Scuderia Pronto Pronto's britiske hjørne

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#16 Post by martini gasolini » 19 Mar 2012 00:05

Gratulerer med snabb mini!
Innocenti er det ikke?
CorsaItaliana vel?

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#17 Post by vegar » 19 Mar 2012 07:09

Image

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#18 Post by Scuderia Toten » 19 Mar 2012 18:48

Pfffft.

:shock:

Så litt småsint ut den spekken der.... Hvor mange minutter holder det der på fullt øs da ?

Hysterisk! :D

Grattis!!!!
Image

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#19 Post by vegar » 24 Mar 2012 22:45

Litt farge på motoren før den havner der den hører hjemme

Image

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#20 Post by vegar » 02 Apr 2012 13:21

vegar wrote:Image
Ingen som reagerer på denne altså?? Her som det er så mye FIRE folk ;) Dette er nok ikke min motor, men en a-serie med 16V Fire og turbo som går på propan :lol:

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#21 Post by vegar » 19 Jun 2012 21:55

Tittet litt på Minien en kveld.
Image


det ble ikke gjort mye mere enn å titte riktignok...

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#22 Post by vegar » 17 Oct 2012 10:44

Ting tar tid :oops: Mest pga prioriteringer så har BIR1 havnet litt på vent. Men nå venter jeg på litt penger så jeg kan gjøre ferdig toppen til Abarthen, så da kan man jo skru litt mini på kveldene :lol:

Motoren er nå på plass:
Image

Image

Image

Image


Som den observante leser ser så mangler det litt på denne motoren. SMåting som topp, grenrør, starter, dynamo, innsug/forgasser osv. Siden alt dette var demontert, så lot jeg det vente med å monteres før motoren sto i bilen. Motor/gearkasse er tungt nok uten :lol:

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#23 Post by vegar » 18 Oct 2012 08:32

Topp er på og strammet til 65 lbs. Alltid skummelt å stramme topplokksbolter syns jeg :shock:
Eksos er på plass, det samme er starter, vannpumpe, forgassere og gasswire og slikt.
Image

Image

Image

Det er 2 x 1,25" SU på Speedwell innsug med trakter og grenrør i første omgang. Turboen kommer etterhvert :lol:

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#24 Post by vegar » 22 Oct 2012 22:03

Et par spørsmål dukker opp. :lol:

Skal jeg ha alu eller stål ventildeksel??

Image

Image

Dessuten er jeg i tvil med oljekjøleren. Hva med jap-style??? ;)
Image

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#25 Post by martini gasolini » 22 Oct 2012 23:34

Tøft aludeksel!
Pass deg,minipolitiet ser deg,blir ikke tatt inn i varmen med japseplassering av kjøler!
Helt oki her inne da :D

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#26 Post by sirkus karlsen » 23 Oct 2012 15:39

alu må det bli. Asta bom bakken!!!
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

larsvegas
Asfaltjunkie
Posts: 477
Joined: 02 Mar 2008 16:39
Location: sellebakk

#27 Post by larsvegas » 23 Oct 2012 23:12

alu blir nok best, men det trenger kansje en glassblåsing?
litt jåleri må det være vett!
ix-uno-nove

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

#28 Post by Spit73 » 24 Oct 2012 11:47

larsvegas wrote:alu blir nok best, men det trenger kansje en glassblåsing?
litt jåleri må det være vett!
Dremel og Autosol gjør susen. Og litt fint (800 eller finere) slipepapir. Kosejobb på kjøkkenbordet en sur vinterdag.
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#29 Post by vegar » 24 Oct 2012 12:07

Jeg tror nok det blir stål i første omgang. Litt stealth kan være smart ;)

Kjenner det irriterer meg masse at toppen er sort. Kan nok hende den blir grønn utover høsten...

User avatar
clubMan
Forumnerd
Posts: 1373
Joined: 28 Aug 2008 22:52
Location: Skien

#30 Post by clubMan » 24 Oct 2012 22:09

Polert aluminium er det som teller. Krom er for late mannesker......
-71 sMini Clubman 1380
-72 Austin sMini Clubman Estate (SOLGT)
-68 Corvette 427 cab.

Post Reply