Page 5 of 49

Posted: 27 Apr 2007 18:11
by Sir Haggis
Hils på kødden (i midten) som brukte nesten 7 uker på å reise fra England og hit.

Image

Men nå tenker jeg det blir vei i vellinga :)

Image

Posted: 30 Apr 2007 00:46
by Sir Haggis
Måtte justere litt på tykkelsen på den indre foringen i primærdrevet for å få det på veiva

Image

Her tjuvlåner jeg dreiebenken hos Scuderia Grønnerød etter at verksmester Christian hadde gått for å legge seg - tihi!

Image

Jeg har fremdeles 10 fingre :!:

Image

Svupp! 8)

Image

Her har bellhousing fått montert nye lager, lagerbane og simring - samt har det blitt boret hull til veivsensor da dette ikke fantes på denne old-school prylen.

Posted: 02 May 2007 16:51
by Sir Haggis
Rettskårne drev er så slemt!

WHIIIIIIII! - WHIIIIIIIIIIIII! - WHIIIIIIiiiiiii...... :mrgreen:

Posted: 03 May 2007 06:30
by Dars
Klar for treff snart da?

har du fått tatt gi kassa også?

Posted: 03 May 2007 13:43
by Sir Haggis
Treff hvis det passer :)

Ikke tatt allegrokassa - den står i gangen og skuler på meg hver gang jeg går ut en tur.

Posted: 03 May 2007 22:41
by Christian
var det fort gjort å bytte de delene eller? :lol: :lol:

Posted: 03 May 2007 22:50
by Sir Haggis
Ja... en god kveld, var det ikke det jeg sa? :P

Nei, fy for en kronglete shitjobb :oops:

Posted: 04 May 2007 10:59
by Dars
Hva med lærdal i begynnelsen av Juni da. Jeg skal dit. :D

Posted: 04 May 2007 18:48
by Sir Haggis
Jeg drar til Hellas den helga :?

Posted: 16 May 2007 19:16
by Sir Haggis
Har fått kjøpt et nesten ubrukt sett med høyløftvipper/ventilløftere.

Image

Akselen som står på nå har nok gått sin tur, så ny forsterket aksel og 1.5 vipper vil nok hjelpe en del på aspirasjonen.
1.5 vipper vil løfte ventilene høyere, men ventilene vil også være åpne inntil 20% mer på ethvert punkt i syklusen i forhold til originalt oppsett.
Dette bidrar til bedre volumetrisk effektivitet og dermed økt kraftuttak - har jeg lest, da hvertfall... :roll:

Posted: 19 May 2007 21:30
by MGMarius
MiniLars wrote:Har fått kjøpt et nesten ubrukt sett med høyløftvipper/ventilløftere.

Akselen som står på nå har nok gått sin tur, så ny forsterket aksel og 1.5 vipper vil nok hjelpe en del på aspirasjonen.
1.5 vipper vil løfte ventilene høyere, men ventilene vil også være åpne inntil 20% mer på ethvert punkt i syklusen i forhold til originalt oppsett.
Dette bidrar til bedre volumetrisk effektivitet og dermed økt kraftuttak - har jeg lest, da hvertfall... :roll:
Ser bra ut det der Lars!
I teorien er det som du sier,men våre kjære "siamesere"trenger effektiv porting for å få full utnyttelse av ekstra "åpningstid",og kombinert med en litt hvass kam,blir det ofte litt "scavenging",effektivt på turtall,men værre å få til å gå pent i de lavere områder...Vår venn "Billy Backfire" kommer oftere på besøk..so to say... :wink: ....Selv "fusker jeg med"eksentriske foringer i vippearmene....for at ikke FIA guruene skal kunne se forskjell,og de variantene du har der skulle nok kunne "vris i riktig retning"...noe som er værre,hvis en bruker rullevipper.

Posted: 20 May 2007 02:37
by Sir Haggis
Speaking of siamese inlet ports - jeg har et ess i ermet!

Image

:D

Men, ja.. toppen som står på nå er portet lett, men med den late SPI-kammen så vil det nok ikke bli så galt - for now... :wink:

Posted: 20 May 2007 07:56
by garage15
Nå må du få på denne toppen da gutt. Det er ille og ha en slik topp til 23 hundred slotti liggende a!!!! Eru fisk eller...

Posted: 20 May 2007 13:07
by Sir Haggis
Ja - rub it in...

Posted: 20 May 2007 20:53
by MGMarius
Ok,en sånn topp ja,...da minimerer du endel pussige BMC lyter... :wink:
Går ikke for alle dette med 7 og 8 portere,vet dere,på min MGB må jeg kjøre med 5 porter for å være godkjent av FIA,mens hvis du kjører TVR Grantura i samme klasse,med MGB-motor,kan du gjerne få bruke 7 portet Derrington topp,og FIA er happy.....TVR`n veier bare en 250-300kg mindre...så det er jo rettferdig..eller.. :roll: :wink: