Scuderia Toten

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#136 Post by Scuderia Toten » 20 Jun 2012 20:24

Har en hovedmistenkt i saken ja, og den mistenkte har som oppgave å skjøtte åpning og lukking av vannstrømmen rundt om i motoren. Kasta den i kokende vann, og den var like stengt da.

Om det blir happy ending vet vi på lørdag ettermiddag :wink:
Image

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#137 Post by Scuderia Toten » 24 Jun 2012 10:47

Og hvordan gikk det ?

Joda, det gikk som det måtte gå det......

DET BLE POKKAL!!!!! :D

Men den kom ikke helt uten kamp. Blåste topp pakninga etter to runder på fredagen, så da var det frem med fastnøkkel 10, 13 og pipe 10 og 13. Det er faktisk alt en trenger :wink:

Så med lommelykt i kjeften og hjelpende hender ble det fikset utover natta. Noen timers søvn, ett par polarbrød og en kaffekopp, takk Jens! Så ble den tima opp, fylt på vatn og fyrt
opp. Fem drag på parkeringsplassen og klar for race.

Så vi fikk med oss to fulle treninger, kvalik og to løp. Begge piloter klokka inn gode tider og en tredje og en fjerde plass i klassa.

Happy ending!
Image

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#138 Post by martini gasolini » 24 Jun 2012 18:04

Gratulerer Arve!
(og junior)
Godt å se viper'n i toppform!

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#139 Post by sirkus karlsen » 24 Jun 2012 18:08

gratla og vel blåst
happy ending ER lurt :D
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

rpm
Syltapp
Posts: 78
Joined: 28 Nov 2008 11:30
Location: Hovedstadens beste strøk

#140 Post by rpm » 24 Jun 2012 19:14

Scuderia Toten wrote: Og hvordan gikk det ?

Joda, det gikk som det måtte gå det......

DET BLE POKKAL!!!!! :D
Gratulerer med palleplass! Godt å se at skruvegringen er tilbakelagt terreng. Du får trøste deg med at det med en ny toppakning mest sannsynlig ikke blir mer skruing på motor denne sesongen. :lol:
I'd rather push my Italian cars than drive a German or a Japanese car.

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#141 Post by Scuderia Toten » 25 Jun 2012 00:10

rpm wrote:
Scuderia Toten wrote: Og hvordan gikk det ?

Joda, det gikk som det måtte gå det......

DET BLE POKKAL!!!!! :D
Gratulerer med palleplass! Godt å se at skruvegringen er tilbakelagt terreng. Du får trøste deg med at det med en ny toppakning mest sannsynlig ikke blir mer skruing på motor denne sesongen. :lol:
Å joda det blir det nok, det er lånt motor og eier vil nok ikke drøye så lenge før den leveres til massering i grisehuset. Tenker jeg får sette sammen toppen min til neste løp, så får Jens begynne å massere toppen som står der nå.

Men nå er det tre uker ferie uten skruing......kansje :wink:
Image

Lucky
Lusker
Posts: 103
Joined: 14 Mar 2010 22:58

#142 Post by Lucky » 08 Jul 2012 20:47

Vegard

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#143 Post by Scuderia Toten » 11 Jul 2012 12:13

Se der ja, dumt det bare var kitet og ikke hele bilen, he, he.
Image

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#144 Post by Scuderia Toten » 15 Jul 2012 17:14

Tre uker med slaraffenliv er over! Men forutseende som jeg er passet jo selvsagt på å få levert noen godsaker mens jeg var borte. Postdama dukket opp hun, med nye bak fjærer til ræserbilen.

Image

Senkefjærene er de røde...... De senker 6 cm bak, de nye er 6 cm kortere enn senkefjærene, men like lange som senkefjærene er komprimert og er på 800 pund...

