Sir Haggis' britiske oase

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderatorer: Christian, stian 1500, martini gasolini

Svar
Melding
Forfatter
Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

#61 Legg inn av Sir Haggis » 27 apr 2007 18:11

Hils på kødden (i midten) som brukte nesten 7 uker på å reise fra England og hit.

Bilde

Men nå tenker jeg det blir vei i vellinga :)

Bilde

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

#62 Legg inn av Sir Haggis » 30 apr 2007 00:46

Måtte justere litt på tykkelsen på den indre foringen i primærdrevet for å få det på veiva

Bilde

Her tjuvlåner jeg dreiebenken hos Scuderia Grønnerød etter at verksmester Christian hadde gått for å legge seg - tihi!

Bilde

Jeg har fremdeles 10 fingre :!:

Bilde

Svupp! 8)

Bilde

Her har bellhousing fått montert nye lager, lagerbane og simring - samt har det blitt boret hull til veivsensor da dette ikke fantes på denne old-school prylen.

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

#63 Legg inn av Sir Haggis » 02 mai 2007 16:51

Rettskårne drev er så slemt!

WHIIIIIIII! - WHIIIIIIIIIIIII! - WHIIIIIIiiiiiii...... :mrgreen:

Dars
Syltapp
Innlegg: 71
Registrert: 15 okt 2005 08:01
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

#64 Legg inn av Dars » 03 mai 2007 06:30

Klar for treff snart da?

har du fått tatt gi kassa også?

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

#65 Legg inn av Sir Haggis » 03 mai 2007 13:43

Treff hvis det passer :)

Ikke tatt allegrokassa - den står i gangen og skuler på meg hver gang jeg går ut en tur.

Brukeravatar
Christian
Asfaltjunkie
Innlegg: 987
Registrert: 13 okt 2005 16:18
Sted: skien DROP CARS NOT BOMBS.
Kontakt:

#66 Legg inn av Christian » 03 mai 2007 22:41

var det fort gjort å bytte de delene eller? :lol: :lol:
Citroen dyane 68
Citroen 2cv 64
fiat 124 spider 70
Fiat 600 58
land rover 63
matra bagheera
honda scoopy
citroen mehari 68
Folkevogn beach buggy 68
vespa 50/102
Jawa cezeta
jawa moped
Suzuki gs425/650
mgb gt 1970
think city mk1
ALT KAN SENKES

http://i5.photobucket.com/albums/y155/L ... in-Mod.gif

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

#67 Legg inn av Sir Haggis » 03 mai 2007 22:50

Ja... en god kveld, var det ikke det jeg sa? :P

Nei, fy for en kronglete shitjobb :oops:

Dars
Syltapp
Innlegg: 71
Registrert: 15 okt 2005 08:01
Sted: Porsgrunn
Kontakt:

#68 Legg inn av Dars » 04 mai 2007 10:59

Hva med lærdal i begynnelsen av Juni da. Jeg skal dit. :D

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

#69 Legg inn av Sir Haggis » 04 mai 2007 18:48

Jeg drar til Hellas den helga :?

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

#70 Legg inn av Sir Haggis » 16 mai 2007 19:16

Har fått kjøpt et nesten ubrukt sett med høyløftvipper/ventilløftere.

Bilde

Akselen som står på nå har nok gått sin tur, så ny forsterket aksel og 1.5 vipper vil nok hjelpe en del på aspirasjonen.
1.5 vipper vil løfte ventilene høyere, men ventilene vil også være åpne inntil 20% mer på ethvert punkt i syklusen i forhold til originalt oppsett.
Dette bidrar til bedre volumetrisk effektivitet og dermed økt kraftuttak - har jeg lest, da hvertfall... :roll:

Brukeravatar
MGMarius
Syltapp
Innlegg: 22
Registrert: 16 apr 2007 22:40
Sted: Haslum

#71 Legg inn av MGMarius » 19 mai 2007 21:30

MiniLars skrev:Har fått kjøpt et nesten ubrukt sett med høyløftvipper/ventilløftere.

Akselen som står på nå har nok gått sin tur, så ny forsterket aksel og 1.5 vipper vil nok hjelpe en del på aspirasjonen.
1.5 vipper vil løfte ventilene høyere, men ventilene vil også være åpne inntil 20% mer på ethvert punkt i syklusen i forhold til originalt oppsett.
Dette bidrar til bedre volumetrisk effektivitet og dermed økt kraftuttak - har jeg lest, da hvertfall... :roll:
Ser bra ut det der Lars!
I teorien er det som du sier,men våre kjære "siamesere"trenger effektiv porting for å få full utnyttelse av ekstra "åpningstid",og kombinert med en litt hvass kam,blir det ofte litt "scavenging",effektivt på turtall,men værre å få til å gå pent i de lavere områder...Vår venn "Billy Backfire" kommer oftere på besøk..so to say... :wink: ....Selv "fusker jeg med"eksentriske foringer i vippearmene....for at ikke FIA guruene skal kunne se forskjell,og de variantene du har der skulle nok kunne "vris i riktig retning"...noe som er værre,hvis en bruker rullevipper.
Safety Fast!

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

#72 Legg inn av Sir Haggis » 20 mai 2007 02:37

Speaking of siamese inlet ports - jeg har et ess i ermet!

Bilde

:D

Men, ja.. toppen som står på nå er portet lett, men med den late SPI-kammen så vil det nok ikke bli så galt - for now... :wink:

garage15
Forumnerd
Innlegg: 2103
Registrert: 11 okt 2005 20:55
Sted: Skien

#73 Legg inn av garage15 » 20 mai 2007 07:56

Nå må du få på denne toppen da gutt. Det er ille og ha en slik topp til 23 hundred slotti liggende a!!!! Eru fisk eller...
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Bilde

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

#74 Legg inn av Sir Haggis » 20 mai 2007 13:07

Ja - rub it in...

Brukeravatar
MGMarius
Syltapp
Innlegg: 22
Registrert: 16 apr 2007 22:40
Sted: Haslum

#75 Legg inn av MGMarius » 20 mai 2007 20:53

Ok,en sånn topp ja,...da minimerer du endel pussige BMC lyter... :wink:
Går ikke for alle dette med 7 og 8 portere,vet dere,på min MGB må jeg kjøre med 5 porter for å være godkjent av FIA,mens hvis du kjører TVR Grantura i samme klasse,med MGB-motor,kan du gjerne få bruke 7 portet Derrington topp,og FIA er happy.....TVR`n veier bare en 250-300kg mindre...så det er jo rettferdig..eller.. :roll: :wink:
Safety Fast!

Svar