Page 3 of 19
Posted: 13 Jan 2011 11:33
by vegar
Ørene er allerde slipt av. Det er noen små studs på den nye manifoilen som jeg tenkte å bruke. Trenger bare noe som klemmer ned på lokket. Tenkte å file en vinkelsak ut av alu
Posted: 17 Jan 2011 23:42
by vegar
martini gasolini skrev i sin garasjetråd wrote:Har startet litt detektiv arbeid for 1050 støtstangsbanden.
Fikk ett friggerhjul fra 899 ccm cinq og sei motor fra snille onkel ebay i går.
Dette passer på veiv og simmering i følge Vegar Pronto Pronto.
Innerdia 26 mm ytterdia 42mm.
Neste nå blir å finne kamdeksel med triggersensorfeste fra Sei.
Nesten så jeg ikke vil selge unna dinosaurdelene mine
Vegar har forresten funnet ut noe rart om 2 forskjellige lengder på 1050 endetapper på veivakselen...
Matini Gasolini
Gleder meg stort til dette gett
Jeg har begynnt å montere sammen motoren min. Og i samme slengen tenkte jeg å convertere tilbake fra Triger reimsats til vanlig kankjede. Men når jeg skulle montere kjede og hjul så ville de ikke line opp skikkelig, dvs de var ca 14mm ute. Kjedehjulet på kammen var mao 14 fra kammen, og det var umulig å line opp.
Jeg tok da og sammenlignet med den veiva jeg har liggende, og det er ganske store forskjeller:
Etter en del undersøkelser så viser det seg at sannsynligvis så er kjede og hjul fra en 850, og at reserveveiva er maskinert for at disse skal passe sammen
Posted: 17 Jan 2011 23:54
by vegar
Her er forresten en fin cam kalkulator
http://www.rbracing-rsr.com/camshaft.html
Jada, det er noe snekkemotorgreier på siden der, men se bort i fra det
Posted: 15 Feb 2011 00:17
by vegar
Da er motoren malt i en fin farge og veiv, råder, kam og Triger kamreimskit er montert (med helt ny reim
):
Ny kobberpakning:
Toppen blir montert:
Posted: 15 Feb 2011 00:34
by sirkus karlsen
Ser ut som om du har hatt en fin helg......Stå på
Posted: 15 Feb 2011 00:34
by Sir Haggis
"BMC engine green"
Posted: 15 Feb 2011 00:59
by clubMan
Ser flotters ut
Posted: 25 Feb 2011 23:53
by vegar
Jeg skulle ha reist tirsdag tidlig til UK, øl, RaceRetro og gode venner, men siden snekkerne fant på å møte opp den dagen, og jobbe denne uka, så måtte jeg være hjemme
Dag 1 startet vi med dette:
Midt på dagen:
Og når vi tok kvelden:
Posted: 25 Feb 2011 23:55
by vegar
Dag 2 kom limtrebjelke på plass:
Og slik så det ut da vi ga oss dag 2:
Posted: 26 Feb 2011 00:00
by vegar
Litt utpå dagen 3dje dag:
Og når snekkerne var ferdig med sin del av jobben:
Må si jeg er blitt positivt overasket over romfølelsen inne
Som dere ser så mangler fortsatt litt sløyfer som jeg må ta selv. Jeg må også lage porter.
I dag har jeg hogd og fjernet is inne fra garverkstedet. Lett hoderegning sier ca 15 cm høyde og 51 m2 blir rundt 7,5 tonn
Etter lunsj hentet jeg en skikkelig byggtørke på 30 kW som skal stå på i helga for å få det tørt
Kledning og takstein kommer nærmere sommeren, og jeg håper på isolasjon og gips før neste vinter
Jeg vurderer å begynne å flytte inn ihvertfall 1 bil neste helg. Det store spørsmålet blir da hvilken?? Gjøre ferdig Cooper S'en som nesten bare mangler det elektriske før den kan kjøres, eller Abarthen som trenger litt stell før neste sesong, eller Minien som jeg har tenkt å arve av svoger som egentlig bare trenger en liten sveisejobb og ny lakk, eller A112 Eliten eller eller....
Posted: 26 Feb 2011 01:45
by clubMan
Flinke snekkere du har. detta blir bra!!!!!!!!!
Posted: 26 Feb 2011 01:57
by sirkus karlsen
oi så lurt å få seg garasje. Ser ut til å bli god plass med bra takhøyde.
Posted: 26 Feb 2011 16:10
by vegar
Det blir ca 4,5m oppunder limtrebjelken, meo god plass til en løftebukk i fremtiden
Gulvplassen blir på gode 51 m2 + en hems på halvparten
Måtte jo ha noe å gjøre mens jeg venter på rådebolter fra US
Posted: 28 Feb 2011 06:51
by trs1750
Detta blir jo bra, endelig en garasje på plass i heimen.
Kan vi snart ta en juge kveld i garasjen da. haha
Posted: 28 Feb 2011 10:28
by Alfa Veloce
Byggmester Bob!