Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
-
vegar
- Asfaltjunkie
- Posts: 732
- Joined: 02 Dec 2007 16:47
#31
Post
by vegar » 25 Oct 2012 19:12
Chrom??? Nei sliikt driver ikke jeg med
Jeg bruker ikke penger på slikt som ikke gjør bilen raskere
-
clubMan
- Forumnerd
- Posts: 1373
- Joined: 28 Aug 2008 22:52
- Location: Skien
#32
Post
by clubMan » 25 Oct 2012 21:39
Nyeste forskning viser at luften passerer raskere og med mindre motstand over polerte flater, så sett i gang mad pussefilla du
-71 sMini Clubman 1380
-72 Austin sMini Clubman Estate (SOLGT)
-68 Corvette 427 cab.
-
vegar
- Asfaltjunkie
- Posts: 732
- Joined: 02 Dec 2007 16:47
#33
Post
by vegar » 25 Oct 2012 22:23
Det er isåfall gammel forskning
Det er mindre luftmotstand på en golfball med "hull" enn en med glatt overflate
-
trs1750
- Lusker
- Posts: 147
- Joined: 09 Jan 2011 22:30
- Location: Fredrikstad
#34
Post
by trs1750 » 26 Oct 2012 08:41
vegar wrote:Det er isåfall gammel forskning
Det er mindre luftmotstand på en golfball med "hull" enn en med glatt overflate
Bare til å gå løs med kulehammeren litt systematisk på alle deler og komponenter da.
-
JEJ
- Syltapp
- Posts: 61
- Joined: 09 Jun 2011 16:24
#35
Post
by JEJ » 30 Oct 2012 15:12
trs1750 wrote:vegar wrote:Det er isåfall gammel forskning
Det er mindre luftmotstand på en golfball med "hull" enn en med glatt overflate
Bare til å gå løs med kulehammeren litt systematisk på alle deler og komponenter da.
Halve jobben er jo gjort allerede HAHA
JE
-
vegar
- Asfaltjunkie
- Posts: 732
- Joined: 02 Dec 2007 16:47
#36
Post
by vegar » 30 Oct 2012 17:21
Ja, takk for hjelpen på Våler
-
JEJ
- Syltapp
- Posts: 61
- Joined: 09 Jun 2011 16:24
#37
Post
by JEJ » 31 Oct 2012 13:05
vegar wrote:Ja, takk for hjelpen på Våler
Det var jo bare noen svarte gummistriper! Ikke noe å bry seg om
Doorhandle racing ikke sant?
JE
-
clubMan
- Forumnerd
- Posts: 1373
- Joined: 28 Aug 2008 22:52
- Location: Skien
#39
Post
by clubMan » 06 Dec 2012 22:51
Bare å stå på videre
-71 sMini Clubman 1380
-72 Austin sMini Clubman Estate (SOLGT)
-68 Corvette 427 cab.
-
sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
#40
Post
by sirkus karlsen » 07 Dec 2012 00:14
Ja se det. Godt det er noen som får gjort noe for tiden.
kjørefortstøtfangeren var tøff
stå på vegar
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG
SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....
-
vegar
- Asfaltjunkie
- Posts: 732
- Joined: 02 Dec 2007 16:47
#41
Post
by vegar » 07 Dec 2012 08:59
Og lett
Det er igrunnen fronten også siden den er av samme materiale
-
sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
#42
Post
by sirkus karlsen » 07 Dec 2012 17:30
hele fronten i karbon... eller glassfiber
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG
SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....
-
vegar
- Asfaltjunkie
- Posts: 732
- Joined: 02 Dec 2007 16:47
#43
Post
by vegar » 07 Dec 2012 20:05
Karbon
-
larsvegas
- Asfaltjunkie
- Posts: 477
- Joined: 02 Mar 2008 16:39
- Location: sellebakk
#44
Post
by larsvegas » 07 Dec 2012 21:40
ahh, den myteomspunnede carbon minien ja!
vegar har til og med lakkert den slik at det ikke syns.
ix-uno-nove
-
vegar
- Asfaltjunkie
- Posts: 732
- Joined: 02 Dec 2007 16:47
#45
Post
by vegar » 08 Dec 2012 09:30
Neinei. Ikke lakk. Det et gelcoaten som er hvit. Kan ikke lakke vet du, lakk er tungt
seriøst så er det dessverre slik at hvis man skal ha biter med synlig karbon så blir de tyngre og mye dyrere. Dette gjelder selvfølgelig bare for slike budgetbiter og ikke million-per-del-biter
For meg så er det egentlig likegyldig at den har gelcoat da jeg føler det er lir f&f med masse utvendig karbon, spesielt hvis det er glassfiberdeler med ytterste laget i karbon