Scuderia Pronto Pronto's Corsa Italiana racere og garasje

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Post Reply
Message
Author
trs1750
Lusker
Posts: 147
Joined: 09 Jan 2011 22:30
Location: Fredrikstad

#61 Post by trs1750 » 12 Apr 2011 16:44

må kansje ty til litt lengre fjærer bak. lukter 9"

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#62 Post by vegar » 13 Apr 2011 15:00

Den kan heves ganske mye enda. Tenker at mutterne er ca midt på. Jeg bare målte de like når jeg tok løs bladfjæra :)

rpm
Syltapp
Posts: 78
Joined: 28 Nov 2008 11:30
Location: Hovedstadens beste strøk

#63 Post by rpm » 13 Apr 2011 23:50

Dette ser bra ut! Om ingen smører olje på bakdekkene dine denne gangen så tipper jeg vi har en vinner her. :) Si ifra dersom du får noen FIRE deler til overs. :)
I'd rather push my Italian cars than drive a German or a Japanese car.

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#64 Post by vegar » 14 Apr 2011 08:03

Skal prøve å styre unna oljedammer denne sesongen, kjørte nok i olje sist sesong :?

Har noen brukte pakninger, men det var kanskje ikke det du var ute etter?? :lol:

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#65 Post by vegar » 18 Apr 2011 20:05

Jeg var en tur innom alles favorittbutikk, selve godtebutikken for Menn, Gasolin for et par dager siden. Og jeg ble selvsagt overtalt til å kjøpe nye fjærer, mest for at Martin hadde de på hylla :shock: Så jeg handlet et par med 850 lbs 9" fjærer til å ha bak. Da kan jeg flytte de 400 lbs 7" frem :)
Image

Slik ser et Trs1750-modda fjærbein ut med 850 lbs fjærer
Image

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#66 Post by vegar » 18 Apr 2011 20:12

Motoren og gear kom inn i bilen i går kveld :D Desverre så mangler jeg festet på gearkassen. Dro en tur til JEJ og hentet en fra en 5-trinns, men den passet ikke, så jeg måtte igjen ut til JEJs hule og grave i delehaugen for å finne riktig feste. Så nå sitter motoren fast i bilen :D

Høyre hjullager var ødelagt, så jeg skulle bytte det, men hele spindelen var ødelagt i gjengene, så en ny spindel ble også hentet hos JEJ :)

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#67 Post by vegar » 19 Apr 2011 21:54

Fant denne lista på Det Store Internettet :D

DRY 261 WET 173 VALVOLINE SYNPOWER
DRY 265 WET 185 ELF MOTO (5.1)
DRY 270 WET 170 DELPHI SUPER (4)
DRY 271 WET 184 DELPHI ULTRA (5.1)
DRY 275 WET 150 AP RACING 551
DRY 280 WET 178 ELF FRELUB 650
DRY 280 WET 200 ATE SUPER BLUE / TYP200
DRY 288 WET 140 FORD HEAVY DUTY
DRY 290 WET 195 DONAX ULTRA UB
DRY 298 WET 140 WILWOOD 570
DRY 310 WET 210 AP RACING 600
DRY 310 WET 270 CASTROL SRF
DRY 312 WET 216 MOTUL RBF600
DRY 320 WET 199 AP RACING PRF 660
DRY 321 WET 216 NEO-SYNTHETIC SUPER DOT 610
DRY 325 WET 216 MOTUL RBF660
DRY 327 WET 218 COBALT SUPER XRF
DRY 328 WET 218 ENDLESS RF650

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#68 Post by vegar » 22 Apr 2011 18:00

Motor og gear er på plass. Etter at bildet er tatt så har også dynamo, starter, vannpumpe, oljekjøler, radiator, forgassere og eksosmanifoil funnet sine plasser :D

Image

User avatar
clubMan
Forumnerd
Posts: 1373
Joined: 28 Aug 2008 22:52
Location: Skien

#69 Post by clubMan » 22 Apr 2011 23:37

Flinke mannen :)
-71 sMini Clubman 1380
-72 Austin sMini Clubman Estate (SOLGT)
-68 Corvette 427 cab.

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#70 Post by vegar » 02 May 2011 22:04

Målte bare gjengene like på hver side, så satte jeg den ned på hjulene. Må nok en anelse opp da demperen er bunnet og all fjæring skjer i dekksidene...
Image

rpm
Syltapp
Posts: 78
Joined: 28 Nov 2008 11:30
Location: Hovedstadens beste strøk

#71 Post by rpm » 09 May 2011 22:19

vegar wrote: Slik ser et Trs1750-modda fjærbein ut med 850 lbs fjærer
Image
Har dere ikke lest reglementet?? :?:































Kødda! :lol:

Godt jobbet, Vegar! Jeg kjøper bianchien av deg når den er ferdig. :lol:
I'd rather push my Italian cars than drive a German or a Japanese car.

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#72 Post by vegar » 09 May 2011 22:57

Bare å kom med et godt bud. Alt er til salgs vet du ;)

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#73 Post by vegar » 09 May 2011 23:06

I dag kom bremsene på plass :)
Image

*Bensinsystem er ferdig med ny bensinpumpe, regulator og slanger
*Ny catchtank er montert
*Oljer er fyllt på motor og gear

Det hjelper på før bilen er klar for løp. Det som står igjen er:

*Bytte mansjetter på gearkasse da de nye jeg kjøpte lekker :evil:
*Montere tilbake stol/seler
*Montere oljetrykksbryter og måler
*Fylle kjølevæske
*Sjekke hjulvinkler
*Starte nybygd motor :shock:
*Fylle bremsevæske og lufte bremser

Godt det er lenge til neste løp :roll:

rpm
Syltapp
Posts: 78
Joined: 28 Nov 2008 11:30
Location: Hovedstadens beste strøk

#74 Post by rpm » 09 May 2011 23:32

Du har vel ikke tenkt og kjøre slik med coiloverhylsa festet til demperen kun med noen få nest?
I'd rather push my Italian cars than drive a German or a Japanese car.

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#75 Post by vegar » 10 May 2011 07:35

Jeg lover deg den sitter fast. Er punktet rundt hele både oppe og nede ;)

Post Reply