Duckmeisters Garage

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
trs1750
Lusker
Posts: 147
Joined: 09 Jan 2011 22:30
Location: Fredrikstad

Duckmeisters Garage

#1 Post by trs1750 » 26 Jul 2011 07:25

Jeg får vel nesten ta å opprette en garasje selv, etter å ha lest mer eller mindre alt som er her av garasjer.

Hvem er jeg?
Joa jeg heter Thomas Stokkan, født i Porsgrund, bodd mine første 3-4 år i Skien for så å flytte til østfold for noen år. Deretter 7 år på vestlandet for å flytte tilbake til østfold igjen. Holder nå hus i Engelsviken hvor planen er å bli.
Er latterlig ung bare 30 år, ble "tvangsgift" på Lørdag som var. hjelp!! Har to små barn, en gutt på snart 4 og en datter på 1 år.

Driver å roter litt med noen biler.

Mine garasjer består av:
2 stk Fiat 850 Sedan (hvor en er i daglig bruk)
1 stk Autobianchi A-112 Ræser nr. 50
1 stk Alfa Romeo Bertone Cupe 1750 MKII
1/2 Alfa Romeo Bertone Cupe 1600 Junior (løps prosjekt)
2 stk SWM mini cross 50ccm en rød og hvit, en gul og grønn.
+ et par vanlige dødelige biler som ikke er hvert å nevne.

trs1750
Lusker
Posts: 147
Joined: 09 Jan 2011 22:30
Location: Fredrikstad

Duckmeisters Garage

#2 Post by trs1750 » 26 Jul 2011 08:47

Etter mye frem og tilbake, og alt for stor lyst til å kjøre i corsaen ble nr. 50 kjøpt usett av Vegar, den måtte bare hentes hos Tore i Arendal. Men herr Duck har tilbakelagt flere hundre mil opp gjennom åra på å hente og kvitte seg med div biler og prosjekter så en tur til Arendal var ikke no problem.
På vei nedover ble jeg møtt av en stygg dødsulykke ikke lenge etter lasses. Det satte ett litte støkk i kroppen. Og la en liten demper på turen.

Vel fremme hos Tore ble bilen lastet opp på hengeren og turen hjemover begynte. Vel hjemme fant jeg ut at alle papirene på bilen lå igjen på jobben til Tore så det ble noen tlf frem og tilbake.
Image
Image
Da det bare var ca, 14 dager til siste løp på rudskogen i 2010 hastet det litt med å få fatt i papirene. Og dagen før Rudskogen kom papirene i posten. Snakk om i siste liten.

Bilen ble på ny lastet opp på henger for avreise til rudskogen. Må si jeg var litt små spent for å prøve denne kjerra på banen. Da den lengste turen jeg hadde hatt med bilen var av og på henger. OPS..

Vel fremme på skogen ble jeg som den amatøren jeg er, litt usikker på hvem, hva og hvor jeg skulle henvende meg osv. men etter litt frem og tilbake ble tilslutt licens levert, penger betalt, og tekniks gjennomført. Jeg hadde så vidt rukket å titte under panseret på bilen og så at den ene bensinslangen var typ moden for utskifting. Så jeg hadde klart å fått med meg en ny slange. Denne ble byttet og Hans Rune godkjente bilen. TJU..

For å få mest mulig bane tid ble trening og kvalik kjørt til the bitter end. Jeg endte vel til slutt opp på en rundetid på 1.14.2 hvis jeg husker sånn nogelunde rett.

I løp 9 ble det en 3. plass etter stort fra fall i klassen
I løp 10 klarte jeg til slutt å bremse meg forbi Martini Gasolini i 666. Så da ble det en 2. plass der.
Image

Var meget fornøyd med dagen og det var en super artig opplevelse. Bare det miljøet som er i depoet i corsaen er helt rått. Her hjelper ALLE ALLE!!
Image
Bilen fungerte greit selv om den føltes litt rar og var veldig overstyrt. Bakenden kom veldig fort og bilen var alt for myk i fronten.

I vinter fant jeg jo fort ut hvorfor den føltes så rar i front, da demperne hadde mindre motstand enn sykkelpumper uten oringer.

Jeg satte igang med å få fatt i noe nytt. Kjøpte først ett sett med osray dempere av Vegar, modifisertre disse til justerbare coilovers. Uten å ha prøvd det på bilen.
Image
Ble det bestilt ett komplett sett med coilovers til Golf I, Disse ble modifisert om i bunn (innfestningen til spindler osv) for å passe på nr. 50. litt over 600 pound fjærer foran og bak.
Image

Samtidig som dette skulle skrus på bilen typ 3 uker før Karlskoga, så fant jeg ut at alt av foringer i bakstillingen var fucked eller det var ikke akkurat foringer det var speriske lager som var brukt. selvfølgelig tomme mål og de leverandører jeg kjenner til hadde problemer med å lever dette. Så det ble smelt inn ett par ordre til england på div rør, ball joints osv. i håp om at dette skulle dukke opp i god tid før Karlskoga.
Image

