Enveis ventil til bensin

Her poster vi tekniske ting som vi enten lurer på eller vil svare på .

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Post Reply
Message
Author
Andreas
Syltapp
Posts: 37
Joined: 20 Oct 2005 13:12
Location: Oslo

Enveis ventil til bensin

#1 Post by Andreas » 09 Nov 2007 19:53

Finnes det noen form for universal enveisventil som kan kobles på etter pumpa som holder på bensin trykket?
Slik det fungerer på bilen nå er at trykket faller rask når pumpa stopper.

Bilen er så ufatterlig tungstarta nå siden KMS sprutet ikke starter pumpa før motoren går.

Andreas
Forhjulstrekk er femi...

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#2 Post by Spitfire » 10 Nov 2007 11:34

Du kan dra på huggeren for å finne billigversjonen(nesten alle biler med innsprut har en slik, og det er sikkert en som kan brukes), eller GB Fittings i Oslo for den dyre varianten.
Alle(nesten alle ihvertfall) Engelske firma slik som Demon Tweeks, Europa, Burton osv har en eller flere varianter.
Hva med å montere opp en elektrisk trykkontakt for å "prime" opp trykket så slipper du motstanden en slik ventil vil være?
Mvh Ketil somikkevilhaslikventil :D

Andreas
Syltapp
Posts: 37
Joined: 20 Oct 2005 13:12
Location: Oslo

#3 Post by Andreas » 10 Nov 2007 15:39

Hadde ikke tenk på det med en trykk kontakt.
Bare holde inne til motor går, da sprutet tar over.
Prøver det først.
Forhjulstrekk er femi...

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

Bensintrykk

#4 Post by Jens » 12 Nov 2007 08:22

Ikke tull da gutter.

KMS systemet primer automatisk.
Du bør sjekke bensinpumpen din og trykkregulatoren din.
Eventuelt om det er en dyse som ikke lukker.
I bensinpumpen er det en enveisventil. og trykkregulatoren skall holde igjenn i andre enden.
Prøv å finne feil før du lager masse fix. Det skall ikke være vanskelig å starte med KMS.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

User avatar
Spitfire
Reservognchauffeur
Posts: 218
Joined: 29 Nov 2006 19:36
Location: Gjøvik

#5 Post by Spitfire » 12 Nov 2007 18:03

Jeg viste ikke at dette systemet primet automatisk (selv om de fleste gjør vel det :roll: ) Kanskje det primer for kort tid?
Og tulle er noe jeg kan :D :D
Mvh Ketil

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

Styresystem

#6 Post by Jens » 13 Nov 2007 08:19

Unskyld Ketil det var ikke meningen å være frekk. Den første linjen var ment som en spøk.

Jeg bare mener att det er bedre å prøve å finne feilen før man begynner å fikse de tingene som er i orden.
Forresten så tuller jeg vist jeg også for når jeg tenker meg om så har Andreas en ny bensinpumpe.
Da ville jeg først sjekket trykkregulatoren.

Jeg tror KMS systemet primer i 3 sekunder, det er mer enn nok for å fylle systemet med normal intern lekkasje.
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

Andreas
Syltapp
Posts: 37
Joined: 20 Oct 2005 13:12
Location: Oslo

#7 Post by Andreas » 13 Nov 2007 22:48

Den pumpa holder nok ikke trykket. Har prøvd å blåse gjennom, og det er ingen motstand mot pumpe retning. Vanligvis er det vel en enveisventil montert rett etter utgangen på pumper? Dette er det ikke på denne.
Er den mercedes pumpa Lasse selger.

Er sant at KMSen primer ja. Men går det ann å endre Prime tid?
Hører at pumpa starter når jeg skrur på tenninga, men kun et par sekunder. Og dette fyller systemet, tar vel et sekund før det stabiliserer seg på innstilt trykk. Og ligger stabilt der intil pumpa stopper og trykket faller.

Og den bensintrykksregulatoren fungerer jo som normalt når pumpa går, men så fort pumpa stopper faler trykker raskt. Fungerer den ikke normalt hvis den holder stabilt trykk når pumpa og motoren går?
Forhjulstrekk er femi...

User avatar
Jens
 
Posts: 1148
Joined: 24 Jul 2006 12:57
Location: Porsgrunn
Contact:

Styresystem

#8 Post by Jens » 14 Nov 2007 08:33

Selv om trykkregulatoren åpner når riktig trykk er oppnått, er det ikke sikkert den holder tett når den er stengt.
Er det mulig å blokkere slangen før eller ette regulatoren? (For å se om trykket holder da?)

Det er en envegsventil i utgangen av pumpa, (Martin har sjekket de andre pumpene på Gasolin.)
Kann det ha vært smuss i tanken din som har lakt seg i envegsventilen?
Fiat X1/9 Dallara lookalike #34 "krysset"
Hjemmelagd Super 7 "Trollet"
http://hagen-racing.no
http://hamre-hagen.no

Andreas
Syltapp
Posts: 37
Joined: 20 Oct 2005 13:12
Location: Oslo

#9 Post by Andreas » 14 Nov 2007 18:48

Jeg skal sjekke bensintrykksregulatoren igjen.
Tviler at det er dritt i tanken, i sommer var tank, pumpe, slanger, rør, regulator, sprut, dyser, manometer og fuelrail nytt så er jo rart hvis det er noe med det.

Feilsøker videre...
Forhjulstrekk er femi...

Post Reply