Sir Haggis' britiske oase

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Post Reply
Message
Author
User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Sir Haggis' britiske oase

#1 Post by Sir Haggis » 07 Mar 2006 14:06

Image

Rover Mini Cooper 1993

Motor/drivverk:
- Standard BMC A-serie (A+) 1275ccm shortmotor
- Eksosanlegg i rustfritt, 200 cellers racekatalysator, RC40 bakpotte med stuss på midten
- Overhalt, portet og høvlet topp (<10:1 komp.) med 3-vinklede ventiler/-seter av Vegard Mære i Trondheim
- Vippearmer med høyere løft (1.5)
- Sureflow oljepumpe
- Alu toppdeksel
- Dobbelkjerne aluminiumsradiator
- Girkasse bestykket med "A"-innmat og krysspinne differensial, 3,44 sluttutveksling, sentrert oljepickup (så man kan svinge hardt og lenge til høyre også :) )
- Rettskåret drop-gear sett
- Ekstra støttestag mellom motor (vannpumpe) og torpedovegg

Understell:
- Gaz justerbare dempere
- Hi-Lo's (dingser for enkel høydejustering av bilen)
- Festebraketter type pre '76 mellom fremramme og karosseri (stål og alu kontra morken gummi)
- Galvanisert og pulverlakkert bakramme (slipper å tenkes på i noen år)
- Justerbare nedre bærearmer i front
- Justerbare uniball casterstag
- MiniSpares 4-stemplede alu-kalipere på 7,5" Cooper S-skiver i front, "Superfin" alutromler bak. Alu-omspunnede slanger.

Eksteriør:
- Mini Miglia breddere
- Mojo 7x10" hjul med A032R Yokiser
- JPS-dekaler
- mkI-/bartegrill

Interiør:
- Hjemmetrekt dash i skai
- Cobra Classic seter
- Diverse bling. Håndtak, hendler, sveiver...
- Mountney ratt

Ting på dagsordenen:
Interiør/eksteriør
- Sveise inn nye A-plater (rust, oh really?)
- Fjerne rag-top og lime/poppe på karbonskall
Drivlinje
- MiniSport/ÅKM 7-ports topp "fast road"-spec, ITB's og KMS programmérbar motorstyring
Last edited by Sir Haggis on 29 Jun 2010 21:53, edited 67 times in total.

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Gjort i vinter

#2 Post by Sir Haggis » 07 Mar 2006 14:28

Hjula til Minien har fått en overhaling da de ikke ligna grisen.
Hvordan det gikk for seg kan du lese HER.

Dro med meg dashboardet hjem fra garasjen her om dagen.
Det så nemlig ut som noe man regner med å finne i tresnekker og slettes ikke i en sportsbil av kaliberet det, til vanlig, står i.
Imitert skinn må da være knall, så here goes;

Image

Image

Image

Ikke helt ferdig enda - må brette rundt kantene, lime og stifte, også er jeg litt i tvil om jeg skal lakke hanskeromluka og ramma til klokkene i sort blank.
Innspill?

Legger til at dashbordet ikke var særlig pent, så jeg er ikke i ferd med å ødelegge en fullt brukbar del, i fall noen skulle bli sure.

Blir uansett artig å se hvordan det tar seg ut i vogna

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

Dash

#3 Post by garage15 » 07 Mar 2006 17:44

Så flere barkebiller på bildet der.!!!! Dette blir meget tøft lars. Du får jo en rekke spesiallakk til slikt. Prøv Lasse gompen på Gasolin...

Motorsportprodukter kan jp også flokke dette...... Slik dash skal jeg ha i cortinaen. Flott Garasjenavn foresten....
:lol:
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#4 Post by Sir Haggis » 08 Mar 2006 11:39

Barkebiller, ja. Forhåpentligvis tok limdunsten knekken på alle sammen :)
- for å ikke snakke om lakken...

