Jens Hagens garasje

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

#34 Krysset.

#1231 Post by Jens » 27 Jun 2015 17:57

Image

Image

Vinduspusser, lykter og taue kroker på plass.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

#34 Krysset.

#1232 Post by Jens » 11 Jul 2015 17:14

Image

Image

Har bygd om bur festene etter de nye reglene og kladdet på litt maling.



Image

Montert håndbrekk og propventil.



Image

Stuss for slangen til luftfilteret med netting.



Image

Og så litt netting på det andre luftinntaket.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

#34 Krysset.

#1233 Post by Jens » 15 Jul 2015 20:50

Image

Image

Tanken ferdig med alle tilkoblinger, lokk, skum og fastmontert.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

Re: Jens Hagens garasje

#1234 Post by Jens » 19 Jul 2015 19:37

Image

Har bestemt meg for å prøve å bruke den originale pedalboksen. Så jeg har kjøpt nye hovedsylindere til
brems og clutch.



Image

Image

Har laget festeplate for bremsevæske beholderne. Må fikse litt på pedalene og lage stag til dem også.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

#34 Krysset.

#1235 Post by Jens » 26 Jul 2015 16:00

Image

Stagene ferdige.



Image

Image

Og montert på pedalboksen.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

Re: #34 Krysset.

#1236 Post by Jens » 07 Aug 2015 22:08

Image

Jeg skall heller bruke den originale 16v Abarth toppen. Så da må jeg finne på en grei måte å drive oljepumpen fra det venstre drevet her (Eksoskammen).


Image

Medbringer laget av en kraftpipe.



Image

Medbringeren montert på oljepumpen.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

#34 Krysset.

#1237 Post by Jens » 09 Aug 2015 19:05

Image

Nytt lokk til enden av kamakselhuset påbegynt.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

#34 Krysset.

#1238 Post by Jens » 11 Aug 2015 17:55

Image

Image

Image

Måtte lage ett lite verktøy for å få merket senter av kammen på lokket.



Image

Image

Merket lokket og sentrert i fresen.



Image

Boring av hull i lokket.



Image

Nå går pumpen i. Det neste blir å redusere tykkelsen på lokket og montere pinneskruer til pumpen.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

#34 Krysset.

#1239 Post by Jens » 12 Aug 2015 18:19

Image

Lokket klart.



Image

Image

Image

Image

Og pumpen prøvemontert.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

#34 Krysset.

#1240 Post by Jens » 21 Aug 2015 19:45

Image

Fikk den nye turboen i går.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

Abarthnorway
Lusker
Posts: 194
Joined: 17 Oct 2011 09:01

Re: Jens Hagens garasje

#1241 Post by Abarthnorway » 28 Aug 2015 00:18

Heia Jens:-)

Du er rett ut sagt ekkelt og uforskammet nøyaktig og flink.
Regelrett litt irriterende!!

Som hobbymekaniker får man jo angst av tråden din......denne bilen blir umulig å klå - det er jeg temmelig sikker på :D

Stå på!!!!
Fiat Ritmo Abarth 1987 - Corsa
Mercedes 230 SL Pagode - 65
Fiat 128 Panorama - 79
Alfa 159 SW - 2011
Fiat 130 TC - 84
Fiat 125 TC - 82

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

Re: Jens Hagens garasje

#1242 Post by Jens » 30 Aug 2015 18:33

Takk for de ordene Remi.
Men jeg tror nok det kommer mange heftige biler i klasse 1 til neste år som kan gå riktig fort.
Jeg tror i alle fall jeg får det riktig morsomt med den lille motoren min.

Men nå må jeg endre litt på planene igjen. Det viser seg att den nye turboen tar så mye mer
plass enn den andre att jeg må rette opp motoren litt igjen. Det ser ut som jeg må nøye meg
med 20 til 25 grader helling forover i stedet for 40 grader som jeg hadde planer om.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

Abarthnorway
Lusker
Posts: 194
Joined: 17 Oct 2011 09:01

Re: Jens Hagens garasje

#1243 Post by Abarthnorway » 30 Aug 2015 22:46

Jens wrote:Det viser seg att den nye turboen tar så mye mer
plass enn den andre att jeg må rette opp motoren litt igjen. Det ser ut som jeg må nøye meg
med 20 til 25 grader helling forover i stedet for 40 grader som jeg hadde planer om.
Kan hende jeg ikke har fulgt med tilstrekkelig i byggetråden.....men kan du ikke flytte turboen istedet??
Fiat Ritmo Abarth 1987 - Corsa
Mercedes 230 SL Pagode - 65
Fiat 128 Panorama - 79
Alfa 159 SW - 2011
Fiat 130 TC - 84
Fiat 125 TC - 82

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

Re: Jens Hagens garasje

#1244 Post by Jens » 01 Sep 2015 16:48

Abarthnorway wrote:
Jens wrote:Det viser seg att den nye turboen tar så mye mer
plass enn den andre att jeg må rette opp motoren litt igjen. Det ser ut som jeg må nøye meg
med 20 til 25 grader helling forover i stedet for 40 grader som jeg hadde planer om.
Kan hende jeg ikke har fulgt med tilstrekkelig i byggetråden.....men kan du ikke flytte turboen istedet??

Det er ikke så enkelt å flytte turboen. Ikke så viktig for meg med maks effekt, men god kjørbarhet.
Og da er det viktig å ha så kort veg som mulig fra eksosventil til turbin. Så da må turboen sitte rett utenfor
eksoskanalene.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

Re: #34 Krysset.

#1245 Post by Jens » 05 Sep 2015 18:19

Jens wrote:Image

Forberedelser for å bygge eksos manifold.

Image

Nå har jeg endelig fått tak i alle delene så jeg kan gjøre ett nytt forsøk på å lage eksosmanifold.
Men nå med en annen topp og en annen turbo.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

Post Reply