Da jeg var meget usikker på om noe som helt dukket opp ble det en liten tur ned til han far for å låne den super lille dreibenken hans for å dreie noen midlertidlige foringer så jeg fikk bilen på hjul og kunne stille til start på Karlskoga.
Image
Mandag før løp ankom pakken fra England. Den kvelden ble det verksted kveld til lang ut på morgenen dagen etter. Var bare litt trøtt på jobben den tirsdagen, men nye bærearmer bak ble ferdig og montert. Jeg skulle ha bilen til 4-hjuls kontroll på onsdag så det bare måtte bli gjort. Tirsdags kveld er kveldsskole kveld så da var det bare mandagen som kunne brukes.
Image

4-hjuls kontoll ble det. og bilen var klar nok til Karlskoga. Med div mangler på det elektriske og finsish.
Image
[/img]

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#3 Post by martini gasolini » 27 Jul 2011 01:32

Hei Thomas !

Så gull at du ville ha en losjegarasje!
Velkommen,velkommen !

Glimrende å se du har gjort dine mods i losjeånd.
Så det er porsgrunds blod i deg ja,det forklarer den sneaky innbremsingen som gjorde at jeg måtte litt lavere ned på pallen :D

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

trs1750
Lusker
Posts: 147
Joined: 09 Jan 2011 22:30
Location: Fredrikstad

Rudskogen

#4 Post by trs1750 » 30 Jul 2011 21:48

Da var nok en dag på Rudskogen tilbakelagt. Løp 3 og 4 i Corsa Italiana gikk vel ikke helt smertefritt for noen av oss som stilte.

Jeg selv klarte å knuse innmaten i girkassen på trening. Den hadde riktignok dårlige synkringer på et par av gira fra før men etter en liten miss ved nedgiring fra 4.til 3. Var det full stopp på den kassen. Stod dønn fast i ett eller annet gir. Etter mye om og men fikk vi endelig satt den i fri, og etter litt fant vi 1., 2. og revers. Så Faderen ble sendt avgårde for å hente en girkasse i verksted og jeg begynte å rive ut den gamle. Vi rakk å få inn kassen igjen til løpstart, men siden jeg hadde skippet qvaliken så måtte jeg starte bakerst. Men det gjør ingen ting.

Artig å kjøre uansett.

Ble utrolig nok 2 1. plasser i dag, ikke det at det var en utrolig prestasjon, da bare 3 biler stilte til start og 2 fullførte i coppa mille klassen.

Har fått åpnet girkassen og det var litt smågodt innider ja.
[img][img]http://i346.photobucket.com/albums/p407 ... rse111.jpg[/img][/img]

trs1750
Lusker
Posts: 147
Joined: 09 Jan 2011 22:30
Location: Fredrikstad

La Familia is getting bigger

#5 Post by trs1750 » 04 Aug 2011 19:32

Et lite tilskudd i familien.. ;)
Image

My kind a taste for rear ends!
Image

På plass i den gamle garasjen som skal rives i på vente av ny.. JIPPI!!
Image[/img]

Nye garasjen blir noe sånt ca.
Image[/img]

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

#6 Post by gopp » 04 Aug 2011 21:31

Gratulerer så mye med den nye bilen! Jeg må si det klør litt i fingrene etter å sette i stand min, den har til og med samme farge.

Hvordan har han klart å få på 8 x 13? Blir ikke det veldig trangt?

PS! Flott garasje du her på gang!
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

trs1750
Lusker
Posts: 147
Joined: 09 Jan 2011 22:30
Location: Fredrikstad

#7 Post by trs1750 » 04 Aug 2011 21:39

Det er vel 7x13 tror jeg. det er org. 5 1/2" med ET 36 eller 38 som er breddet i bakkant. Sitter uten spacere og passer perfekt.

Skal bli digg å få verksted hjemme. ikke det at det jeg har nå er så langt unna men rart med dette med å ha ting hjemme. Tok en liten tur i gata med kidsa i stad og de glisa fra øre til øre.. hehe

Er litt jobb for å få denne på norske skilt men dit skal den.

trs1750
Lusker
Posts: 147
Joined: 09 Jan 2011 22:30
Location: Fredrikstad

CSM

#8 Post by trs1750 » 28 Aug 2011 21:06

Da var CSM tilbakelagt for han far. Han stilte som debutant der på fredag og fikk lagt en trening, en qval og 4 stk løp bak seg. Hadde et lite uhell på siste løp og sklei av banen i langsvingen etter shikanen. høyre bakdemper har slått i filler gummi foringen og demperen stikker nå opp gjennom tårnet. Så vi tar ta og fikse noen små ting før der tid for Rudskogen 1. oktober.

