55

Image[/img]

Post Reply