Sir Haggis' britiske oase

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderatorer: Christian, stian 1500, martini gasolini

Svar
Melding
Forfatter
Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

Sir Haggis' britiske oase

#1 Legg inn av Sir Haggis » 07 mar 2006 14:06

Bilde

Rover Mini Cooper 1993

Motor/drivverk:
- Standard BMC A-serie (A+) 1275ccm shortmotor
- Eksosanlegg i rustfritt, 200 cellers racekatalysator, RC40 bakpotte med stuss på midten
- Overhalt, portet og høvlet topp (<10:1 komp.) med 3-vinklede ventiler/-seter av Vegard Mære i Trondheim
- Vippearmer med høyere løft (1.5)
- Sureflow oljepumpe
- Alu toppdeksel
- Dobbelkjerne aluminiumsradiator
- Girkasse bestykket med "A"-innmat og krysspinne differensial, 3,44 sluttutveksling, sentrert oljepickup (så man kan svinge hardt og lenge til høyre også :) )
- Rettskåret drop-gear sett
- Ekstra støttestag mellom motor (vannpumpe) og torpedovegg

Understell:
- Gaz justerbare dempere
- Hi-Lo's (dingser for enkel høydejustering av bilen)
- Festebraketter type pre '76 mellom fremramme og karosseri (stål og alu kontra morken gummi)
- Galvanisert og pulverlakkert bakramme (slipper å tenkes på i noen år)
- Justerbare nedre bærearmer i front
- Justerbare uniball casterstag
- MiniSpares 4-stemplede alu-kalipere på 7,5" Cooper S-skiver i front, "Superfin" alutromler bak. Alu-omspunnede slanger.

Eksteriør:
- Mini Miglia breddere
- Mojo 7x10" hjul med A032R Yokiser
- JPS-dekaler
- mkI-/bartegrill

Interiør:
- Hjemmetrekt dash i skai
- Cobra Classic seter
- Diverse bling. Håndtak, hendler, sveiver...
- Mountney ratt

Ting på dagsordenen:
Interiør/eksteriør
- Sveise inn nye A-plater (rust, oh really?)
- Fjerne rag-top og lime/poppe på karbonskall
Drivlinje
- MiniSport/ÅKM 7-ports topp "fast road"-spec, ITB's og KMS programmérbar motorstyring
Sist redigert av Sir Haggis den 29 jun 2010 21:53, redigert 67 ganger totalt.

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

Gjort i vinter

#2 Legg inn av Sir Haggis » 07 mar 2006 14:28

Hjula til Minien har fått en overhaling da de ikke ligna grisen.
Hvordan det gikk for seg kan du lese HER.

Dro med meg dashboardet hjem fra garasjen her om dagen.
Det så nemlig ut som noe man regner med å finne i tresnekker og slettes ikke i en sportsbil av kaliberet det, til vanlig, står i.
Imitert skinn må da være knall, så here goes;

Bilde

Bilde

Bilde

Ikke helt ferdig enda - må brette rundt kantene, lime og stifte, også er jeg litt i tvil om jeg skal lakke hanskeromluka og ramma til klokkene i sort blank.
Innspill?

Legger til at dashbordet ikke var særlig pent, så jeg er ikke i ferd med å ødelegge en fullt brukbar del, i fall noen skulle bli sure.

Blir uansett artig å se hvordan det tar seg ut i vogna

garage15
Forumnerd
Innlegg: 2103
Registrert: 11 okt 2005 20:55
Sted: Skien

Dash

#3 Legg inn av garage15 » 07 mar 2006 17:44

Så flere barkebiller på bildet der.!!!! Dette blir meget tøft lars. Du får jo en rekke spesiallakk til slikt. Prøv Lasse gompen på Gasolin...

Motorsportprodukter kan jp også flokke dette...... Slik dash skal jeg ha i cortinaen. Flott Garasjenavn foresten....
:lol:
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Bilde

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

#4 Legg inn av Sir Haggis » 08 mar 2006 11:39

Barkebiller, ja. Forhåpentligvis tok limdunsten knekken på alle sammen :)
- for å ikke snakke om lakken...

