scuderia larsvegas` prosjekt prototipo

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
larsvegas
Asfaltjunkie
Posts: 477
Joined: 02 Mar 2008 16:39
Location: sellebakk

scuderia larsvegas` prosjekt prototipo

#1 Post by larsvegas » 27 Jun 2009 23:08

God kveld ærede og aktede medlemmer av sportsbillosjen!

Jeg drister meg til å starte en garasje tråd her da jeg er opptatt som medlem i denne aktede losje.

Jeg er godt i gang(!) med å bygge en fiat x1/9 abarth prototipo.
Bilen ble kjøpt som et prosjekt i egersund da det ikke dukket opp noen i nærheten ( før etter at jeg hadde handlet).
Jeg har tatt det lille som var av rust på bilen og brukte vinteren på hjuloppheng. Alt i hjuloppheng er nå nytt og nyoverhalt.



Jeg har kjøpt prototipo glassfibersettet i Belgia hos Guy Morenhout.
Dette settet medførte endel arbeid da passformen var en smule dårlig.


Image

Jeg er nå nesten klar for lakk. Skal ha på et lag til med grunning til uken
så regner jeg med å være klar for farge.


Image


Image


Image


Image

Før dere kommenterer høyden på bilen, så vil jeg si at den står uten motor og at skjermene er kuttet av ca.10 cm.
Motoren blir en motor fra en lancia beta på 2000 ccm. blir i første omgang forholdsvis orginal. får etterhvert papirer som gjør at jeg kan få den godkjent med 230 hk.
Gleder meg til å begynne på motor jobben. begynner å bli lei pussepapir nå.


Image


fortsettelse følger...
ix-uno-nove

larsvegas
Asfaltjunkie
Posts: 477
Joined: 02 Mar 2008 16:39
Location: sellebakk

#2 Post by larsvegas » 27 Jun 2009 23:13

litt større bilder:


Image


Image


Image


Image


Image
ix-uno-nove

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#3 Post by Sir Haggis » 28 Jun 2009 09:10

Hubba, bubba - det der blir søren flyndre meg deilige greier!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#4 Post by martini gasolini » 28 Jun 2009 13:53

Jupp!
Henger meg på,dette blir snasent sir!
Nyåpnede garasjedører er noe vi liker her i losjen!

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

#5 Post by gopp » 28 Jun 2009 17:14

Dette blir flott Lars!

Jeg komm akkurat fra en annen Prototipo-bygger. Han har fått lakk på sin, men jeg tror vel alle som har sett den er enige om at et par drag flere med slipeklossen før lakk hadde gjort seg. De vogna blir det kanskje ikke turbo i likevel, og kanskje heller ikke to-liter.

Hva slags papirer er det du kan skaffe som gir muligheter for så mye effekt?
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

larsvegas
Asfaltjunkie
Posts: 477
Joined: 02 Mar 2008 16:39
Location: sellebakk

#6 Post by larsvegas » 28 Jun 2009 18:15

det var vel ove som snakket om noen homologeringspapirer som
skulle tillate dette. tror ikke jeg skal bevege meg opp i det nivået.
en frisk 2 liter, doble webere og litt porting er greit på gata for min del.
bygger heller en dallara i tillegg hvis det skulle klø for mye.

vil heller kjøre mye bil.

:D
ix-uno-nove

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#7 Post by garage15 » 28 Jun 2009 22:11

Skal si dette ikke er en bil for sportssenkelosjen sir. :oops: :oops:

Tror det er kun p1400 volvosuggen til Gubbenluur som er høyere faktis...

Men for en superb bil. Kommer du sigende inn på tunet mitt med denne en gang i fremtide blir nok cortinaporten hold nede. Med denne tåler ikke engang min hånbygde britiske sportsbil sammenlikning.

Gleder meg til og se henne !!!!!!!!

( varmen tar på gitt...... Tror jeg føler meg litt uvell??)
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

gopp
Asfaltjunkie
Posts: 480
Joined: 07 Dec 2008 21:21

#8 Post by gopp » 28 Jun 2009 22:41

Det er artig at denne vognen tirrer "må ha" begjæret til Garasjen, men hvem blir ikke påvirket av noe så kult.

Jeg tror du må holde an planene om en værsting-motor i vognen. Sett inn en 1.6 til 2.0 Lampredi, gjerne med 16v topp, men ikke turbo. Når den så er godkjent kan du jo avhjelpe åndenøden på motoren noe uten at det skal gå ut over bruken. Kontrollmyndighetene har nå endelig skottet litt over i hva SFRO gjør, på godt og vondt, og da er det nok en effekt/vekt grense som stopp er aller værste ombygingene.