Jeg kjørte den ny innkjøpte 12-7 tur retur og det er en meget artig bil å kjøre med. ikke fult llike artig på motorveien, da 4 trinnskasse og litt små dekk gjør den til et turtallsmonster i 100 km/t.

God natt..

trs1750
Lusker
Posts: 147
Joined: 09 Jan 2011 22:30
Location: Fredrikstad

åÅÅÅååÅÅåå

#9 Post by trs1750 » 06 Sep 2011 21:04

For en deilig DAG!! 20 m/s med vind og den provisoriske garasjen (teltet) har blåst i filler selv med massiv bardunering. Så da ble det mange timer med rydding i kjeller og bæring av div ting fra teltet og ned i kjelleren i øs pøs regnvær og sykt mye vind. Lettere frustrert og ønsket om oppstart på garsjebygging har vel aldri vært større!!!!

Lucky
Lusker
Posts: 103
Joined: 14 Mar 2010 22:58

#10 Post by Lucky » 06 Sep 2011 22:45

Kjipt! Det har gått unna her i dag også, med en garasje som er reist og pakket inn i duk, men ikke stort mer. Var livredd for at duken skulle revne, eller mye verre; garasjen blåse bort. Et gedigent vindfang og nesten ingen vekt er ikke særlig heldig, men heldigvis ser det ut til å ha gått bra. Teltet bare revna eller? Det blåste ikke avgårde og ødela på sin ferd?
Vegard

trs1750
Lusker
Posts: 147
Joined: 09 Jan 2011 22:30
Location: Fredrikstad

#11 Post by trs1750 » 07 Sep 2011 05:58

hele duken som har flerret istykker.

Så det her om lørdagen at du drev og snekra, hadde tenkt å ta turen bortom men var litt i beita for tid. Hva er måla på garasjen din?

Lucky
Lusker
Posts: 103
Joined: 14 Mar 2010 22:58

#12 Post by Lucky » 07 Sep 2011 08:42

Det er bare å stikke innom. Blir jobbing hver kveld ut uka, hvis været holder seg sånn tålig. Måla er 5,5x10. Skulle gjerne vært dypere, men da hadde det fort blitt en liten låve når tomta er såpass smal. Det blir mønt himling i en del av garasjen, der blir det løftebukk, og et lite loft over resten. Garasjen din ser ut til å bli staselig!
Vegard

trs1750
Lusker
Posts: 147
Joined: 09 Jan 2011 22:30
Location: Fredrikstad

A112 Debutant bil

#13 Post by trs1750 » 09 Sep 2011 19:44

Corsa prosjket vurderes solgt.

bilen mer eller mindre ferdig oppsveist igjen. Lakket innvendig og bur montert. Grunnet under og i motorrom. Vil bli lakkert om ikke lenge.

Men eier av bilen vurderer å selge pga. for lite tid. Så hvis noen er int. i et prosjekt som straks kun har alt det artige igjen. Les montering av forstilling, bakstilling, motor, gir, stol, belte osv.
Bilen er for tiden uten motor men kan skaffe en trimmet 1050 abarth motor ved behov event. en FIRE.

Hvis det er sånn at du / dere trenger bilen enda mer ferdig kan jeg altis få til noe der også.

Thomas

971185 to åtte, klompi att online.no
Last edited by trs1750 on 09 Sep 2011 21:04, edited 1 time in total.

trs1750
Lusker
Posts: 147
Joined: 09 Jan 2011 22:30
Location: Fredrikstad

#14 Post by trs1750 » 09 Sep 2011 19:46

ligger noen bilder fra begynnelsen av prosjektet på cuoresportivo under corsa, a112 debutant bil

trs1750
Lusker
Posts: 147
Joined: 09 Jan 2011 22:30
Location: Fredrikstad

turteller

#15 Post by trs1750 » 26 Oct 2011 22:17

Da ble nysgjerrigheten for stor forleden dag. Fikk fatt på noen 1/4 watts motstandere av en kollega på jobben for å ha mellom tacho utgangen og +12 ign. på MSD boksen for at den org. elektroniske turtelleren i 12-7 skulle virke.

Etter en liten lodde runde med motstand, ett par ledningsstumper og noen kabelsko var vi good to go! Frem med hodelykt, lue + diverse andre ting og ut på plassen. Sprette opp panseret på den grønne fare og koble inn.

Så var det bare å få start på den lille rakkerfanten som har stått en stund. 4 motorsykkel forgassere, kald bensin, kald luft og en alt for frøsen 12-7 var litt lei. Men med en masse flørting med gasspedal og lett lirking på tenningslåsen fikk den swingt seg til slutt. Det var en fryd for øya og se den flotte turtelleren danse glatt opp og ned.

Etter en lang stund på lavt turtall, motor og olje godt inn i riktig arbeids temperatur, til og med viften startet av seg selv.. !!! WOW!!

Så Fløy turtelleren glatt opp i over 8000.... Nå snakker vi! ;) Haha

Goood NIght!!

Post Reply