Bilde

Ble ikke så aller verst - Motip, sort blank :P

Noen som vet om steder de har krommede ringer som kan passe rundt disse tre klokkene?
Sist redigert av Sir Haggis den 21 mar 2006 03:20, redigert 1 gang totalt.

garage15
Forumnerd
Innlegg: 2103
Registrert: 11 okt 2005 20:55
Sted: Skien

krom ringer

#5 Legg inn av garage15 » 08 mar 2006 16:21

Kan få maskinert noen i alu hvis det er av interesse. Må ha utv og inv mål.........


Dette tas ikke på ørnen....... :lol:
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Bilde

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

#6 Legg inn av Sir Haggis » 08 mar 2006 16:32

Kult!
Ja, hvor var det skyvelæret...

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

deler

#7 Legg inn av Sir Haggis » 17 mar 2006 18:23

I dag kom det jommen noen etterlengtede deler

- Ny bakramme
- Aluflettede bremseslanger
- Gaz støtdempere med justerbar rebound
- Polyurethan motorfester
- Bakre brekkvaier
- Eksosoppheng

Hva jeg trenger for å få bakvogna ned på bakken igjen, kort sagt ;)

Bilde

Hørte jeg "snoop"? :)

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

Jålelars

#8 Legg inn av Sir Haggis » 21 mar 2006 02:49

Jeg var nedom bokhandelen og fikk meg en sånn hvit tusj i dag - gjett hva den ble brukt til... :roll:

Bilde

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

#9 Legg inn av Sir Haggis » 09 apr 2006 15:53

Etter en oslotur nå i helgen bestemte jeg meg for å sette kjerra inn i varmen igjen - uling i girkassa (hadde det enda vært fra rettskårne Jack Knight drev). Om jeg rekker å få i hende en ny kasse før 19. får jeg bare håpe på.

Suuurt :(

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

Hipp hipp!

#10 Legg inn av Sir Haggis » 12 apr 2006 11:29

Dag-Roar hadde en girkasse fra en Austin Allegro (Bertone ta deg en bolle) liggende!

Bilde

Den var ment tatt i bruk for 10 år siden, men ble liggende på hylla - så jeg får håpe den fungerer noenlunde etter litt rengjøring og kjærlighet :)

Bilde

Takk igjen, Dag-Roar!
Sist redigert av Sir Haggis den 11 mar 2007 04:52, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

Ut med skrapjernet!

#11 Legg inn av Sir Haggis » 24 apr 2006 20:23

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Da var den biten gjort - har ikke fått åpna opp kassa enda, men det blir jo spanande å se.

Olja var nemlig sølvaktig når jeg tappet den... :shock:

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

#12 Legg inn av Sir Haggis » 30 apr 2006 15:27

Tiden det tar å vente på swiftune kam og nye lager til girkassa blir brukt fornuftig til å blinge opp mer eller mindre synlige motordeler :)

Bilde
El-galvanisert og blåkromatert - snadder!

Simringer, clutchlamell og svinghjulsavdrager kom i går - og da er jo mye gjort.
Sist redigert av Sir Haggis den 03 des 2007 18:59, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

Julaften!

#13 Legg inn av Sir Haggis » 27 mai 2006 11:55

I dag kom det en pakke med MiniSport-teip på.

Inni der lå denne;

Bilde

Som ble grønn...

Bilde

:D

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

Diff!

#14 Legg inn av Sir Haggis » 09 jun 2006 13:23

I dag fikk jeg diffen jeg bestilte for... tja... lenge siden.
Tror det ligger en kronisk treghet i engelskmenns metoder å maskinere på, sende pakker i posten og i det hele tatt å melde fra til kunde om bestilling er mottatt, blir behandlet eller hva...
Men, hurra!
Nå gjenstår det bare å få av det ¤#%&/#¤&"@£€@£$'s svinghjulet og begynne montering igjen :)

Bilde

I bakgrunnen skimtes nylakkert register- og clutchdeksel i nydelig "BMC green engine paint"

:wink:

Brukeravatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Innlegg: 2711
Registrert: 14 des 2005 23:31
Sted: Kongerød

#15 Legg inn av Sir Haggis » 14 jun 2006 00:19

Bilde
Bilde

Da skulle hvertfall dette være det siste som ryker i drivlinja... bank i bordet.

Svar