Nå jeg forlot Ove i dag var det en turtallsnurre av en 1800 med en 16v topp som var planlagt, men nå er han like opptatt av å bygge noe som klassefiseres gunstig i Corsa Italiena, som hva kontrollmyndighetene godtar. Jeg tror jammen han fikk blod på tann etter siste trackday, og de havarerte rådelageren er allerede byttet på 124'en.
-- Gopp

Div. biler med grønne kuler
Div. Fiat

garage15
Forumnerd
Posts: 1815
Joined: 11 Oct 2005 20:55
Location: Skien

#9 Post by garage15 » 29 Jun 2009 07:48

gopp wrote:Det er artig at denne vognen tirrer "må ha" begjæret til Garasjen, men hvem blir ikke påvirket av noe så kult.

Jeg tror du må holde an planene om en værsting-motor i vognen. Sett inn en 1.6 til 2.0 Lampredi, gjerne med 16v topp, men ikke turbo. Når den så er godkjent kan du jo avhjelpe åndenøden på motoren noe uten at det skal gå ut over bruken. Kontrollmyndighetene har nå endelig skottet litt over i hva SFRO gjør, på godt og vondt, og da er det nok en effekt/vekt grense som stopp er aller værste ombygingene.

Nå jeg forlot Ove i dag var det en turtallsnurre av en 1800 med en 16v topp som var planlagt, men nå er han like opptatt av å bygge noe som klassefiseres gunstig i Corsa Italiena, som hva kontrollmyndighetene godtar. Jeg tror jammen han fikk blod på tann etter siste trackday, og de havarerte rådelageren er allerede byttet på 124'en.


Det er høyden jeg falt for sir!! Synd at en slik tøff bil blir frakjørt av en potent sportsford.... (da er jeg blitt jkøla ned igjen i varmen)

Forca Britania
G arage 15. Classic car g arage.
Stedet for kresene bil kjennere.
VÆR KRITISK.....KJØR BRITISK
www.youtube.com/watch?v=w4ZeaOxbrW4
Girtrøbbel mk1 1966
Bmw 635csi 1983
Mazda 1600 pickup. 1974


Image

Spit73
Forumnerd
Posts: 2178
Joined: 22 Sep 2007 16:25
Location: Norge
Contact:

#10 Post by Spit73 » 29 Jun 2009 09:01

Jeg er overbevist om at Fiaten blir tøff, men nå minner den meg om noe fra en Mad Max film. Jeg syntes faktisk den er tøff allerede, Fiat X1/9 4WD med snorkel.
Jeg gleder meg til fortsettelsen.
Har du full kontroll så kjører du for sakte.

larsvegas
Asfaltjunkie
Posts: 477
Joined: 02 Mar 2008 16:39
Location: sellebakk

#11 Post by larsvegas » 29 Jun 2009 22:03

bilen blir nok endel lavere med motor, girkasse, dører, innredning og
fuelcell. får se ann høyde når alt er på plass
gleder meg som en unge til å begynne på motor nå. veldig glad for at jeg ikke lenger pusser på 6 meter lange amcars!
begynner å bli lei pussepapir.......
har endel magnesium liggende som jeg må finne en bruk for også!
fargen blir en avart av losjefargen( grønn). orginal eplegrønn med masse mattmiddel og sorte breddere og stickers er vel førstevalget i øyeblikket.

:)
ix-uno-nove

larsvegas
Asfaltjunkie
Posts: 477
Joined: 02 Mar 2008 16:39
Location: sellebakk

#12 Post by larsvegas » 04 Jul 2009 22:20

ah.
fikk på et nytt lag grunning i dag. deilig lekker lys lilla farge!
litt pussing nå så er det klart for lakk!
skal ta litt bilder i morgen så dere kan nyte den deilige fargen.

:lol:
ix-uno-nove

larsvegas
Asfaltjunkie
Posts: 477
Joined: 02 Mar 2008 16:39
Location: sellebakk

#13 Post by larsvegas » 16 Jul 2009 23:15

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
i dag ble bilen lakkert!
jeg skal ta noen bilder til dere i morgen. sliten nå.
tror dere kommer til å like fargen!


:P
ix-uno-nove

larsvegas
Asfaltjunkie
Posts: 477
Joined: 02 Mar 2008 16:39
Location: sellebakk

#14 Post by larsvegas » 20 Jul 2009 09:53

jeg har lovet noen bilder fra fargeleggings prosessen.
etter den nydelige gulfargen ble den slik:

Image

jeg hadde egentlig lite lyst til å dekke over den nydelige lys lilla fargen, men
det ble grønt!

Image


Image

jeg fikk også montert litt stasj på bilen i helga, i tillegg til bredderne på
den ene siden.


Image


Image


Image


Image

satte også på et nytt emblem:


Image

begynner å se ut som en bil igjen. deilig. :D
ix-uno-nove

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#15 Post by martini gasolini » 20 Jul 2009 10:10

Fantastisk!
Du er en sann losjebror!
Gleder meg vilt til denne blir ferdig.
x er en Fiat høyt opp på vil ha lista mi :D

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

Post Reply