Og så har Reodor Felgen vært innom i dag... da ble ene siden slik:

Image

Image

Image

Blir spennende å se hvordan dette blir når den kommer ned på bakken igjen :roll:
Image

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#145 Post by martini gasolini » 17 Jul 2012 00:04

800 pund bak der skal nok hjelpe godt på Viperbilen:)
Er den bolten i midten til å hindre utfjæring blir dette ett supermod!

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#146 Post by Scuderia Toten » 17 Jul 2012 07:32

martini gasolini wrote:800 pund bak der skal nok hjelpe godt på Viperbilen:)
Er den bolten i midten til å hindre utfjæring blir dette ett supermod!

Martini Gasolini
Bolten i midten er det som vi på nynorsk kaller "dropstop" og i går kveld satte jeg på hjulet og strammet såpass at hjulet nå står ca. likt som når bilen stod på bakken med senkefjærer. Da er det i praksis "stiv bakaksling" på den. Satte jekken under fjærfestet og jekka opp, ingen bevegelse på hjulet, kun hele bilen som bevega seg :shock:

Det MÅ vel hjelpe på krenginga, he, he. :wink: Den som møter opp på Rudskogen om litt over en uke får se.
Image

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#147 Post by Scuderia Toten » 17 Jul 2012 20:30

Og gjett om det vart stivt 8)

299 - Be afraid, be VERY afraid!

Bare vi kommer til mål så....... :D

Ho,ho gleder meg til å prøve ut dette.
Image

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#148 Post by Scuderia Toten » 24 Jul 2012 20:28

Toppen satt sammen igjen med "nye" ventiler fra veslebror 1108. Ser ut som det skal gå bra det. Bare få målt klaringer og evt. Shimset om litt så er den klar.

Image

Som dere ser nå kjører vi skarpt, ikke no rødfis lenger.

He,he
Image

User avatar
Scuderia Toten
Reservognchauffeur
Posts: 230
Joined: 23 Jul 2007 09:24
Contact:

#149 Post by Scuderia Toten » 28 Jul 2012 16:34

Da har jeg drevet med ting jeg ikke kan igjen :D

Jeg har shimset topp, og gjorde det på den banale måten, inn og ut med kammen mellom målingene...

Klaringene skal være som følger: (i Følge Haynes)

Innsug: 0,4 mm +/- 0,05
Eksos: 0,45 mm +/- 0,05

Etter noen turer med kammen inn og ut sitter jeg nå med følgende resultat:

Eksos 1: 0,45
Innsug1: 0,45 trang

Eksos 2: 0,45
Innsug 2: 0,4 trang

Innsug 3: 0,45 trang
Eksos 3: 0,5

Innsug 4: 0,4
Eksos 4: 0,45

Jeg tror jeg går for dette, spesielt siden jeg ikke har tjukkere shims til å få sylinder 3 litt nærmere.

Hva tor folket? vil den starte?, eller vil den spytte shims som frisbee?
Image

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

#150 Post by Jens » 28 Jul 2012 20:46

Scuderia Toten wrote:Da har jeg drevet med ting jeg ikke kan igjen :D

Jeg har shimset topp, og gjorde det på den banale måten, inn og ut med kammen mellom målingene...

Klaringene skal være som følger: (i Følge Haynes)

Innsug: 0,4 mm +/- 0,05
Eksos: 0,45 mm +/- 0,05

Etter noen turer med kammen inn og ut sitter jeg nå med følgende resultat:

Eksos 1: 0,45
Innsug1: 0,45 trang

Eksos 2: 0,45
Innsug 2: 0,4 trang

Innsug 3: 0,45 trang
Eksos 3: 0,5

Innsug 4: 0,4
Eksos 4: 0,45

Jeg tror jeg går for dette, spesielt siden jeg ikke har tjukkere shims til å få sylinder 3 litt nærmere.

Hva tor folket? vil den starte?, eller vil den spytte shims som frisbee?
Smell det i sammen det er jo innenfor toleransene. Tut og kjør.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

Post Reply