Image

Ble ikke så aller verst - Motip, sort blank :P

Noen som vet om steder de har krommede ringer som kan passe rundt disse tre klokkene?
Last edited by Sir Haggis on 21 Mar 2006 03:20, edited 1 time in total.

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

krom ringer

#5 Post by garage15 » 08 Mar 2006 16:21

Kan få maskinert noen i alu hvis det er av interesse. Må ha utv og inv mål.........


Dette tas ikke på ørnen....... :lol:
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#6 Post by Sir Haggis » 08 Mar 2006 16:32

Kult!
Ja, hvor var det skyvelæret...

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

deler

#7 Post by Sir Haggis » 17 Mar 2006 18:23

I dag kom det jommen noen etterlengtede deler

- Ny bakramme
- Aluflettede bremseslanger
- Gaz støtdempere med justerbar rebound
- Polyurethan motorfester
- Bakre brekkvaier
- Eksosoppheng

Hva jeg trenger for å få bakvogna ned på bakken igjen, kort sagt ;)

Image

Hørte jeg "snoop"? :)

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Jålelars

#8 Post by Sir Haggis » 21 Mar 2006 02:49

Jeg var nedom bokhandelen og fikk meg en sånn hvit tusj i dag - gjett hva den ble brukt til... :roll:

Image

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#9 Post by Sir Haggis » 09 Apr 2006 15:53

Etter en oslotur nå i helgen bestemte jeg meg for å sette kjerra inn i varmen igjen - uling i girkassa (hadde det enda vært fra rettskårne Jack Knight drev). Om jeg rekker å få i hende en ny kasse før 19. får jeg bare håpe på.

Suuurt :(

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Hipp hipp!

#10 Post by Sir Haggis » 12 Apr 2006 11:29

Dag-Roar hadde en girkasse fra en Austin Allegro (Bertone ta deg en bolle) liggende!

Image

Den var ment tatt i bruk for 10 år siden, men ble liggende på hylla - så jeg får håpe den fungerer noenlunde etter litt rengjøring og kjærlighet :)

Image

Takk igjen, Dag-Roar!
Last edited by Sir Haggis on 11 Mar 2007 04:52, edited 1 time in total.

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Ut med skrapjernet!

#11 Post by Sir Haggis » 24 Apr 2006 20:23

Image
Image
Image
Image

Da var den biten gjort - har ikke fått åpna opp kassa enda, men det blir jo spanande å se.

Olja var nemlig sølvaktig når jeg tappet den... :shock:

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#12 Post by Sir Haggis » 30 Apr 2006 15:27

Tiden det tar å vente på swiftune kam og nye lager til girkassa blir brukt fornuftig til å blinge opp mer eller mindre synlige motordeler :)

Image
El-galvanisert og blåkromatert - snadder!

Simringer, clutchlamell og svinghjulsavdrager kom i går - og da er jo mye gjort.
Last edited by Sir Haggis on 03 Dec 2007 18:59, edited 1 time in total.

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Julaften!

#13 Post by Sir Haggis » 27 May 2006 11:55

I dag kom det en pakke med MiniSport-teip på.

Inni der lå denne;

Image

Som ble grønn...

Image

:D

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Diff!

#14 Post by Sir Haggis » 09 Jun 2006 13:23

I dag fikk jeg diffen jeg bestilte for... tja... lenge siden.
Tror det ligger en kronisk treghet i engelskmenns metoder å maskinere på, sende pakker i posten og i det hele tatt å melde fra til kunde om bestilling er mottatt, blir behandlet eller hva...
Men, hurra!
Nå gjenstår det bare å få av det ¤#%&/#¤&"@£€@£$'s svinghjulet og begynne montering igjen :)

Image

I bakgrunnen skimtes nylakkert register- og clutchdeksel i nydelig "BMC green engine paint"

:wink:

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#15 Post by Sir Haggis » 14 Jun 2006 00:19

Image
Image

Da skulle hvertfall dette være det siste som ryker i drivlinja... bank i bordet.

Post Reply